O tom, že nová generace Mercedes-Benzu třídy C dostane čtyřválec, se mluvilo už dávno. Týkat se to ale bude i verze AMG C 63. Auto už se nějakou dobu pohybuje i na veřejnosti, ačkoliv důkladně zamaskované. Teď se na silnici objevil i kombík a podle očekávání na sobě vozí i samolepky „hybrid“.
Nová generace Mercedes-AMG C 63 přijde mezigeneračně o polovinu válců i polovinu zdvihového objemu, ze čtyřlitrového osmiválce se stane dvoulitrový čtyřválec. Spalovacímu motoru ovšem pomáhat elektromotor, díky čemuž se výkon dostane na hodnoty, které měla předchozí generace.
Před nedávnem se do éteru dostaly „nepotvrzené) informace o tom, že elektromotor by měl mít výkon až 121 koní a točivý moment až 440 Nm. Navíc by měl elektromotor umět i 10sekundový overboost, v rámci kterého má poskytnout další necelou stovku koní.
https://www.facebook.com/motor1com/posts/10162808910795898
Oproti klasickým plug-in hybridním modelům značky bude u verzí AMG dán zřetel zejména na výkon, nikoliv až tolik na onen čistě elektrický dojezd. I tak ale pouze na elektřinu bude umět nové AMG C 63 samozřejmě také jezdit. Zatím nepotvrzené jsou také informace o kapacitě akumulátoru, která by měla být 6,1 kWh.
Spalovací motor by měl být použit z vrcholného Mercedes-AMG A 45 S 4Matic+. V tomto malém hatchbacku má výkon působivých 421 koní a točivý moment 500 Nm. Celkový výkon pohonné soustavy by tak měl v každém případě překonat 500 koní.
Nové čtyřválcové generace Mercedes-AMG C 63 bychom se měli dočkat v příštím roce a to jak s karoserií sedan, tak i s kombi, jehož testovací prototyp byl vyfocen. Představen by ale mohl být už těsně před koncem letošního roku.