test-2020-skoda-octavia-combi-20-tdi-dsg- (2)

Maminky, které dnes slaví svůj svátek, utrácejí za ojetý vůz v průměru 209 797 Kč, což je o téměř 10 tisíc více než maminky slovenské. 57 % z nich si pořizuje prostorné automobily s karoserií kombi, SUV nebo MPV, aby své rodině zajistily pohodlnou a bezpečnou přepravu.

Přečtěte si také:  Ojetá auta mládnou. Průměrně stáří nabízených ojetin meziročně kleslo o půl roku

Nejoblíbenějšími kombíky jsou Škoda Octavia, Škoda Fabia a Volkswagen Passat, z SUV vede Kia Sportage a v případě MPV je to Volkswagen Touran. Vyplynulo to z dlouhodobé prodejní analýzy skupiny AURES Holdings.

„Ženy, obzvláště maminky, jsou již dlouhou dobu významnou skupinou našich zákazníků. Ještě před třemi lety byly výrazně skromnější a za automobil příliš neutrácely. Stačil jim menší vůz. V dnešní době, kdy je automobil nejbezpečnějším dopravním prostředkem, a to hlavně se zvýšeným rizikem nákazy koronaviru, roste i jeho význam u maminek. Nadpoloviční většina vybírá větší vozy, aby mohly s dětmi podnikat výlety kdykoli, a to i přesto, že jde často o druhý vůz v rodině,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva Karolína Topolová. Maminky za vůz utratí letos v průměru 209 797 korun, což je o 44 % vice než před pěti lety, kdy téměř polovinu prodaných aut v autocentrech AAA AUTO tvořily hatchbacky. Dnes tvoří více než polovinu prodejů ženám ve věku 25 až 40 let vozy kombi, SUV nebo MPV.

Mezi nejoblíbenější modely patří jako u mužů Škoda Octavia a Fabia. Na třetí pozici je pak Volkswagen Passat. 54% aut je v benzínové variantě, což je v pětiletém srovnání pokles. „Maminky pomalu začínají přicházet na chuť i hybridním automobilům. Stále jde o pouhé jedno procento z celkových prodejů, ale v porovnání s loňskem jde o významný nárůst,“ doplnila Topolová.

Přečtěte si také:  Nový Volkswagen Tiguan Allspace představen. Nabídne nové ovládací a asistenční systémy

Významný nárůst obliby zaznamenala automatická převodovka, kterou volí 30 % maminek. Před pěti lety byl zájem poloviční. Barvu vozu ženy ve většině případů neřeší, čemuž odpovídá i čtvrtina prodaných aut v různých odstínech šedé, pětina v bílé a šestina v černé.