2012-fiat-punto
Fiat Punto III (2012) | Foto: Fiat

Pokud kupujete ojeté auto, budete vybírat podle sympatií ke značce, velikosti, ceně, ale určitě by vás měla zajímat i jeho spolehlivost. Některá auta jsou bezproblémová, jiná trpí častými a dobře známými problémy. Pojďme se podívat na pětici nejméně spolehlivých malých aut, kterou sestavily stanice technické kontroly.

Malá auta bývají v rodině spíše druhým autem, ale někteří je mají i jako své jediné auto. V dnešní době už nabízejí překvapivě dost prostoru a s určitými omezeními by snad mohla zastat i roli rodinného auta. A která auta byste si měli při koupi lépe a důkladněji prověřit? Na to odpověděl report z německých stanic technické kontroly (TÜV).

Přečtěte si také:  Nové Suzuki SX4 S-Cross odhaleno únikem týden před světovou premiérou

Statistika pěti nejhorších modelů vychází z kontrol na stanicích technické kontroly, přičemž jsou tu započítána auta, která prohlídkou neprojdou kvůli vážným nedostatkům. Četnost takových neúspěšných prohlídek se uvádí v procentech a průměr třídy malých aut je kolem 5,5 %.

Fiat Punto III

Podle TÜV je vůbec nejhorším modelem třetí generace Fiatu Punto, která neprojde prohlídkou v děsivých 10,5 %, přičemž průměrný nájezd aut je 32 000 km. Za nejčastějším neúspěchem na STK stojí hlavně stav brzdového systému a světlometů, ale pozor je potřeba dávat také na časté problémy s výfukem a se zavěšením kol.

Platnost STK má jasná pravidla. Pozor na tyto mýty

Dacia Logan/Sandero (B52)

Druhým hříšníkem je s koeficientem vyhození 8,2 % při nájezdu 36 000 km je Dacia s modely Logan a Sandero. Tohle auto bodovala jako nové hlavně velmi výhodnou cenou, ale to se často někde projeví. Podle německých STK je to hlavně na stavu motoru, převodovky a podvozku.

Nissan Micra IV (K13)

Jakkoliv se často japonské značky umisťují spíše na vrcholu podobných žebříčků, v tomto případě je to jinak. Třetím nejporuchovějším modele je se 7,7 % a nájazdem pouhých 27 000 km předchozí generace Nissanu Micra. Druhá generace japonského auta trpí na problémy s únikem oleje, stavem podvozku, brzdami a osvětlením.

Suzuki Swift II (AZG)

I dalším, tentokrát čtvrtým nepříliš spolehlivým autem, je Suzuki Swift. To neprojde přibližně v 6,6 %, přestože nájezd je jen 35 000 km. Problémy má hlavně se světlomety, brzdami a úniky provozních kapalin.

Přečtěte si také:  Nový Renault Austral se představuje. K zákazníkům dorazí koncem roku

Renault Clio IV (BH)

Podobná čísla má i konkurence z Franice. Renault Clio čtvrté generace má index poruchovosti 6,3 % a průměrný nájezd 36 000 km. Zaměřit byste se při koupi měli hlavně na světlomety a jejich svítivost a stav, zavěšení kol (mohou praskat pružiny) a na brzdy.

20 komentáře

  1. Tak tyto recenze mám nejraději. Vlastnil jsem Punto rok výroby 2008 celých 5 let bez jediné závady, tedy krom výměny jedné žárovky koncového světla. Nic v něm nevrzalo, nic nerezavělo. To už fakt neumíte ničem jiném psát? Zbytečně odrazuje tě potencionální kupce.

  2. Přesně měl jsem Punto sice 2 ale 20 let jen se základními opravami a teď máme třetí rok Clio 4 a zas jen základ, brzdové desky , olej.

  3. Je zajímavé že Fiat se stal neprodejný,brácha měl Punto jízda v zimě byl horor,výrobce zřejmě nedodal topení,já bych ho nechtěl ani zadarmo.

    • Fiat je tak neprodejnej, ze ma uplne vyprodano. Zajdete nekam na salon a pak neco kecejte. Vypada to tam jak pred malovanim a i na to malo co tam maj reknou ze je to zamluveny. A to ze si bracha vytahne z nemeckyho vrakace co melo bejt davno v paketaku je jenom jeho problem. To bych rict to samy o merglu co sem mel jako student za cenu jedny brigady.

    • A co Škodovka, ta je super prodejná že? při tom je to největší propadák Evropy. Fiat se kvůli německým pomluvám, sahající již do doby Hitlera raději dělá Jeepy

  4. AAAAA TUV prozradil, ze co neni nemecke, nebo alespon v nemeckem majetku je fuj :D Fiat s motory fire je takovej drzak, ze jiny takovy neznam (mam permanentne 3-4 auta a celkem uz jich bude k 50ti ruznych modelu velikosti i znacek). Koroze nula (davno u osobnich aut celopozink), elektronika o rad lepsi nez zkrizeny widle, elektrika tak asi nastejno.

