Možná vám přiložené video bude připadat hloupé. Vždyť, kdo by na tak důležitých součástech auta, jakými pneumatiky rozhodně jsou, šetřil. Ovšem pak se stačí podívat do diskuzí na sociálních sítích a zjistíte, že takových lidí je velká spousta. A právě všichni ti, by měli toto video vidět. Je v něm totiž přesně ukázáno, jak levné pneumatiky oproti těm prémiovým fungují, jak odvádí vodu a jak jsou schopny pracovat s autem.
Dokonale to ukáže Jon Benson, který se pneumatikám věnuje na svém YouTube kanále. Video je v angličtině, ale je doplněno vysvětlujícími obrázky a hlavně záběry mluví samy za sebe.
Jon nejprve své BMW obuje do prémiových pneumatik Continental SportContact 6. Jedna tato pneumatiky vyjde na sumu většinou mezi 1700 a 4500 Kč, to v závislosti na rozměru. Právě na tomto obutí zajede testovací okruh, který je z části suchý a z části mokrý. Nejede ale ideální stopu, okruh, stejně jako BMW M2 jsou na drifty jako dělané.
Na prémiových pneumatikách zajel i základní čas, který je 73,9 sekundy. Následně dozadu obul taktéž prémiové a ještě o pár stovek dražší obutí, konkrétně Michelin Pilot Sport 4S. Zajímavé je, že ačkoliv je guma u nás draží, on ji označuje jako levnější a následně dodává, že ačkoliv je stále dobrá, už to není tak dobré a jízda není tak jistá, jako na Continentalech. Ovšem, obě pneumatiky drží auto ve směru, v jakém řidič zvolí, a to i ve chvílích, kdy Jon jede dveřmi napřed. Obě pneumatiky pak také skvěle odvádějí vodu a čistá jízda je na nich prý velmi bezpečná. Mimochodem, na Michelinech byl přibližně jen o sekundu pomalejší.
Třetí na řadu přišly pneumatiky Kumho, ale bohužel nevíme, jaké konkrétně. Tipujeme, že by to mohly být Ecsta LE Sport. Jon je označuje jako takový finanční i funkční zlatý střed.
U nás tato pneumatika stojí od 1500 Kč do asi 2500 Kč. Znovu samozřejmě záleží na rozměru. Tyto pneumatiky na zadní nápravě BMW M2 podle Jona opět fungovaly o něco hůře. Bylo těžší auto udržet v ideálním směru a nakonec i v tom driftu. Problémy pak gumy dělaly i na mokru, kdy nebyly tak stabilní jako ty prémiové. A čas na kolo? O bezmála dvě sekundy pomalejší.
Velký průšvih nastal s úplně levnými pneumatikami, kde vás ovšem možná zklameme. Jon neupřesnil, o jaké levné gumy jde. Faktem ale je, že je z nich zcela rozčarován. Podle něj na levných gumách a v autě tohoto typu z vás rychle bude král driftů nebo mrtvola. Nic mezi tím.
Pneumatiky nedrží ani na suchu, ani na mokru, auto je na nich neklidné a navíc jsou hlučné. Jon byl dokonce tak naštvaný, že řekl, že levné pneumatiky by prostě neměly být legální, protože jsou extrémně nebezpečné. A čas v tomto případě? Jon nejel ani čistou stopu, ani nedriftoval. Nešlo to! Prostě se jen snažil dojet vcelku, což mu zabralo o 14 sekund víc.
A s tím nelze než souhlasit! Hodně záleží, k čemu pneumatiky potřebujete, ale vždy mějte na paměti, že se nevyplácí nemyslet na bezpečnost. A jakkoliv to může vaší peněženku bolet, i tento test ukázal, že se nevyplatí šetřit.
Porsche Wet Mode: Když auto samo pozná, že je silnice mokrá…