Test Peugeot 308 1.5 BlueHDi

Hledáte úsporné auto? Máme tipy na ojetiny se spotřebou do 3,5 l/ 100km

Autor: Josef Pelikán - Zdroj: AURES Holdings - Foto: Pavel Srp - 20. 9. 2022


Při plánování nákupu automobilu je dnes spotřeba paliva pravděpodobně jedním z nejdůležitějších faktorů, které řidiči berou v úvahu. V porovnání s cenami před rokem nejvíce prodělají majitelé dieselů, protože nafta je dražší o celých 40 %, zatímco Natural 95 při současných cenách zdražil meziročně o 15 %. Úsporný vůz nejenže méně poškozuje životní prostředí, ale pro většinu řidičů znamená především finanční úsporu. Skupina AURES Holdings připravila žebříček nejúspornějších a zároveň nejlevnějších vozů s klasickými spalovacími motory nabízených k prodeji na sekundárním trhu.

V září bylo doposud inzerováno na 64 tisíc ojetých vozů. Meziměsíčně je tedy zatím nabídka konstantní stejně jako střední hodnota ceny, která se drží na 190 000 Kč. „Stabilizace ceny i nabídky na českém trhu ojetin je velice pozitivním trendem a po více než dvou letech je to i útěcha pro všechny, kteří si v dnešní době zdražovaní paliv a energií chtějí pořídit lepší vůz,“ uvádí Luboš Vorlík, výkonný ředitel sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna v České republice ze skupiny AURES Holdings, a doplňuje: „Zatímco poslední dva roky bylo pro zákazníky důležité, jak velký prostor automobil nabízí, nyní zohledňují i provozní náklady. Pokud si řidič vybere automobil, se spotřebou jen tři litry na sto kilometrů, utratí za pohonné hmoty při 15 tisících najetých kilometrech za rok a aktuálních cenách paliva zhruba 18 000 korun, tedy ušetří více než 16 000 korun, pokud by jezdil s průměrným vozem střední třídy.“

Ze zkušeností vyplývá, že nejúspornějším modelem na trhu s ojetými vozy je Peugeot 308 1.6 BlueHDI 88 kW z let 2014 až 2018, který spotřebuje pouze 3,1 l/100 km. Tento model se dá aktuálně pořídit za průměrnou cenu 260 000 korun s nájezdem do 130 tisíc kilometrů. Hned za ním je Škoda Octavia Combi 1,6 TDI 81 kW Greenline vyráběná v letech 2014 až 2016 se spotřebou 3,2 l/100 km, jejíž průměrná cena je aktuálně 293 000 Kč. Pokud člověk hledá úsporné a zároveň levné auto, může pro něj být zajímavou koupí například Smart Fortwo CDI 33 kW z let 2007 až 2009 se spotřebou 3,3 l/100 km, jehož průměrná hodnota ceny je pod hranicí sto tisíc korun a kilometrový nájezd je stále na velmi slušných 130 tisících kilometrech.

TOP 10 nejlevnějších a nejúspornějších vozů nabízených na sekundárním trhu v České republice:

 Spotřeba (l / 100 km)Střední hodnota cenyNajeté kilometry (průměr)
Peugeot 308 1.6 BlueHDI 88 kW3,1260 000 Kč129 449 km
Škoda Octavia 1.6 TDI 81 kW Greenline3,2293 000 Kč176 482 km
Renault Clio 1.5 dCi 55 i 65 kW3,3210 500 Kč71 281 km
Smart Fortwo CDI 33 kW3,399 552 Kč130 894 km
Škoda Fabia 1.2 TDI 55 kW3,4120 000 Kč136 500 km
Škoda Fabia kombi 1.4 TDI 66 kW3,4181 000 Kč129 800 km
Volkswagen Polo 1.4 TDI3,4209 500 Kč87 697 km
Hyundai i20 1.1 CRDi3,4198 000 Kč60 425 km
Volkswagen Golf 1.6 TDI 81 kW
3,4300 000 Kč113 174 km
Citroën C4 Cactus 1.6 BlueHDI i e-HDI3,5282 500 Kč170 716 km

