Je jen málo tuningových společností, které to za dobu své existence dopracovaly jak ke spolupráci s řadou velkých automobilek, tak do profesionálních závodů. Jednou z nich je ovšem německý ABT Sportsline, který kromě zmíněného zvládl ještě jednu velmi důležitou věc. Podařilo se mu dostat do povědomí snad všech, kteří se alespoň trošku zajímají o auta.
Firmu založil v roce 1986 Johann Abt a právě na něj vzpomíná nejnovější projekt úpravce, kterým je pekelně vyhlížející kombík Audi RS 6 Avant s vpravdě brutálním výkonem. Úpravce už upozornil, že vůz sice půjde do prodeje, nicméně jen v limitovaném počtu 64 kusů, takže případní zájemci by neměli moc otálet.
Tím hlavním, co tuto Audi RS 6 Avant od té sériové na první pohled odlišuje, je nový bodykit. Jiná jsou také kola, karbonové obložení interiéru a plaketky s nápisem „Since 1986“ (v překladu: „od roku 1986“) a nechybí ani několik podpisů zakladatele firmy Johanna Abta. Mimochodem, ABT vsadil na červený karbon, což ve výsledku vypadá prostě zatraceně dobře.
https://www.facebook.com/abtsportsline/posts/10159365308589641?__cft__[0]=AZVCUztxeufSmFThqNBZ9-xnRNT6d5kodIuUv3VbZbGM4UDlb6Dx9fEN4V3FqQ9dm62Fbfz73fkEiF04l_8bQJCFdEmjY50ohAeWqfwbOQbrRLVQUlr57yvxhpBTz9vS7283RZYIz9mHoK47y5O1wbpb&__tn__=%2CO%2CP-R
Jak ale asi tušíte, to nejdůležitější se odehrálo pod kapotou. Tam je u RS6 standardní osmiválec se dvěma turbodmychadly o objemu čtyři litry. ABT právě ona turbodmychadla vyměnil za nová, o něco větší, přidal nové mezichladiče, nový systém chlazení oleje, nový výfukový systém a nové mapy řídící jednotky. Výsledkem je výkon 790 koní a točivý moment rovných 1000 Nm. To je celkem podstatný rozdíl oproti standardním 600 koním a 800 Nm, co myslíte?
Podle ABTu se zrychlení z 0 na 100 km/h po této úpravě odehraje za pouhých 2,91 sekundy. Na 200 km/h to pak zabere 9,79 sekundy a na 300 km/h 28,35 sekundy. Mimochodem sériová Audi RS6 Avant zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 3,1 sekundy.