Už jsou dávno pryč doby, kdy Dacia nabízela zdaleka nejlevnější auta na trhu. Tato rumunská značka má dnes vcelku široké portfolio modelů, které nabízejí výrazně lepší vlastnosti – jízdní i co do výbavy – než jsme bývali zvyklí. Ačkoliv jde stále o jedny z nejlevnějších modelů na trhu, nejsou už úplně nejlevnější. Novinky se chystají i ve výbavě, která bude bohatší, ale i v pohonech.
Svůj elektromobil má dneska už i Dacia, jde o model Spring, který, když v loňském roce přišel na trh, startoval hluboko pod půl milionem korun. Automobilka ovšem naznačila, že chystá další elektromobil, který by měl stát na základech modelu Sandero. Tuto informaci naznačil pro magazín Autocar šéfinženýr skupiny Renault Gilles Le Borgne. Ten mluvil o tom, že dalším elektromobilem bude právě nejspíše Sandero, protože je to ideální vůz na auto s více druhy pohonu.
Šéf značky Dacia Denis Le Vot pro Autocar prozradil naopak to, že nové modely aut se budou muset držet předepsané legislativy, s čímž souvisí také aktivní jízdní asistenty. Od roku 2024 totiž budou muset mít všechny silniční vozy (pro nově homologované modely už to platí nyní) inteligentní omezovač rychlosti, který má aktivně hlídat maximální povolenou rychlost a aktuální rychlost vozu a v případě jejího překročení bude moci řidiče upozornit, že ji překračuje. Může jít o akustické (např. pípání), ale i haptické (např. vibrace volantu) upozornění.
Od stejného roku budou muset všechna nová auta také povinně sledovat bdělost řidiče, zaznamenávat data při případné nehodě (tedy tzv. černá skříňka), udržovat vozidlo v jízdních pruzích nebo mít brzdový asistent.
Všechny tyto prvky aktivní bezpečnosti ovšem dále zvýší cenu, takže i modely Dacia budou bohužel neustále zdražovat.
Opravdu si nějaký exot může myslet, že adaptivní tempomat, přiblblé asistenty, či elektrický pohon jsou to, co běžný zájemce o Dacii vyžaduje?????
Lituji nás běžné zakazníky co tyto zlepšení vozu nepotřebují ale EU rozhodla za nás.
Zákazník si již nemůže rozhodnout sám. Ale EU mu nabídne bezpečnost a ekologii po svém. Jednoduchý lehký automobil (lehký motor spalovací či elektromotor a menší baterie hmotnost do 1 tuny) je ekologičtější a jenodušší než to co se vnucuje zákazníkům v současnosti. (hybridy a těžké elektromobily)
Zákazník je druhořadý rozhoduje úředník EU. Otázka jak dopadnou automobilky, které ztratí kontakt s reálným životem a vsadily na elektromobily. V rodině vlastníme zatím Škodovky ale s náhradou vozu dnes mám velký problém s výběrem.