Elektromobily a hybridy jsou s námi už hezkou řádku let a jejich technologie se neustále vylepšují a modernizují. To ale neznamená, že se jim nevyhýbají problémy, a že i přes ty nejmodernější technologie nemohou vykazovat chyby. V případě dvou automobilek, Fordu a BMW, jsou ale ty chyby celkem závažné. Je ovšem dobře, že se na ně přišlo včas a obě značky je v současné době řeší ke spokojenosti a bezpečnosti svých zákazníků.
Zakázané dobíjení Fordu
Ford může být rád, že letošní léto nebylo a nejspíš už asi ani nebude nijak extrémně horké. Právě horké počasí totiž může zapříčinit požár u plug-in hybridní verze modelu Kuga, přičemž k zahoření může dojít při externím nabíjení. Informoval o tom magazín Automix. Problémy u Fordu došly tak daleko, že automobilka dokonce vydala zákaz externího dobíjení tohoto modelu, aby tak předešla případným problémům. Tato reakce musela přijít, protože za poslední dobu eviduje automobilka čtyři případy hoření během externího dobíjení.
Martin Linhart, tiskový mluvčí českého zastoupení Fordu k tomu pro Automix řekl, že v současné době už probíhá rozesílání zvacích dopisů do servisů pro ty zákazníky, kterých se problém může týkat. Technický zádrhel je v tom, že během externího dobíjení ze zásuvky, tedy ne pomocí rekuperace, se v baterii hromadí horké plyny. Pokud se k tomu přidá horko okolního prostředí, může (ale nemusí) dojít k požáru. Během dobíjení při jízdě pomocí rekuperace nebyl problém prokázán. Auto tedy lze bezpečně používat, ovšem bez dobíjení ze zásuvky.
Svár, který může způsobit zkrat u BMW
Velmi podobný problém řeší také BMW, ovšem v jeho případě nejde o vadu baterie nebo nabíjecího ústrojí. Podle německého magazínu Auto Motor und Sport musí BMW urychleně vyřešit možné hoření u jeho hybridních modelů. Konkrétně jde o plug-in hybridní řadu 3, řadu 5, řadu 7, řadu 2 Active Tourer a také modely X1, X2, X3, X5 a MINI Countryman. V každém případě jde jen o ta auta, která byla vyrobena od 13. 3. do 6. 8. letošního roku.
Na problém přišla sama automobilka a svolávací akce je tedy hlavně preventivní, než že by šlo o řešení už nastalého problému. Podle interních kontrol je problém u sváru vysokonapěťové baterie, který nebyl během výroby správně očištěn. Podle BMW se shodou náhod může stát, že by špatně očištěný svár mohl při nabíjení způsobit zkrat.
Stejně jako v případě Fordu, i BMW postupně svolává do servisů všechny zákazníky, kterých by se problém mohl týkat. Celosvětově má jít o 4460 modelů a podle vyjádření tiskového mluvčího českého zastoupení německé značky Davida Haidingera, který se k tématu vyjádřil pro aktualne.cz, se v Česku svolávací akce dotkne 23 aut.