test-2021-elektromobil-skoda_enyaq_iv- (2)

Škoda Auto kvůli okupaci Ukrajiny řeší kritický nedostatek dílů. Je nucena omezit výrobu modelu Enyaq iV

Autor: Anina Russová - Zdroj: Škoda - Foto: Matěj Skalický - 1. 3. 2022


Škoda Auto v úterý 1. března vydala prohlášení týkající se konkrétní pomoci na Ukrajině a svým ukrajinským zaměstnancům. To ovšem není její jediná aktuální starost. Násilná ruská okupace Ukrajiny má i další dopady.

Škoda Auto je od roku 2022 plně zodpovědná za management i finanční řízení regionu Ruska. Zatím ale není jasné, zda okupace nějakým způsobem změní cíle a zaměření koncernu VW. Škoda Auto k tomu jen dodala: „Téma veškerých obchodních aktivit v Rusku je aktuálně řešeno na úrovni managementu Škoda Auto i koncernu Volkswagen.“

Přečtěte si také:  Škoda Auto vydala prohlášení k situaci na Ukrajině. Společně s odbory poskytne finance, materiál, ale i auta

Zastavování výroby a nedostatek dílů

Častým dotazem je také možný nedostatek dodávek a případné zastavování výroby v českých závodech. K tomu Škoda řekla: „V důsledku aktuální situace na Ukrajině se společnost Škoda Auto potýká s kritickým nedostatkem dodávek dílů od několika lokálních dodavatelů, což má dopad na některé naše modely. Proto jsme počínaje tímto týdnem nuceni omezit výrobu modelu Enyaq iV. Naši odborníci usilovně pracují na hledání dostupných alternativ, které by napomohly zabránit nepříznivým dopadům na výrobu.“

Případný odchod z trhu v Rusku je ale zatím velkou neznámou. Škoda ovšem potvrdila, že je toto téma na stole a je řešeno managementem celého koncernu VW. Bližší informace ale automobilka zatím neposkytla.

Ruská invaze na Ukrajinu zdražuje paliva i v České republice. Možná budeme tankovat nejdráže v historii

Ruský trh je pro škodovku důležitý

Je jasné, a počítá s tím i škodovka, že prodeje v obou dotčených zemích klesnou. „Ruský trh je jeden z nejvýznamnějších trhů značky Škoda v celosvětovém měřítku. V roce 2021 bylo Rusko druhým největším trhem vůbec. Bylo zde dodáno celkem 90 400 vozů značky. Ukrajina doposud rovněž představovala stabilní trh s odbytem zhruba 6 000 vozů značky ŠKODA ročně. Od roku 2002 bylo v závodě na Ukrajině vyrobeno přibližně 190 000 vozů,“ píše na svém webu automobilka.

„Na Ukrajině vyrábíme vozy ve formě SKD, a to modely Superb, Kodiaq, Karoq a Fabia Combi. Výroba na Ukrajině je zajišťována obchodním partnerem Eurocar. Výroba vozů značky ŠKODA je v závodě Solomonovo aktuálně pozastavena. V Rusku vyrábíme modely Rapid, Octavia, Karoq a Kodiaq. V Nižném Novgorodu vyrábíme tři modely Octavia, Karoq a Kodiaq. Model Rapid je vyráběn v našem závodě v Kaluze. Výroba v ruských závodech aktuálně nadále běží, průběžně se ale analyzují dopady možných výpadků v dodavatelských řetězcích.“

Přečtěte si také:  Škoda s obavami sleduje ruskou válečnou okupaci Ukrajiny. Odbory se bojí o zaměstnance v ruských závodech

Bezpečnost zaměstnanců je na prvním místě

Už ve svém dřívějším prohlášení Škoda uvedla, že prioritou je pro ni bezpečnost jejích zaměstnanců a jejich rodin. V závodech automobilky pracuje 615 ukrajinských zaměstnanců a několik desítek ruských zaměstnanců. „V tuto chvíli jsou všichni zaměstnanci Škoda Auto v bezpečí a nehrozí jim žádné aktuální riziko. Situaci nadále bedlivě sledujeme, se všemi zaměstnanci jsme v úzkém kontaktu a v případě jakýchkoli změn jsme připraveni reagovat. Aktuální scénáře jsou řešeny na úrovni managementu Škoda Auto i koncernu Volkswagen. V současné době nebudeme poskytovat žádné bližší informace,“ řekli zástupci automobilky.

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít na začátek