Reklamy jsou dnes úplně všude a vyhnout se jim prakticky nejde. Už desítky let se s nimi setkáváme i kolem silnic, především v podobě velkých reklamních poutačů. O jejich bezpečnosti se už nějakou dobu hodně mluví. Nejen, že odpoutávají pozornost řidiče od provozu, ale navíc může být jejich umístění při případné nehodě nebezpečné. To ale neznamená, že by snad tyto reklamní poutače od silnic zmizely. Jen bude možná jejich využití pro inzerenty mnohem zajímavější a pro řidiče ještě otravnější.
Ford si totiž v Americe nechal patentovat systém, který bude umět číst reklamní poutače kolem silnic a promítne je řidiči do infotainmentu auta. A nemusí jít jen o zobrazení samotného poutače. Systém může zvládnout zaregistrovat poutač na nějakou restauraci a řidiči do auta promítnout obědové menu a nabídnout rovnou zavolání přímo do restaurace. Zní to možná otravně, ale zatím snad můžeme být v klidu.
Jde zatím jen o patent a i sám Ford říká, že zatím není v plánu něco takového do aut montovat. Vysvětluje to tak, že všechny patenty jsou běžným obchodním postupem, který má značce pomoci vyniknout nad konkurencí. Nicméně faktem je, že všechny technologické vychytávky byly dříve jen patentem. A pokud se v případě reklamního propojení aut a poutačů ukáže, že by to bylo finančně přínosné jak pro automobilku, tak pro inzerenta, není nepravděpodobné, že se něčeho podobného časem dočkáme.
Ostatně, nad tak svým způsobem děsivé personalizaci reklam uvažuje i filmový průmysl. Mluví se o tom, že pokud budeme sledovat film třeba na Netflixu, objeví se v něm díky cookies produkty, které jsme si předtím prohlíželi na internetu nebo někdy zakoupili. A když to má jít ve filmech, není nemožné, aby to nešlo v autech.