Spalovací motory jsou na pokraji vyhynutí, mohou za to jejich emise CO2. Ty totiž velmi bedlivě sleduje EU a za překročení limitu se platí pokuty. Porsche s dalšími partnery ovšem možná našli řešení, vyvíjejí totiž ekologické palivo. Nejsou sami, protože další společností, která „ekobenzin“ představuje, je Prodrive.
Prodrive je britská tuningová společnost, která sídlí v Banbury v Oxfordshire. Své pobočky má v Německu, USA, Thajsku a v Austrálii. Jejím hlavním zaměřením jsou hlavně návrhy, konstrukce, příprava a stavba závodních aut, přičemž na závoďácích spolupracovala i s automobilkami Subaru, Ford i Aston Martin.
A vývoj jí jde, protože aktuálně představuje svůj ekologický benzin Prodrive ECOpower. Bohužel pro nás, běžné řidiče, je však (minimálně zpočátku) tento „ekobenzin“ určen jen pro použití při závodech, přičemž se bude testovat i na nadcházející Rallye Dakar v rámci závodních aut týmu Bahrain Raid Xtreme. Ve velkém ho pak bude Prodrive využívat v rámci světového šampionátu FIA v cross country rallye.
Klasická fosilní paliva nahradí biopaliva a syntetická paliva. Na jejich vývoji pracuje i Koenigsegg
Základem paliva Prodrive ECOpower jsou biopaliva 2. generace vyrobené ze zemědělského odpadu, a paliv vyrobených zachytáváním uhlíku z atmosféry. Díky tomu má toto palivo ve srovnání s běžným benzinem snížit emise skleníkových plynů až o 80 %. Palivo bylo vyvíjeno v posledních 8 měsících, přičemž Prodrive na vývoji spolupracoval se společností Coryton Advanced Fuels.
Zatím byl tento ekologický benzin testován v motoru v závodním autě Prodrive Hunter T1+, který využívá tým Bahrain Raid Xtreme. Pohánělo motor, který předtím spaloval běžný benzin, nebyl dodatečně nijak upraven, a výsledek byl na jedničku.