test-2021-kia_sorento-22crdi-awd- (8)

Světový fond na ochranu přírody chce omezit reklamy na SUV. Důvod? Ekologie. SUV jsou totiž zbytečně velká, vysoká a těžká, kvůli čemuž mají ve srovnání s běžnými osobáky vyšší spotřebu paliva i emise a více tak kazí ovzduší.

Přečtěte si také:  Průzkum ukázal, že za nejrizikovější chování lidé považují agresivní jízdu, vybržďování a řízení pod vlivem návykových látek

SUV jsou v posledních letech v takovém rozmachu, který nikdy předtím žádná jiná automobilová třída nezažila. Je to sice tak trochu vyvolané uměle, protože spousta automobilek vyměnila SUV za své původní modely, ale i tak je zákazníci chtějí. Výzkumy zjistily, že jsou pro ně pocitově bezpečnější a lépe z nich vidí.

V prodejích SUV lámou rekordy, vždyť za první 2 měsíce je jejich podíl na trhu s novými automobily v Evropě blíží 44 %. Ochranáři ovzduší kvůli tomu bijí na poplach, protože SUV kvůli své velikosti a hmotnosti vypouštějí do ovzduší více emisí. A to je pravda.

Výsledkem tedy je, že Světový fond na ochranu přírody (World Wildlife Fund, zkr. WWF) se sídlem ve Francii chce kvůli této škodlivosti reklamy na SUV zakázat, podobně jako se to stalo třeba s reklamami na cigarety. Prezidentka WWF Isabelle Autissierová to okomentovala se slovy: „Reklamní prostor nesmí pokračovat v propagaci vozidel, od jejichž nákupu se spotřebitele snaží odradit i naši politici.“

Přečtěte si také:  Jak klesá cena auta podle jeho barvy? Nejméně je to u žlutých aut

Je to reakce na studii zaměřenou na reklamu v automobilovém průmyslu, kterou si dala tato organizace zpracovat – více přímo na webu WWF. Průzkum dospěl k závěru, že právě vozy kategorie SUV jsou na billboardech, v novinách, ale i v televizi zobrazovaná až příliš, tím spíše ve srovnání s běžnými osobními automobily (sedan, kombi, liftback, hatchback a podobně). Podle Světového fondu na ochranu přírody je ve Francii spotřebitel vystaven až 3,5 hodiny denně reklamě na SUV, a v Americe je to dokonce ještě více.

6 komentáře

  1. SUV = Kripl kára
    Jsou oblíbené u těch co mají problém s páteří a špatně se jim nastupuje do normálního auta. A pak ty co mají duševní problémy.
    Měla by se na ně uvalit ekologická daň, neboť u většiny uživatelů nemá zvýšený odpor vzduchu opodstatnění a navíc omezují výhled řidičům ostatních vozidel, což je nebezpečné!

  2. Proč pořád má někdo tendeci někomu něco zakazovat… a doporučovat a dokonce ten člověk to auto nakonec ma i doma (manzelka) apd ???
    V tomto případě to nechte na lidech co chtějí za auto. Protože příště to mohou byt černe kalhoty… apd

  3. Část SUV by mohla být nahrazena klasickým osobním autem se zvýšeným podvozkem. Pravděpodobně skoro každý, kdo čas od času plánu jezdit mimo silnici (například po cestě na zahradu/chatu), by měl řešit světlou výšku. A výběr aut s větší světlou výškou není zas tak velký a mnoho z nich jsou právě SUV. Sám chci auto se světlou výškou alespoň 16 cm…a výběr není kdo ví jaký a až na výjimky jde o SUV. Zvýšených klasických osobáků moc není… Přitom třeba taková Škoda 100 měla světlou výšku 18 cm.

  4. Ano, konečně! Doufám, že se zákaz povede a do pár let se automobilový park vrátí do normálu k sedanům. SUV a CUV šílenství je něco tak neskutečně stupidního, snad hned po nuceném EuroEkošílenství jedna z nejhorších věcí, co se v automobilovém průmyslu stala.

  5. Vlastnil jsem sedan, liftback, combi a teď mám SUV. Úplně všem co si kupují SUV rozumím, navíc se do a z nich lépe nastupuje! No a podržte se, jezdí za stejnou spotřebu, i když je to 4×4, dlouhodobá spotřeba 6,4 l/100 km. Je to diesel jako ty předchozí, ale benzíny by jezdili za víc.Tyto auta se nemusí propagovat, k nim se člověk propracuje časem sám díky životním zkušenostem! Snad po 50.-ti letech za volantem od osobáku po autobus, i řídítky několika motorek, jako řidič z povolání, můžu říct, že je mám!
    P.S.
    Navíc Němci zjistili, že diesely, na rozdíl od elektriky a benzínu, za určitých okolností čistí obvzduší! O.

Přidat komentář