Při plánování nákupu automobilu je dnes spotřeba paliva pravděpodobně jedním z nejdůležitějších faktorů, které řidiči berou v úvahu. V porovnání s cenami před rokem nejvíce prodělají majitelé dieselů, protože nafta je dražší o celých 40 %, zatímco Natural 95 při současných cenách zdražil meziročně o 15 %. Úsporný vůz nejenže méně poškozuje životní prostředí, ale pro většinu řidičů znamená především finanční úsporu. Skupina AURES Holdings připravila žebříček nejúspornějších a zároveň nejlevnějších vozů s klasickými spalovacími motory nabízených k prodeji na sekundárním trhu.
V září bylo doposud inzerováno na 64 tisíc ojetých vozů. Meziměsíčně je tedy zatím nabídka konstantní stejně jako střední hodnota ceny, která se drží na 190 000 Kč. „Stabilizace ceny i nabídky na českém trhu ojetin je velice pozitivním trendem a po více než dvou letech je to i útěcha pro všechny, kteří si v dnešní době zdražovaní paliv a energií chtějí pořídit lepší vůz,“ uvádí Luboš Vorlík, výkonný ředitel sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna v České republice ze skupiny AURES Holdings, a doplňuje: „Zatímco poslední dva roky bylo pro zákazníky důležité, jak velký prostor automobil nabízí, nyní zohledňují i provozní náklady. Pokud si řidič vybere automobil, se spotřebou jen tři litry na sto kilometrů, utratí za pohonné hmoty při 15 tisících najetých kilometrech za rok a aktuálních cenách paliva zhruba 18 000 korun, tedy ušetří více než 16 000 korun, pokud by jezdil s průměrným vozem střední třídy.“
Ze zkušeností vyplývá, že nejúspornějším modelem na trhu s ojetými vozy je Peugeot 308 1.6 BlueHDI 88 kW z let 2014 až 2018, který spotřebuje pouze 3,1 l/100 km. Tento model se dá aktuálně pořídit za průměrnou cenu 260 000 korun s nájezdem do 130 tisíc kilometrů. Hned za ním je Škoda Octavia Combi 1,6 TDI 81 kW Greenline vyráběná v letech 2014 až 2016 se spotřebou 3,2 l/100 km, jejíž průměrná cena je aktuálně 293 000 Kč. Pokud člověk hledá úsporné a zároveň levné auto, může pro něj být zajímavou koupí například Smart Fortwo CDI 33 kW z let 2007 až 2009 se spotřebou 3,3 l/100 km, jehož průměrná hodnota ceny je pod hranicí sto tisíc korun a kilometrový nájezd je stále na velmi slušných 130 tisících kilometrech.
TOP 10 nejlevnějších a nejúspornějších vozů nabízených na sekundárním trhu v České republice:
Spotřeba (l / 100 km) | Střední hodnota ceny | Najeté kilometry (průměr) | |
Peugeot 308 1.6 BlueHDI 88 kW | 3,1 | 260 000 Kč | 129 449 km |
Škoda Octavia 1.6 TDI 81 kW Greenline | 3,2 | 293 000 Kč | 176 482 km |
Renault Clio 1.5 dCi 55 i 65 kW | 3,3 | 210 500 Kč | 71 281 km |
Smart Fortwo CDI 33 kW | 3,3 | 99 552 Kč | 130 894 km |
Škoda Fabia 1.2 TDI 55 kW | 3,4 | 120 000 Kč | 136 500 km |
Škoda Fabia kombi 1.4 TDI 66 kW | 3,4 | 181 000 Kč | 129 800 km |
Volkswagen Polo 1.4 TDI | 3,4 | 209 500 Kč | 87 697 km |
Hyundai i20 1.1 CRDi | 3,4 | 198 000 Kč | 60 425 km |
Volkswagen Golf 1.6 TDI 81 kW | 3,4 | 300 000 Kč | 113 174 km |
Citroën C4 Cactus 1.6 BlueHDI i e-HDI | 3,5 | 282 500 Kč | 170 716 km |
Žebříček nejúspornějších ojetých automobilů skupina AURES Holdings vytvořila na základě analýzy údajů o dosavadních nabídkách ojetých vozů v komisích, na webových stránkách a v autobazarech na celém českém trhu v září 2022. Nezohledňuje však hybridní vozidla a elektromobily, jejichž ceny se výrazně odchyluje od mediánu cen ojetých vozů se spalovacími motory.
