Porsche manuální převodovka

Chcete se za volantem bavit? Vybrali jsme 7 rychlých aut s manuálem s cenou kolem půl milionu

Autor: Radim Plachý - Zdroj: inzertní servery v ČR - Ilustrační foto: Porsche - 30. 7. 2024


V nabídce dnešních nových aut budete jen těžko hledat sportovní auto s manuální převodovkou. Pár světlých výjimek se sice stále najde, ale není jich na výběr zdaleka tolik jako třeba před 10 lety. Vybrali jsme tedy 7 ojetých aut kolem půl milionu (i o něco víc), u kterých se budete za volantem náramně bavit.

Spousta (nejen) sportovních aut se dnes nabízí bez možnosti volby manuální převodovky. Důvod je jednoduchý. S automatickými převodovkami jsou dnes auta (ano, i ta sportovní) zpravidla úspornější než s manuální převodovkou. A zákazníci si navíc častěji stejně objednávají auta s automatem. S manuální převodovkou jste sice pomalejší a auto bude žrát víc paliva, ale budete jej mít ještě více pod svou kontrolou.

A na jaké ojetiny byste se měli zaměřit, pokud vás baví řídit a řadit?

Nissan 370Z

Nissan 370Z
Nissan 370Z | Foto: Nissan

Nejlevnější kousky téhle japonské zadokolky u nás najdete již kolem půl milionu korun. Pohání jej atmosférický 3,7litrový vidlicový šestiválec s výkonem 241 kW a točivým momentem 363 Nm. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, přičemž zrychlit z 0 na stovku zvládne za 5,3 sekundy. Pro zábavu za volantem budete muset atmosférický motor vytáčet, ale za to se vám odmění i parádním zvukem.

Chevrolet Corvette C5

parky_a_kary-2023_kveten- (62)
Chevrolet Corvette C5 | Foto: Pavel Srp

Chevrolet Corvette není v Evropě až zase tak rozšířeným modelem, ale jeho status ikonického sportovního auta mu nelze popřít. A navzdory zemi svého původu se dodává i s manuální převodovkou. Standardně se generace Corvette C5 dodává s ikonickým motorem LS1 V8 o objemu 5,7 litru s výkonem 257 kW/350 koní a s točivým momentem 490 Nm. Pro Corvettu s manuální převodovkou budete muset velmi pravděpodobně vycestovat do zahraničí, ale ceny začínají už pod půl milionem. To není špatné za pravé americké železo s poctivým osmiválcem pod kapotou, že?

Audi S4

Audi_S4_2012_05
Audi S4 (2012) | Foto: Audi

S přeplňovaným šestiválcem a manuálem budete za tyhle peníze těžko hledat něco jiného. Pod tři sta tisíc korun můžete pořídit i Audi S4 generace B8, které se vyrábělo mezi lety 2008 až 2016. Pod jeho kapotou se nachází třílitrový přeplňovaný šestiválec s výkonem 245 kW/333 koní, který ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou dokáže tento sedan zrychlit z místa na 100 km/h za 4,9 sekundy. Vyrábělo se nejen jako sedan, ale také jako praktické kombi. Většina kupujících volí automatickou dvouspojkovou převodovku, takže výběr je menší, ale lze najít i auta s manuálem. Problémem je, že tohle auto jede líp v přímce než v zatáčkách…

Ford Mustang

Ford-Mustang_1
Ford Mustang | Foto: Ford

Šestá generace amerického Pony Caru, která se v šesté generaci poprvé oficiálně prodávala i v Evropě, způsobila na starém kontinentu rozruch. Byl to zdaleka nejlevnější sportovní vůz s osmiválcovým motorem a manuální převodovkou. Na ojetý osmiválcový Mustang GT v tomto žebříčku ale bohužel nemáme rozpočet, ale do šesti set tisíc se vejde se čtyřválcem 2,3 EcoBoost, nebo americká verze s atmosférickým šestiválcem s objemem 3,7 litru. Pokud byste přeci jen chtěli osmiválec, bohatě se do něj vejde starší pátá generace, jejíž ceny dnes začínají už kolem dvou set tisíc.

BMW 135i

BMW 135i Coupe (2010)
BMW 135i Coupe | Foto: BMW

BMW řady 1 první generace mělo spoustu možností pohonu. Úplným vrcholem nabídky bylo BMW 1M Coupé, které ale dnes stojí daleko přes milion, ale špatné není ani o řád nižší BMW 135i. To pohání přeplňovaný řadový třílitrový šestiválec (s kódovým označením N54, později N55) s výkonem 225 kW/306 koní a s točivým momentem 400 Nm. Mohli jste si jej pořídit buď se sedmistupňovou automatickou převodovkou nebo se šestistupňovou manuální převodovkou. Ačkoliv se nejedná o plnohodnotné eMko, malé a lehké BMW 135i má rozhodně co nabídnout. Kromě kupé je k dispozici také jako kabriolet. Ceny jsou u nás od přibližně tří set tisíc korun.

Mazda MX-5 (ND)

Mazda MX-5 (ND)
Mazda MX-5 (ND) | Foto: Mazda

Co by to bylo za žebříček cenově dostupných sportovních aut s manuální převodovkou, kdyby v něm chyběla Mazda MX-5. Do půlmilionového rozpočtu se vejdeme už i s aktuální čtvrtou generací s označením ND, která se vyrábí od roku 2015. K dispozici je s dvojicí motorů: menším 1,5litrovým čtyřválcem Skyactiv-G o výkonu 96 kW/130 koní a také s dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 118 kW/160 koní, později dokonce se 135 kW/184 koňmi. V podstatě téměř všechny u nás prodávané Mazdy MX-5 jsou s manuální převodovkou, takže výběr je na danou kategorii vozů poměrně dobrý. Ceny začínají asi na 340 tisících korunách.

Porsche Cayman

test-porsche_cayman-male
Porsche Cayman | Foto: Pavel Srp

Poslední vůz v tomto žebříčku je jednoznačně nejsportovnější a jednoznačně nejdražší – a to se týká nejen pořizovací ceny, ale také jeho servisu. Porsche je přece jen čistě sportovní automobilka a tomu odpovídají i ceny náhradních dílů. První generace Porsche Cayman s kódovým označením 987 přišla na trh již v roce 2005 a byla poháněna výhradně atmosférickým plochým šestiválcem. Základní verze před faceliftem s objemem 2,7 litru měla výkon 176 kW/239 koní, Cayman S měl objem 3,2 litru a výkon 206 kW/280 koní. Nejlevnější auto je u nás aktuálně za půl milionu, další pak začínají zlehka pod 600 tisíci korunami.

Které z aut jste si vybrali? Chybí tady třeba první generace Subaru BRZ či Toyoty GT86, ale i nějaká další BMW nebo předokolky jako SEAT Leon Cupra, Volkswagen Golf GTI a podobně. Máte ještě další tipy?


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 názory na “Chcete se za volantem bavit? Vybrali jsme 7 rychlých aut s manuálem s cenou kolem půl milionu”

  1. Určitě tu chybí Honda Civic 10té generace. Ono totiž na zábavu stačí 200 HP a skvělý podvozek.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru