Evropská unie nechce spalovací motory, protože chce co nejméně emisí. Bojuje proti nim několik posledních let zpřísňováním emisních norem a svůj boj čím dál více přiostřuje. V posledních letech jí v žaludku leží velká SUV, která ovzduší znečisťují kvůli svým rozměrům a hmotnosti více. Plánuje tak například to, že čím větší auto budete mít, tím vyšší poplatky za parkování budete muset platit.
SUV a crossovery jsou mezi lidmi populární, jejich prodeje už dlouhá léta v řadě rostou na úkor tradičních karoserií. Na jedné straně za to mohou preference zákazníků, na té druhé i fakt, že automobilky zvýšenými modely nahrazují i původní tradiční modely s běžnými karoseriemi. Automobilky navíc na crossoverech a SUV mají mnohdy vyšší marže (jak při prodeji, tak i při servise), takže jim vysoký zájem zákazníků samozřejmě nevadí.
Jenže větší a těžší SUV má samozřejmě vyšší emise než srovnatelný hatchback nebo liftback, což se EU nelíbí, protože to ohrožuje její emisní plán. SUV a crossovery se tak kvůli tomu dostávají na černou listinu. Evropská komise tak připravuje několik legislativních nástrojů, kterými chce upřednostnit prodej menších aut a obecně i ekologičtější způsoby individuální dopravy. Podporuje například jednostopé dopravní prostředky (koloběžky, jízdní kola, motorky a skútry), ale také chce, aby lidé více využívali menší a lehčí automobily, protože často jezdí sami. Ale tím, co chce, si vlastně protiřečí, protože malá auta svou připravovanou emisní normou Euro 7 likviduje. Kvůli tomu, co do nich automobilky musejí instalovat navíc, jejich cena dramaticky roste.
Podpořit malá auta chce třeba i tím, že jejich řidiči budou platit méně za parkovné než ti s velkými auty. Výše parkovacího poplatku má být odvozena od vnějších rozměrů vozu. Nemá se to ale týkat parkování u úřadů, obchodů a podobně, ale i doma, před domem na ulici. Dokonce padl i návrh na to, aby byly vytvořeny jakési parkovací boxy různých velikostí a podle toho, zda se do nich řidič vejde, zaplatí příslušný obnos. To má podle EU lidi motivovat k tomu, aby si koupili menší auto.
Vnější rozměry auta by se v budoucnu podle politiků měly stát i určujícím faktorem pro zdanění vlastnictví auta, ale i pro výpočet pojistného.
Autoritářský režim muže vše tak co se divíme EU
Ale je vyšší a má větší spotřebu. A tím více zatěžuje životní prostředí – jak se to dnes píše. Kolik těchto SUV je využito na jízdu v terénu, kde by třeba ten Superb neprojel. Většina jich naopak jezdí po dálnici a tlačí tu obrovskou krabici vzduchem velkou rychlostí, proč? Co má vyšší odpor vzduchu – delší a nižší (Superb), nebo kratší a vyšší (Kodiaq)? Daň by se měla platit z výšky auta – ne z délky!
Naprostá většina těch dlouhých dodávek se vejde do 3,5t… A pokud tam nikde není dodatková tabulka, což skoro nikde nebývá, tak je to parkoviště pro kohokoliv. Ale jinak ano, rozumím Vašim argumentům. Bydlím v 60 tisícovém městě a tam zaparkovat je kolikrát peklo.
Mám Galaxy vozím často vnoučata, dost často je nás 7 v autě. Moje spotřeba je od 5,5 -6,7 l . Bratr má motorku která má o litr vyšší spotřebu a uveze pouze dva. Po zavedení normy 7 , hodně výrobců aut je přestane vyrábět. Připadá mě že ti co berou nehorázné peníze, když o nás rozhodují v Bruselu, asi něco silného hulí. Záměrně píšu ti co berou , protože hodně z nich si jen zapíše účast a nesedí. Asi se vrátíme do doby železné….
Hlavně by měli platit ti, co parkujou s dlouhejma dodávkama nad 3,5t na místech PRO OSOBNÍ AUTA tak že potom často i blokujou místo na chodníku.
Kodiaq by mel platit vice,než Superb? Přitom není delší ani širší.
takže je třeba zakázat velká a těžká elektroauta.
vystup z eu
Pryč z toho šílenství z EU
Ta zas***á eu uz by se mela rozpadnout