Žebříček nejúspornějších ojetých automobilů skupina AURES Holdings vytvořila na základě analýzy údajů o dosavadních nabídkách ojetých vozů v komisích, na webových stránkách a v autobazarech na celém českém trhu v září 2022. Nezohledňuje však hybridní vozidla a elektromobily, jejichž ceny se výrazně odchyluje od mediánu cen ojetých vozů se spalovacími motory.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

14 názorů na “Hledáte úsporné auto? Máme tipy na ojetiny se spotřebou do 3,5 l/ 100km”

  1. Jen tak pro Info, aktuálně jezdím se Superbem, 2021, 110kw Evo TDI 7DSG za průměrnou spotřebu 3,6l/100km. Nájezd na nádrž 1800km ;-) Nemyslím si že na autě něco ničím, a určitě nejsem brzdou provozu, i když by se to tak někomu mohlo zdát. Dálnice jezdím 100-110km/h. Na vzdálenosti jaké po dálnici jezdím ( ca 50km) je časová ztráta zanedbatelná ale spotřeba krásná. Ano eliminoval jsem zbytečné krátke popojíždky a jezdím v rovinatém kraji ale i tak za mně super motor. BTW ne, nejezdím tak abych za každou cenu ušetřil, jezdím tak protože je to možné a. téměř vůbec mně to neomezuje ;-)

  2. Jo, dá se jezdit za hodně nízkou spotřebu.. A servisy se pak jen radují kolik mají práce :) nejlepší způsob jak si zničit auto.. Vždy miluju když se někdo chlubí jak jezdí „za tři“ a po nějakém čase brečí kolik dal za servis :)
    Kdepak, kašlat na spotřebu. Jen pěkně „prohnat pérka a protáhnout trubky“ ;)

    1. Zapomínáš na proměnné časování ventilu, umožňuje nízké otáčky, bez pulzací a zanášení sáni.

  3. Dá se dostat pod 4l se vším… Ale kdo to má opravovat? U koncernu palivova soustava.. U psa olejova soustava… Atd… Vse tak 50 a vic… Jezděte eko a mám práci i pro mé děti…

  4. Volkswagen Polo 1.4 TDI – několikrát Rosenheim – Landshut – Dingolfing, což je minimum kopců = spotř. 5,25 na 100km … nevím kde bere autor ta čísla

    1. Mam Peugeot 308 2.0HDi rok v.2009 a kdyz jedu normalne treba Ceska lipa Liberec cc60km muzu to jet i za 4l na 100km a to ma auto 1600kg 100KW a pneu 220/17/45

  5. máme doma Citroen C-Elyssée. 1,6blue HDI. Inzerovaná spotřeba 3,3l/100km. Na tuhle spotřebu je možné se s tím autem dostat, ale ne v České republice. Možná tak někde v Maďarsku nebo spíš severním Německu, kde nejsou kopce a při rychlosti kolem 80km/h. V Čechách se při opatrné jízdě dá dostat ke 4,5l reálné spotřeby ve smíšeném provozu. Ale i tak na auto kategorie jedničkové ochcávky je to pěkná spotřeba.

  6. Mám zkušenosti s několika autama, která jsou v horní tabulce je to nesmysl. Úplný blábol jak mohou za takové články někoho platit. To snad není možné.

    1. Se Smartem jsem něco najezdil, a spotreba okolo 7 i víc litrů byla běžná. Pisálek by měl doplnit znalosti, má v tom docela hokej.

    2. Též mám zkušenosti s několika 😂 hrozná lež 😂 taková auta se pud 4 litry dostanou leda ve volném pádu 😂

      1. Mam Peugeot 308 2.0HDi rok v.2009 a kdyz jedu normalne treba Ceska lipa Liberec cc60km muzu to jet i za 4l na 100km a to ma auto 1600kg 100KW a pneu 220/17/45

  7. To by mne zajímalo, kdo a kde si ta čísla „vycucal“. Měl jsem Clio dCi 55, ale na tohle jsem se nedostal ani náhodou. Tak min. o litr výš!!!!!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru