rolls-royce-cullinan-tuning-vfengineering-1

Rolls-Royce Cullinan rozhodně není malé auto a také to není ani slabé auto. Jenže přesto někomu nemusí jeho 571 koní a 850 Nm stačit. A pro takové je tu společnost VFEngineering, která výkon zvýší.

O pohon tohoto více než 5,3 metru dlouhého, přes 2,1 metru širokého a více než 1,8 metru vysokého auta se stará dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor V12 s objemem 6,75 litru. Ten je naladěn na 420 kW/571 koní a točivý moment vrcholí už v 1600 ot./min 850 Nm. Britská značka čas potřebný ke zrychlení z 0 na 100 km/h neuvádí, ale uvádí maximální rychlost, která je elektronicky omezena na 250 km/h.

Přečtěte si také:  Rolls-Royce má problém. Jeho svítící "Emily" mu zakázala Evropská unie

Jisté je, že líné ani pomalé tohle auto není, ale výkonu není nikdy dost, podle nás je to prvek aktivní bezpečnosti. A myslí si to asi i VFEngineering, protože mají připravený nový software řídící jednotky motoru, který sériový výkon za 3995 dolarů navýší přibližně o stovku koňských sil a sto padesát newtonmetrů. Výsledkem je tedy 672 koní a 999 Nm.

rolls-royce-cullinan-tuning-vfengineering-2

A to je pouze tzv. Stage 1, kdy se neřešilo nic hardwarového, ale opravdu se jen ladily mapy v řídící jednotce. VFEngineering nenabízejí ani žádné designové úpravy, na to jsou tu jiní