V posledních letech se soužití cyklistů a řidičů na silnicích – alespoň se nám to tak zdá – zhoršuje. Jedna skupina nadává na tu druhou, druhá na tu první a navzájem si nemohou přijít na jméno. Je to svým způsobem logické. Silnice nejsou nafukovací, aut stále přibývá, a když se do toho připlete nepozorný cyklista, může být na problém zaděláno. Řidiče hodně štvou také přibývající pruhy vyhrazené jen pro cyklisty. Ty zase naopak štvou řidiči aut, kteří nepoužívají zpětná zrcátka a nevnímají, co se kolem nich děje, což je pro někoho na kole nebezpečné a náročné.
Rozsoudit tyto dvě skupiny je podle nás nemožné. Ford se je ale pokusil trochu zklidnit, pomoci jim s komunikací a ukázat, že společné soužití na silnicích je možné. Reagoval především na to, že ročně je na evropských silnicích vlivem nehody zabito na 2000 cyklistů a to je opravdu hodně vysoké číslo. Snížit by jej měla pomoci nová speciální bunda, která je určena právě pro cyklisty.
Nejen, že má integrované chrániče a je trochu podobná těm, které nosí motorkáři, ale integrován má také chytrý bezpečnostní systém. Ten je propojen s ovladačem umístěným na řídítkách, kde jsou vyobrazeny základní emoji, nebo-li česky smajlíky. Po stisknutí tlačítka na ovladači se vybraný smajlík promítne na zádech cyklisty, na jednoduchém displeji, který je součástí bundy. Cyklista tak může dát najevo poděkování, může varovat třeba před překážkou a jeho zpomalováním, ale bunda umí dávat také blinkry. A to považujeme za asi největší vychytávku.
Cyklista se pokusil vychovávat řidiče Mercedesu. Skončilo to potyčkou a policií
Cyklisté sice mají dávat znamení o změně směru jízdy rukou, ale z našich zkušeností vyplývá, že to rozhodně nedělají všichni. Pak jsou tu také ti, kteří se o to pokusí, ale jakmile pustí řídítka, jsou nebezpeční sami sobě.
Tahle novinka od Fordu nás hodně baví, ale je otázkou, na kolik taková bunda vyjde a kdy ji Ford vypustí do světa. A jestli vůbec. My doufáme, že ano.