Rolls-Royce Cullinan rozhodně není malé auto a také to není ani slabé auto. Jenže přesto někomu nemusí jeho 571 koní a 850 Nm stačit. A pro takové je tu společnost VFEngineering, která výkon zvýší.
O pohon tohoto více než 5,3 metru dlouhého, přes 2,1 metru širokého a více než 1,8 metru vysokého auta se stará dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor V12 s objemem 6,75 litru. Ten je naladěn na 420 kW/571 koní a točivý moment vrcholí už v 1600 ot./min 850 Nm. Britská značka čas potřebný ke zrychlení z 0 na 100 km/h neuvádí, ale uvádí maximální rychlost, která je elektronicky omezena na 250 km/h.
Jisté je, že líné ani pomalé tohle auto není, ale výkonu není nikdy dost, podle nás je to prvek aktivní bezpečnosti. A myslí si to asi i VFEngineering, protože mají připravený nový software řídící jednotky motoru, který sériový výkon za 3995 dolarů navýší přibližně o stovku koňských sil a sto padesát newtonmetrů. Výsledkem je tedy 672 koní a 999 Nm.
A to je pouze tzv. Stage 1, kdy se neřešilo nic hardwarového, ale opravdu se jen ladily mapy v řídící jednotce. VFEngineering nenabízejí ani žádné designové úpravy, na to jsou tu jiní…