Kupujete na auto levné pneumatiky? Podívejte se, proč to není dobrý nápad

Autor: Anina Russová -   14. 8. 2019


Možná vám přiložené video bude připadat hloupé. Vždyť, kdo by na tak důležitých součástech auta, jakými pneumatiky rozhodně jsou, šetřil. Ovšem pak se stačí podívat do diskuzí na sociálních sítích a zjistíte, že takových lidí je velká spousta. A právě všichni ti, by měli toto video vidět. Je v něm totiž přesně ukázáno, jak levné pneumatiky oproti těm prémiovým fungují, jak odvádí vodu a jak jsou schopny pracovat s autem.

Dokonale to ukáže Jon Benson, který se pneumatikám věnuje na svém YouTube kanále. Video je v angličtině, ale je doplněno vysvětlujícími obrázky a hlavně záběry mluví samy za sebe.

Jon nejprve své BMW obuje do prémiových pneumatik Continental SportContact 6. Jedna tato pneumatiky vyjde na sumu většinou mezi 1700 a 4500 Kč, to v závislosti na rozměru. Právě na tomto obutí zajede testovací okruh, který je z části suchý a z části mokrý. Nejede ale ideální stopu, okruh, stejně jako BMW M2 jsou na drifty jako dělané.

 

Na prémiových pneumatikách zajel i základní čas, který je 73,9 sekundy. Následně dozadu obul taktéž prémiové a ještě o pár stovek dražší obutí, konkrétně Michelin Pilot Sport 4S. Zajímavé je, že ačkoliv je guma u nás draží, on ji označuje jako levnější a následně dodává, že ačkoliv je stále dobrá, už to není tak dobré a jízda není tak jistá, jako na Continentalech. Ovšem, obě pneumatiky drží auto ve směru, v jakém řidič zvolí, a to i ve chvílích, kdy Jon jede dveřmi napřed. Obě pneumatiky pak také skvěle odvádějí vodu a čistá jízda je na nich prý velmi bezpečná. Mimochodem, na Michelinech byl přibližně jen o sekundu pomalejší.

Třetí na řadu přišly pneumatiky Kumho, ale bohužel nevíme, jaké konkrétně. Tipujeme, že by to mohly být Ecsta LE Sport. Jon je označuje jako takový finanční i funkční zlatý střed.

U nás tato pneumatika stojí od 1500 Kč do asi 2500 Kč. Znovu samozřejmě záleží na rozměru. Tyto pneumatiky na zadní nápravě BMW M2 podle Jona opět fungovaly o něco hůře. Bylo těžší auto udržet v ideálním směru a nakonec i v tom driftu. Problémy pak gumy dělaly i na mokru, kdy nebyly tak stabilní jako ty prémiové. A čas na kolo? O bezmála dvě sekundy pomalejší.

Přečtěte si také:  Nové BMW X3 M by mělo být elektrické, spalovací motory pro X3 by ale zůstat měly

Velký průšvih nastal s úplně levnými pneumatikami, kde vás ovšem možná zklameme. Jon neupřesnil, o jaké levné gumy jde. Faktem ale je, že je z nich zcela rozčarován. Podle něj na levných gumách a v autě tohoto typu z vás rychle bude král driftů nebo mrtvola. Nic mezi tím.

Pneumatiky nedrží ani na suchu, ani na mokru, auto je na nich neklidné a navíc jsou hlučné. Jon byl dokonce tak naštvaný, že řekl, že levné pneumatiky by prostě neměly být legální, protože jsou extrémně nebezpečné. A čas v tomto případě? Jon nejel ani čistou stopu, ani nedriftoval. Nešlo to! Prostě se jen snažil dojet vcelku, což mu zabralo o 14 sekund víc.

A s tím nelze než souhlasit! Hodně záleží, k čemu pneumatiky potřebujete, ale vždy mějte na paměti, že se nevyplácí nemyslet na bezpečnost. A jakkoliv to může vaší peněženku bolet, i tento test ukázal, že se nevyplatí šetřit.

Porsche Wet Mode: Když auto samo pozná, že je silnice mokrá…

Štítky: , , , , , , , , , , , , ,


google_news Odebírejte auto-mania.cz na Google News!


Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít na začátek