  5. Proč bychom měli kupovat předražená malá auta koncernu VW , když mnohem lépe poslouží Renault Clio 3, nebo 4. generace se čtyřválcovým nesmrtelným motorem 1.2 16V s výkonem 55kw??? Máme v rodině 3 Renaulty Clio, provoz za 10 let naprosto bezproblémový!!! Ten článek je ubohou plavenou inzercí na předražené škodovky a volkswageny, nic víc, je to fakt ubohost!!!

  6. Toto je jen sprostá proněmecká reklama, pomluvěj super auta a obratem nabídnou německé plečky, nečíst, nečíst, nečíst….

  7. Zkušenost, Punto 1 generace 10let. Základní údržba.
    Punto 3 generace 10 let to samé. Bohužel Fiat nenavázal podobným modelem!!!!!! Panda je ok, ale menší. Nové Tipo 1.4 T jet super volba👍. Bohužel se již s 1.4 nevyrábí 😰
    Nové 100koňové 1.0 jsem zkoušel a nejede špatně. Ale ten 5 kvalt 🙏😦. Na závěr, pokud se člověk chová k autu rozumně, vydrží. A klidně i 🇮🇹. Ale jsme v ČR a tady téměř nic jiného než škoda není.😂🚗

  8. Tyhle články mě jen utvrzují v tom, že není nad osobní zkušenost a zdravý rozum.Měl jsem Grande Punto 5 let, závada žádná.Bylo to tak hrozné auto že jsem si po těch pěti letech koupil ještě jedno,to už byl ten poslední model.Nezklamalo nikdy.Bohužel nástupce se tento model nedočkal, takže jsem musel přejít k jiné značce a tou je Jeep.Pět let, opět bez problému.Ach ta nespolehlivá italská auta…🙈🙈🙈

  9. Jednou je Suzuki Swift mezi pěticí spolehlivých, jindy naopak… Má vůbec smysl dnes něco číst? Nemá! Potřebujeme článek, který se bude číst! Vybereme tyto vozy. Za půl roku je třeba opět článek, co se bude číst? Ok, vybereme tyto vozy… Jejda, tento vůz se opakujte! No nic, čtenáři to nepoznají…

  10. Tak dlouho se píšou blbosti, až to lidi čtou… A ta čtivost, to kliknutí na debilní článek, hází plusy. To že tam není pravdy ani za mák, to hospodský odborníci stejnak nepoznají, mají ten svůj rozum….
    Já se vám před lety na ty vergle vysjal, a jezdim na elektriku. Panečku, to jsem nevěděl, jak to teď v poslední době je špatný. Hospodský „odborníci“ perlí jednu tutovku za druhou. Před těma sedmi rokama nikdo ani nepípnul, dneska se divim že vůbec ráno odjedu do práce…. Samej erudovanej znalec ví nejlíp jak to mám blbý.

  11. Jsem na tom podobně s Dacií.
    Měl jsem 7 let Logan MCV, najel jsem 300 tisíc bez jediné závady ( a to bylo stavební auto – odvezlo vše!). Následně jsem Sandero, po 5 letech a nájezdu 230 tis. km jsem jej prodal velmi dobře a jediná závada byla v záruce bezplatně odstraněna – prasklo těsnění u posilovače řízení.
    Tolik k nespolehlivosti Dacií.

  12. Mam punto 10let rok vyroby 2002 absolutne bez problemu jen vymena spojky denne v provozu jako pracovni auto najeto 250tis km spotreba do6litru na vzdalenosti do do 10km lepsi pekac nikdo jeste nevymyslel motor 1,2 8ventil

  13. Je to taková tragikomedie dnešních dnů – za rok je napsáno cca 10 takovýchto „odborných“ recenzí s 10 různými výsledky. Je prostě potřeba „nakrmit“ plebs nějakými kecy. Ti, co autům alespoň trochu rozumí, vědí, že z 80% ovlivňuje spolehlivost auta to, jak se k němu chovám (způsob používání, servis). A je pravda, že občas se vyskytne i konstrukční průšvih, který ale potkává pravidleně každou automobilku, od Fiatu po BMW (jen jako příklad). Takže fakt snůška kidů…

  14. Zase kecy, máme punťu 1.2 8v rv 2004 najeto 278 t. Měňeny 2*rozvody,brzdy komplet a výfuk vše zhruba po 120t.učily se na něm jezdit obě děti, spojka stále origo!! Nyní už jen pracovní. Před 4 lety jsme si pořídil Fiat 500 l 1.4, po 1 stk bez závad najeto cca 65t.A jak to vidím v práci u kolegů s německou kvalitou jsem rád že jsem zůstal u Italů. Tak asi tak k nespolehlivosti fiatu punto.

  15. Skopcaci jsou dokonaly, proste bez chyb. Mam punto cabrio r v 99 ,63 kw . Ma sve mouchy jako kazde starsi auto.Je to 5 auto fiat v poradi,jsem s fiatem spokojen.

    • To máte podobnou úchylku jako já. Punto 1,6 ELX z roku 1994 jsem nahradil posledním Fiatem Brava – (rodina se rozrostla) a nyní jsem se vrátil k Fiatu Sedici 1,6VVT.

Přidat komentář