Audi_RS3_Sportback-logo
Audi RS3 Sportback - logo | Foto: Audi

Audi neuhlídalo podobu nové generaci Audi RS 3. Ta se ukázala neplánovaně na internetu. Podle několika fotek je jasně vidět, že žádné designové překvapení nás nečeká. Německá automobilka už také před pár dny potvrdila, že pod kapotou bude stále pětiválec, a odhalila i nějaká další technická řešení. Vypadá to, že se máme nač těšit!

Audi na novou generaci RS 3 lákalo už před pár dny, kdy zveřejnilo fotky aut polepených maskovací fólií. Na jejich boku se objevila čísla „1 – 2 – 4 – 5 – 3“, která potvrdila pětiválec pod kapotou. Tato na první pohled nelogická změť čísel je totiž pořadí zapalování jednotlivých válců, kterému vděčíme za ten neopakovatelný zvuk.

2022-audi_rs3_sportback-teaser
Teaser: Audi RS 3 Limuzína a Audi RS 3 Sportback | Foto: Audi

Nové Audi RS 3 – a to jak s karoserií sedan i pětidveřový hatchback – dostanou technickou novinku, která se jmenuje ‚torque splitter‘, který dodá společnost Magna. Bude nahrazovat vícelamelovou spojku a zadní diferenciál, který používala předchozí generace Audi RS 3 s pohonem všech kol typu haldex. Nově půjde o systém, kombinující dvojici elektronicky řízených spojek (každá na jedné zadní poloose), které budou umět rozdělovat hnací sílu přesně na to kolo, které ho bude potřebovat. To se pozitivně projeví na stabilitě, jistotě, ale i čistotě jízdy a rychlosti.

Přečtěte si také:  Nové Audi RS 3 už se testuje na Nürburgringu. Pětiválec zůstane, stejně jako karoserie hatchback a sedan

Zároveň ale i na „nečistotě“ a nestabilitě jízdy, protože Audi RS 3 by díky tomu mělo dostat i tzv. drift mód. V extrémním případě by torque splitter měl umět poslat veškerou hnací sílu pouze na jedno kolo zadní nápravy.

Co se motoru týká, pod kapotou bude stále pětiválec 2.5 TFSI, jehož výkon zůstane nezměněn: 294 kW/400 koní. O 20 Nm vzroste točivý moment, jehož maximum 500 Nm bude dostupné mezi 2250 až 5600 ot./min. Motor bude standardně spojen se 7° automatickou převodovkou. Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za 3,8 sekundy a maximální rychlost bude 290 km/h.

Základem podvozku má být ten z Audi S3. Bude využívat adaptivní tlumiče (DCC) a bude o 10 mm nižší (o 25 mm oproti standardní Audi A3). Na dobré ovladatelnosti se podepíší také lepší brzdy. Ty mají být vpředu s šestipístkovými třmeny a 375mm kotouči a vzadu s 310mm kotouči a jednopístkovými třmeny. Za příplatek by ale mělo být možné pořídit i karbon-keramické brzdy s předními kotouči o průměru až 380 mm.

Přečtěte si také:  Audi představí poslední auto se spalovacím motorem v roce 2026. Pak už tu bude jen elektřina

Oficiálně budou nové Audi RS 3 limuzína i Audi RS 3 Sportback představeny během několika týdnů. Jisté ale je, že se rozhodně máme nač těšit.

Přidat komentář