Je jen málo tuningových společností, které to za dobu své existence dopracovaly jak ke spolupráci s řadou velkých automobilek, tak do profesionálních závodů. Jednou z nich je ovšem německý ABT Sportsline, který kromě zmíněného zvládl ještě jednu velmi důležitou věc. Podařilo se mu dostat do povědomí snad všech, kteří se alespoň trošku zajímají o auta.

Firmu založil v roce 1986 Johann Abt a právě na něj vzpomíná nejnovější projekt úpravce, kterým je pekelně vyhlížející kombík Audi RS 6 Avant s vpravdě brutálním výkonem. Úpravce už upozornil, že vůz sice půjde do prodeje, nicméně jen v limitovaném počtu 64 kusů, takže případní zájemci by neměli moc otálet.

Přečtěte si také:  Takto vypadá 700 koní v rodinném balení. Audi RS6 si majitel nechal poladit u ABTu

Tím hlavním, co tuto Audi RS 6 Avant od té sériové na první pohled odlišuje, je nový bodykit. Jiná jsou také kola, karbonové obložení interiéru a plaketky s nápisem „Since 1986“ (v překladu: „od roku 1986“) a nechybí ani několik podpisů zakladatele firmy Johanna Abta. Mimochodem, ABT vsadil na červený karbon, což ve výsledku vypadá prostě zatraceně dobře.

Jak ale asi tušíte, to nejdůležitější se odehrálo pod kapotou. Tam je u RS6 standardní osmiválec se dvěma turbodmychadly o objemu čtyři litry. ABT právě ona turbodmychadla vyměnil za nová, o něco větší, přidal nové mezichladiče, nový systém chlazení  oleje, nový výfukový systém a nové mapy řídící jednotky. Výsledkem je výkon 790 koní a točivý moment rovných 1000 Nm. To je celkem podstatný rozdíl oproti standardním 600 koním a 800 Nm, co myslíte?

Přečtěte si také:  Test Audi RS 6 Avant (2021)

Podle ABTu se zrychlení z 0 na 100 km/h po této úpravě odehraje za pouhých 2,91 sekundy. Na 200 km/h to pak zabere 9,79 sekundy a na 300 km/h 28,35 sekundy. Mimochodem sériová Audi RS6 Avant zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 3,1 sekundy.