Jen tak pro Info, aktuálně jezdím se Superbem, 2021, 110kw Evo TDI 7DSG za průměrnou spotřebu 3,6l/100km. Nájezd na nádrž 1800km ;-) Nemyslím si že na autě něco ničím, a určitě nejsem brzdou provozu, i když by se to tak někomu mohlo zdát. Dálnice jezdím 100-110km/h. Na vzdálenosti jaké po dálnici jezdím ( ca 50km) je časová ztráta zanedbatelná ale spotřeba krásná. Ano eliminoval jsem zbytečné krátke popojíždky a jezdím v rovinatém kraji ale i tak za mně super motor. BTW ne, nejezdím tak abych za každou cenu ušetřil, jezdím tak protože je to možné a. téměř vůbec mně to neomezuje ;-)
Jo, dá se jezdit za hodně nízkou spotřebu.. A servisy se pak jen radují kolik mají práce :) nejlepší způsob jak si zničit auto.. Vždy miluju když se někdo chlubí jak jezdí „za tři“ a po nějakém čase brečí kolik dal za servis :)
Kdepak, kašlat na spotřebu. Jen pěkně „prohnat pérka a protáhnout trubky“ ;)
Zapomínáš na proměnné časování ventilu, umožňuje nízké otáčky, bez pulzací a zanášení sáni.
Dá se dostat pod 4l se vším… Ale kdo to má opravovat? U koncernu palivova soustava.. U psa olejova soustava… Atd… Vse tak 50 a vic… Jezděte eko a mám práci i pro mé děti…
Volkswagen Polo 1.4 TDI – několikrát Rosenheim – Landshut – Dingolfing, což je minimum kopců = spotř. 5,25 na 100km … nevím kde bere autor ta čísla
Mam Peugeot 308 2.0HDi rok v.2009 a kdyz jedu normalne treba Ceska lipa Liberec cc60km muzu to jet i za 4l na 100km a to ma auto 1600kg 100KW a pneu 220/17/45
máme doma Citroen C-Elyssée. 1,6blue HDI. Inzerovaná spotřeba 3,3l/100km. Na tuhle spotřebu je možné se s tím autem dostat, ale ne v České republice. Možná tak někde v Maďarsku nebo spíš severním Německu, kde nejsou kopce a při rychlosti kolem 80km/h. V Čechách se při opatrné jízdě dá dostat ke 4,5l reálné spotřeby ve smíšeném provozu. Ale i tak na auto kategorie jedničkové ochcávky je to pěkná spotřeba.
Mám zkušenosti s několika autama, která jsou v horní tabulce je to nesmysl. Úplný blábol jak mohou za takové články někoho platit. To snad není možné.
Se Smartem jsem něco najezdil, a spotreba okolo 7 i víc litrů byla běžná. Pisálek by měl doplnit znalosti, má v tom docela hokej.
Mám Smart CDI, 33kw. Nájezd 200k. Mimoň- Opava asi 300km za 3,3l/100km. Už asi 7 let!
S tou oktávkou to dávám, né vždy a všude, ale dá to práci.
Též mám zkušenosti s několika 😂 hrozná lež 😂 taková auta se pud 4 litry dostanou leda ve volném pádu 😂
Mam Peugeot 308 2.0HDi rok v.2009 a kdyz jedu normalne treba Ceska lipa Liberec cc60km muzu to jet i za 4l na 100km a to ma auto 1600kg 100KW a pneu 220/17/45
To by mne zajímalo, kdo a kde si ta čísla „vycucal“. Měl jsem Clio dCi 55, ale na tohle jsem se nedostal ani náhodou. Tak min. o litr výš!!!!!