Porsche je symbolem sportovního auta, přestože prodeje značky táhnou jiné modely (zejména SUV). Německý výrobce ovšem nezapomíná ani na ty, kteří se rádi svezou (i opravdu) rychle na okruhu. V nabídce má kromě běžných modelů 911 i velmi ostrá okruhová náčiní v podobě 911 GT3 nebo dokonce 911 GT3 RS, které stále mají registrační značky. Na okruhu Nürburgring už ovšem testuje ještě větší bestii, než je 911 GT3 RS. Novinka dostane přeplňování motoru, podobnou aerodynamiku jako GT3 RS a bude to pořádně ostré auto.
Podle informací na internetu by měla nová, nejostřejší a nejrychlejší verze legendární devět set jedenáctky dostat označení Porsche 911 GT2 RS. Měla by tak navázat na modely 911 GT2, které Porsche nabízelo pro 911 u generací 993, 996 a 997. V roce 2017 to pak byla generace 991, u níž se poprvé objevilo právě označení 911 GT2 RS. V případě současné generace 992 ovšem žádná verze GT2 zatím nevznikla, což se má změnit.
Porsche 911, generace 992 dostalo v loňském roce facelift (nese tradiční označení 992.2), který přinesl některá designová i technická vylepšení. Představeny byly zatím jen běžné verze a 911 GT3 (viz úvodní foto) a 911 GT3 Touring. To je ale vše. Na odhalení nových 911 GT3 RS, respektive 911 Turbo a 911 Turbo S ovšem zatím stále čekáme. Pravděpodobně je doplní nakonec právě ještě výkonnější 911 GT2 RS, které už automobilka pilně testuje na okruhu.
O novém Porsche 911 GT2 RS už se nějakou dobu šíří zvěsti. Dorazit by mělo v příštím roce se základní cenou kolem 450 tisíc eur (cca 11,3 milionu korun). Je to ovšem pouhá nepotvrzená spekulace.
Co ale spekulace není, to je zvuk motoru. Přestože bude 911 GT2 RS designově i funkčně vycházet z 911 GT3 RS, bude se lišit jak na pohled, tak právě použitou pohonnou jednotkou. Ta bude mít – i kvůli instalaci turbodmychadel – jiný projev a jiný, decentnější zvuk. Předpokládá se, že stále půjde o čtyřlitrový šestiválec typu boxer, ale jeho výkon se dostane nad hranici 700 koní.
A jaký tedy bude zvuk motoru? A jak se bude lišit od 911 GT3 RS? To si můžeme poslechnout v tomto videu:
Žádné podrobnosti k autu zatím nejsou, na to je ještě příliš brzy.