Okupace Ukrajiny má různé dopady. Jedním z nich jsou i problémy v automobilové výrobě, které se přitom jen pomalu vzpamatovávají z koronavirové krize. Už teď je jasné, že problémy musí řešit třeba Škoda Auto, která má v Rusku několik závodů a na Ukrajině dodavatele dílů. V souvislosti s ruskou okupací Ukrajiny už třeba i BMW ohlásilo, že končí s veškerými dodávkami aut do Ruska.
A potíže musí vyřešit i Audi, které dle německého magazínu Automobilewoche kolem 10. března ukončí přijímání objednávek na své plug-in hybridní modely. Problém je právě ruská invaze na Ukrajinu a s tím i katastrofální nedostatek dílů.
„Vzhledem k vysoké poptávce a některým omezením způsobeným situací v zásobování je objem výroby plug-in hybridních modelů pro rok 2022 aktuálně již vyčerpán,“ řekli zástupci značky německému magazínu. Omezení výroby se ale týká všech modelů, a má to stejný důvod, tedy nedostatek dílů.
Postupně se omezuje výroba modelů A4 a A5, ale i A7 a A6. U ostatních koncernových značek jsou pak problémy třeba u Škody Enyaq iV, ale také CUPRY Born či Porsche Taycan. Problém je v tom, že na Ukrajině je řada výrobců a dodavatelů dílů, které v tuto chvíli pochopitelně vyrábět a dodávat nemohou. A je velká otázka, kdy se to změní. A jestli vůbec. Je pravděpodobné, že výroba bude postupně přesunuta do jiných zemí, vše je ale běh na dlouhou trať. Problémy s výrobou i dodávkami aut tak je potřeba očekávat při minimálně příštích několik měsíců.