Koenigsegg uvedl model CC850 se 1400 koňmi a manuální převodovkou, která vlastně vůbec není manuální

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: Koenigsegg - 22. 8. 2022


Koenigsegg si vždy jde tak nějak svou vlastní cestou, ale tentokrát se překonal. Představil supervýkonný model CC850, který je poctou modelu CC8. Ovšem to nejzajímavější na něm je to, že do vínku dostal šestistupňový manuál, včetně spojky, která ovládá devítistupňový automat. Zní to zvláštně a funguje ještě zvláštněji.

CC850 má hodně společného s modelem Jesko, včetně převodovky. Pokud nahlédnete do interiéru novinky, nelze si nevšimnout kulisy řazení šestistupňové převodovky a řadicí páky. Ovšem oproti Koenigseggu Jesko nejde jen o převodovku „na oko“, ale něco, co v konečném důsledku ovládá další převodovku, tentokrát devítistupňovou automatickou. Řidič má k dispozici navíc i spojkový pedál. Ovšem ve výsledku je to vše jen elektronika, byť se to tak netváří. Koenigsegg spojil používání spojkového pedálu a mechanické převodovky s vícestupňovou devítistupňovou automatickou převodovkou.

Pořád tápete? Chápeme to, proto vše zkusíme jednoduše vysvětlit. Nejdříve ale ještě jedna složitost, kterou je pojmenování celého toho systému. Automobilku mu říká TWMPAFMPC. Vážně, neděláme si legraci. Tenhle písmenkový zmatek znamená The Worlds Most Powerful And Fastest Manual Production Car a tedy to, že Koenigsegg dal vzniknout nejvýkonnějšímu autu s manuálem na světě. V manuálním režimu jezdí CC850 jako auto s běžnou manuální převodovkou. K řazení je nutná spojka a když s ní nebudete pracovat správně, auto může cukat a dokonce i „chcípnout“. Ale vše je svým způsobem jen jako, taková imitace, a prý jsou v tom systémy auta vážně dobré.

Řidič má k dispozici šest rychlostních stupňů, ale ovládá s nimi devítistupňový automat. A ten pak „pracuje“ s autem. Jednotlivé převodové stupně jsou něco jako imitace jízdních režimů, po přeřazení do automatického režimu pak vše přebere právě automatická převodovka. Řadicí páka tedy tak trochu simuluje volič jízdních režimů. Někteří to vše v diskuzích označují jako velké divadlo. A mají tak nějak pravdu. Nutno však říci, že technicky je to velmi zajímavé „divadlo“.

To je ale jen část informací, které byste o CC850 měli vědět. Dlužíme vám fakt, že o pohon se stará V8 o objemu pěti litrů, který pochází z modelu Koenigsegg Jesko. V novince je naladěn na 1405 koní, ovšem jen s použitím ethanolového paliva s označením E85. S běžným benzinem výkon klesne na pouhých 1185 koní. Hmotnost auta je 1385 kilogramů.

Už je tedy jasné, že jde o technicky mimořádně zajímavé auto, mimořádně rychlé auto a bude také mimořádně vzácné. Jakkoliv automobilka ještě neprozradila cenu, a je jasné, že bude hodně vysoká, prozradila, že vznikne jen 50 kusů, a to u příležitosti 50. narozenin zakladatele společnosti Christiana von Koenigsegga.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

1 názor na “Koenigsegg uvedl model CC850 se 1400 koňmi a manuální převodovkou, která vlastně vůbec není manuální”

  1. Řekne mi někdo k čemu tyhle auta jsou? K závodění na okruzích – beru. Jinak na silnice nepatří.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru