Lamborghini_Huracan-60th_Anniversary_Special_Editions-1

Huracán je mrtev, ať žije Temerario. Lamborghini si zaregistrovalo nové jméno

Autor: Radim Plachý - Zdroj: CarBuzz - Foto: Lamborghini - 9. 4. 2024


Lamborghini přestalo už před nějakou dobou vyrábět Huracán, jeho nástupce ovšem zatím neukázalo. Registrovalo si však nové jméno, které by na něj mělo použít. Novinka by se tak mohla jmenovat Lamborghini Temerario.

Italská automobilka se připravuje na uvedení zcela nového modelu, který má být nástupcem Lamborghini Huracán. Stát by se tak mělo už na konci dubna. Na Úřadu Evropské unie pro duševní vlastnictví (EUIPO)je zaregistrováno jméno Temerario, které by mohlo prozrazovat jeho jméno a také logo, které využívá stejný font (a „rohy) jako v případě moderního modelu Countach.

Ochranné známky byly podány v pěti kategoriích:

9 – Elektronické senzory a vybavení
12 – Automobily, včetně elektrických a spalovacích vozidel a jejich součástí
14 – Hodinky
25 – Oděvy
28 – Autíčka (hračky)

Jména po bojových býcích

Lamborghini modely pojmenovává po známých bojových býcích. Například Revuelto, nástupce Aventadoru, bylo pojmenováno po španělském bojovém býkovi, který bojoval v Barceloně v srpnu 1880. Býk měl údajně „vzpurné a nezdolné srdce“ a slovo Revuelto se prý dá přeložit jako „neposlušný“.

Jméno Temerario na žádného známého bojového býka podle vyhledávače nesedí, ale ze španělštiny se dá přeložit několika způsoby:

  • lehkomyslný , lehkovážný , nerozvážný ( rozhodnutí ap .)
  • troufalý , ( příliš ) odvážný , hazardující , riskující
  • hazardní , riskantní

Lamborghini má nové logo. Při úpravě šlo podobnou cestou jako Porsche

Už jen jako plug-in hybrid

Jisté je, že nástupce Huracánu už nebude mít čistě spalovací a atmosférický desetiválcový motor, pod kapotu dostane přeplňování a k pohybu budou pomáhat i elektromotory. O tom se mluví už dlouho. Vždyť plug-in hybridní je už i Revuelto, přestože má pod kapotou dvanáctiválec.

Základem motoru, který by se měl v novém malém Lamborghini nacházet, je motor V8 s objemem čtyř litrů a s dvěma turbodmychadly, který se využívá v modelech koncernu Volkswagen. Tento motor je aktuálně mild-hybridní, tedy neumí jezdit výhradně na elektřinu, a pohání například Lamborghini Urus, ale také modely Porsche, Bentley a Audi. Pro použití v Lamborghini ovšem bude mít větší baterie a bude plug-in hybridní. Elektromotor by se měl nacházet mezi spalovacím motorem a převodovkou.

Novinek a zajímavých technologií se ale do nového modelu dostane mnohem víc. Lamborghini vyvíjí například zcela nové řešení aktivní geometrie náprav, které bude umět měnit odklony i sbíhavost. Systém s názvem Active Wheel Carrier obsahuje speciální nástavec náboje kola, kterým lze geometrii jednoduše změnit. Zajišťovat to bude elektromotor, jenž má ovládat 48V palubní síť. Změny mají být bleskové, dokonce během pouhé čtvrt sekundy. Pozitivní odklon lze nastavit až o 2,5°, ten negativní dokonce až o 5°! U sbíhavosti je to 6,6° v obou směrech.

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru