Je to jen několik málo týdnů, kdy korejská automobilka Hyundai na český trh uvedla nový Tucson. Nové Santa Fe pak bude uvedeno v řádu pár dnů, přičemž objednávat u prodejců už jde. Oba modely vyvolaly řadu diskuzí a reakcí zákazníků a fanoušků značky, více pak Tucson, u kterého značka vsadila na velmi zajímavý a neokoukaný design. Ovšem právě tyto dvě novinky trápí stejný nešvar, kvůli kterému musí povinně do servisů. Tím nešvarem je nesprávně fungující bezpečnostní systém eCall. O problému jako první informoval web svolavacky.cz.
A v čem konkrétně je problém? Jednotka bezpečnostního systému eCall je špatně nastavena, což znamená, že v případě dopravní nehody a aktivace airbagu by systém nemusel fungovat správně. David Pavlíček, tiskový mluvčí automobilky nám to vysvětlil následovně: „Může se stát, že v případě nehody eCall do systému neodešle VIN auta. To ale neznamená, že by nefungoval. Všechno, co mohou záchranáři potřebovat, tedy například polohu vozidla, systém detekuje a odešle. Svou funkci tedy eCall plní.“
Nejde ale o jedinou automobilku, která řeší problém se systémem eCall. V nedávné době toto řešil prakticky celý koncern Volkswagen. Bojovala s ním i Škoda Auto, která v prvním pololetí loňského roku kvůli tomuto systému svolávala modely Kamiq a Scala a to hned několikrát. Ve všech případech byl systém opraven a dnes s ním již problémy nejsou.
V případě Hyundai budou dotčení zákazníci kontaktováni a pozváni do servisu. Veškeré náklady za opravu budou hrazeny samotnou značku, zákazníci nebudou platit vůbec nic.