Airbagy udělaly společně s bezpečnostními pásy pro bezpečí posádek aut při nehodách opravdu hodně. Vzhledem k tomu, že je bez debat, že airbagy zachraňují životy, snaží se jejich výrobci, ale i samotné automobilky neustále pracovat na jejich vylepšení a zároveň v autech zvyšují jejich počet. Není se tak co divit, že brzy bude v interiérech vozidel pravděpodobně zase o jeden více. Možná i o dva.
Společnost ZF Lifetec totiž úspěšně dokončuje vývoj zbrusu nového airbagu, který má v blízké budoucnosti chránit hlavně paty, ale v konečném důsledku celou spodní část nohou posádky auta. Jde o takzvaný Active Heel Airbag, který pracuje s tím, že řada lidí sedí v autě se sedadlem posunutým hodně vzadu. Takové uvolněné sezení může mít při nehodě i velmi nepříjemné následky. Ne fatální, ale zranění i tak mohou vyžadovat dlouhou rekonvalescenci.
Nehledě na to, že s nástupem chytrých technologií, se dá očekávat, že dříve či později budou na sedadlech nastavených do komfortní polohy jezdit všichni pasažéři. V tu chvíli jsou ovšem opěrné body pro patu a zadní část nohou příliš daleko, takže při nehodě nefungují tak, jak by měly. Podlaha v autě je totiž konstruována tak, aby nohám poskytla dostatečnou oporu, ale jen ve chvíli, kdy je sedadlo ve standardní poloze. Jakmile je posunuté hodně dozadu, opora přestane být účinná. A to natolik, že fakticky nefunguje ani kolenní airbag, protože se nohy bez opory dostanou do nekontrolovatelného pohybu. Výsledkem mohou být i zlámané nohy, případně problémy s klouby.
Společnost ZF už teď tvrdí, že airbag je možný instalovat jak ke spolujezdci, tak k řidiči. Mělo by být možné jej dávat i do starších aut. Jeho uvedení na trh je totiž v plánu až v roce 2028.