test-ojetiny-2014-skoda-octavia-combi-rs-20-tdi-135-kw- (5)

Maminky chtějí hlavně velké „benzíňáky“, čtvrtina z nich volí automatickou převodovku

Autor: Josef Pelikán - Zdroj: AURES Holdings - Foto: Lukáš Fabián - 14. 5. 2023


Maminky, které dnes oslavují svůj svátek a jejichž průměrný věk při narození prvního dítěte je již více než třicet let, tvoří zhruba 36 % ze všech zákaznic největší sítě autocenter AAA AUTO. Nadpoloviční většina maminek si kupuje velké vozy typu kombi, SUV nebo MPV, nejčastěji v benzínu a ve stříbrošedé barvě. Čtvrtina z nich pak upřednostňuje automatickou převodovku. Vyplynulo to z analýzy prodejních dat skupiny AURES Holdings.

„Ženy jsou významnou skupinou našich zákazníků a tvoří zhruba třetinu všech prodejů nepodnikatelským subjektům. Třicet šest procent ze všech žen pak podle našich statistik připadá na maminky. Je ale také velká část žen, u kterých je kupujícím manžel nebo otec rodiny,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, která síť AAA AUTO provozuje. 28 % žen ve věku třicet až čtyřicet pět let si kupuje Škodovky, 11 % Volkswageny a 8 % Hyundaie. Nejoblíbenějším letošním modelem je Škoda Octavia (8,6 %), která předhonila dlouhodobě oblíbenou Škodu Fabii (8,4 %). Na třetí příčce jsou letos zatím shodně Volkswagen Golf a Škoda Superb (3,1 %).

„Preference maminek co do velikosti vozu se v letech zásadně nemění. Zvyšuje se ale podíl těch, které si pořizují větší automobily na úkor úsporných hatchbacků, do kterých je pro každou mámu složitější dát třeba jen kočárek a nákup. S narozením dítěte většina z nás více dbá na bezpečnost, a proto nechceme, aby se nám cokoliv zbytečně povalovalo mimo zavazadlový prostor. Při dopravní nehodě nebo prudkém brzdění může mít i obyčejná lahev s vodou fatální následky,“ doplnila Karolína Topolová, která bezpečnost řeší i díky zkušenostem z Dětské dopravní nadace, kterou AAA AUTO dlouhodobě podporuje. Nadace finančně pomáhá dětem, které v důsledku dopravní nehody přišly o jednoho nebo oba rodiče, či mají v důsledku nehody trvalé následky na zdraví.

graf

Přestože nejvíce maminek zatím stále preferuje hatchbacky (35,3 %), postupně roste podíl těch, které upřednostňují prostornější a bezpečnější automobily. Proto si také 25,7 % z nich pořizuje kombíky, 20,7 % SUV a 11 % MPV. Téměř šedesát procent pak volí auto v benzínovém provedení. „Přestože ženy jsou v případě alternativních paliv velmi opatrné, objevují se mezi maminkami i první fanynky elektromobilů. Letos jsme prodali již dvojnásobek toho, co za loňský rok, ale stále jde o jednotky kusů,“ upřesnila Topolová. Velké oblibě se těší také automatická převodovka, kterou upřednostňuje 25,2 % z nich. Přitom v roce 2016 to bylo jen necelých 12 %. Nejoblíbenějšími barvami jsou stříbrnošedá (24,6 %), bílá (19,1 %) a černá (14,2 %).

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru