Je to jen pár dní, kdy byla představena nejnovější verze Audi RS 6. Historie tohoto modelu však sahá poměrně daleko do minulosti. Vždyť první generace na silnice poprvé vyjela už před 17 lety.
Psal se rok 2002, kdy se po silnicích pohybovalo Audi A6 s kódovým označením C5. Šlo o druhou generaci modelu A6, ale o pátou generaci modelu, který Audi v segmentu E, nabízelo.
O pohon se tehdy staral vidlicový osmiválec s přeplňováním twin-turbo, tedy dvěma stejně velkými turbodmychadly pro obě řady válců. Výkon byl 331 kkW/450 koní a točivý moment 580 Nm. Vše putovalo na silnici přes 5stupňovou automatickou převodovku ZF prostřednictvím stálého pohonu všech kol quattro.
V roce 2004 přišla výkonnější verze RS 6 Plus, která přidala na výkonu na 353 kW/480 koní (točivý moment zůstal beze změny) a zvýšila maximální rychlost z 250 km/h na 280 km/h. Úpravou prošly i brzdy a podvozek.
Další generace v roce 2008 vyměnila přeplňovaný osmiválec za nepřeplňovaný desetiválec s pětilitrovým objemem. Výrazně poskočil také výkon, když se zastavil na hodnotách 412 kW/560 koní a 700 Nm. Převodovka byla opět výhradně automatická ZF, ale se šesti rychlostními stupni. V rámci příplatku bylo možné pořídit karbon-keramické brzdy. Maximální rychlost byla elektronicky omezena na 250 km/h, případně za příplatek na 280 km/h, respektive 305 km/h. O dva roky později opět přišla varianta RS 6 Plus. Šlo o limitovanou 500kusovou edici s některými motorovými díly z karbonu.
Rok 2013 přinesl novou generaci, která se opět vrátila k vidlicovému osmiválci s dvěma turbodmychadly. Objem motoru byl rovné čtyři litry, ale měl menší výkon. Přesto se auto mohlo pochlubit mezigeneračně lepší dynamikou. O dva roky později přišla modernizace a o další rok později výkonnější verze RS 6 Performance. V animaci nechybí ani 700koňové RS 6 Nogaro Edition z roku 2018 anebo právě nejnovější generace.