Jen týden uběhl od prvního náznaku značky Lamborghini, která ohlásila příchod nového supersportu se starým jménem Countach. Vše začalo jen siluetou auta pod plachou, o pár dnů později pokračovalo několika málo záběry na detail a skončilo oficiálním odhalením. Už ve chvíli, kdy značka novinku ohlásila, vzbudila velké debaty. Někteří se pozastavovali nad tím, jestli znovu oživení legendárního jména není neuctivé, jiní se obávali toho, že nejspíš půjde o poslední V12 italské automobilky.
Druhé zmíněné obavy jsou poměrně reálné, vždyť stojíme na prahu vynucené a povinné doby elektrifikované. A nejspíš i proto je i nový Countach LPI 800-4 lehce elektrifikovaný.
O pohon tohoto super auta se tedy stará dvanáctiválec o objemu 6,5 litru, který je naladěn na výkon 769 koní. Ku pomoci mu je mild-hybridní 48V jednotka, která dodává dalších 34 koní. Celkem tedy nový Countach nabídne mohutných 803 koní. Auto má hmotnost jen 1595 kilogramů, takže se není co divit, že z 0 na 100 km/h vystřelí za 2,8 sekundy. Na 200 km/h za 8,6 sekundy a maximální rychlost je 355 km/h.
K těmto hodnotám pomáhá i to, že výkon je přenášen přes sedmistupňovou robotizovanou převodovku na všechna čtyři kola. Mimochodem, toto mild hybridní pohonné ústrojí má je převzato z modelu Sián FKP 37, který je ovšem o něco málo výkonnější.
Stejně jako jméno, tak i design je inspirován původní legendou se sedmdesátých let. Nechybí hranaté zadní světlomety, obrovské otvory na přívod vzduchu nebo čtveřice koncovek výfuku, které jsou umístěné uprostřed zadní části. Velmi podobné jsou i tvary přední části, která je výrazně špičatá a svažuje se směrem dolů.
Lamborghini pak pro karoserii použilo nejmodernější výrobní postupy a technologie. Jen pro příklad, část karoserie byla vytištěna na 3D tiskárně a střecha je vyrobena z fotochromatického skla. Jediným stiskem tlačítka se tak může změnit z plně průhledné do matné a neprůhledné.
Je jasné, že tento italský supersport rozhodně nebude levný. Problém ale je, že automobilka zatím neprozradila jeho cenu. Spekuluje se o částce asi 900 000 eur, tedy asi 23 milionů korun. To je ovšem jen odhad, realita nakonec může být vzhledem k maximálně 112 vyrobeným kusům úplně jiná.