Maminky, které dnes slaví svůj svátek, utrácejí za ojetý vůz v průměru 209 797 Kč, což je o téměř 10 tisíc více než maminky slovenské. 57 % z nich si pořizuje prostorné automobily s karoserií kombi, SUV nebo MPV, aby své rodině zajistily pohodlnou a bezpečnou přepravu.
Nejoblíbenějšími kombíky jsou Škoda Octavia, Škoda Fabia a Volkswagen Passat, z SUV vede Kia Sportage a v případě MPV je to Volkswagen Touran. Vyplynulo to z dlouhodobé prodejní analýzy skupiny AURES Holdings.
„Ženy, obzvláště maminky, jsou již dlouhou dobu významnou skupinou našich zákazníků. Ještě před třemi lety byly výrazně skromnější a za automobil příliš neutrácely. Stačil jim menší vůz. V dnešní době, kdy je automobil nejbezpečnějším dopravním prostředkem, a to hlavně se zvýšeným rizikem nákazy koronaviru, roste i jeho význam u maminek. Nadpoloviční většina vybírá větší vozy, aby mohly s dětmi podnikat výlety kdykoli, a to i přesto, že jde často o druhý vůz v rodině,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva Karolína Topolová. Maminky za vůz utratí letos v průměru 209 797 korun, což je o 44 % vice než před pěti lety, kdy téměř polovinu prodaných aut v autocentrech AAA AUTO tvořily hatchbacky. Dnes tvoří více než polovinu prodejů ženám ve věku 25 až 40 let vozy kombi, SUV nebo MPV.
Mezi nejoblíbenější modely patří jako u mužů Škoda Octavia a Fabia. Na třetí pozici je pak Volkswagen Passat. 54% aut je v benzínové variantě, což je v pětiletém srovnání pokles. „Maminky pomalu začínají přicházet na chuť i hybridním automobilům. Stále jde o pouhé jedno procento z celkových prodejů, ale v porovnání s loňskem jde o významný nárůst,“ doplnila Topolová.
Významný nárůst obliby zaznamenala automatická převodovka, kterou volí 30 % maminek. Před pěti lety byl zájem poloviční. Barvu vozu ženy ve většině případů neřeší, čemuž odpovídá i čtvrtina prodaných aut v různých odstínech šedé, pětina v bílé a šestina v černé.
Štítky: aaa auto, Fabia, Kia, kia sportage, Octavia, ojetá auta, ojeté auto, ojeté vozy, ojetiny, passat, Škoda, Škoda Fabia, Škoda Octavia, sportage, statistika, statistiky, touran, volkswagen, volkswagen passat, volkswagen touran
To je hodně zajímavý článek a zajímalo by mě, jak se na to sbírají data, že to umí někdo takhle suprově porovnat, kolik utratí muži a ženy za auta a i podle destinace, to je fakt zajímavé a víc takových statistik, prosím :)
Ženy jsou antitalenty na naučení se ovládání manuální převodovky. Prakticky je to také z pohodlnosti a neznalosti výhod manuální převodovky.
A v čem jsou podle vás ty výhody?