test-ford-ranger-stormtrak-2-3-ecoboost-phev-2025-11

Test Ford Ranger Stormtrak 2.3 EcoBoost PHEV | 2025

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 7. 11. 2025


Pick-upy jsou auta, která jsou primárně určena pro práci, přestože se z nich pro mnohé řidiče staly i auta čistě stylová. Ford před časem představil svůj pick-up Ranger s úplně novým pohonem, pod kabát mu dal plug-in hybrid. Kromě toho, že dokáže tohle auto jezdit i čistě na elektřinu, tak má také nejvyšší točivý moment z celé nabídky, ale hlavně se z něj stala pojízdná zásobárna elektřiny. To by mohli ocenit zejména řemeslníci, kteří potřebují přístup k elektřině i v „divočině“, ale třeba i cestovatelům.

Pohonné ústrojí

Ford Ranger Plug-in Hybrid kombinuje čtyřválec 2,3 EcoBoost, který známe například z hot-hatche Ford Focus ST (přestože tady má „jen“ 179 koní) se 75kW elektromotorem, který je integrovaný do 10° automatické převodovky. Má stejný pohon všech kol jako běžné verze Rangeru, uveze tunu a pořád utáhne i přívěs s hmotností až 3,5 tuny. I tak tu ale nějaké nevýhody jsou. Například je o asi 3 cm vyšší nakládací hrana korby a plug-in hybrid je ve srovnání s naftovými modely o něco těžší.

Ford udává celkový systémový výkon až 207 kW/281 koní a maximální točivý moment vrcholí 697 Nm. A to je o velmi zajímavých 31 kW/41 koní a 97 Nm více než u nejsilnějšího naftového šestiválce.

test-ford-ranger-stormtrak-2-3-ecoboost-phev-2025-10

Dynamika plug-in hybridního Fordu Ranger je velmi dobrá, dokonce lepší než u nejvýkonnějšího naftového třílitrového šestiválce. Potěší zejména rychlé reakce na sešlápnutí plynového pedálu, které okamžitě vykrývá zátah elektromotoru, k němuž se vzápětí přidává i spalovací motor. Platí to i v situaci, kdy se baterie tváří jako zcela vybitá, Ranger si totiž vždy nechává v zásobě nějakou volnou kapacitu přesně pro tyto případy.

Když už jsme u té baterie, tak Ragner PHEV ji má pod podlahou nákladového prostoru. Pokud o tom nebudete vědět, nepoznáte to. Její kapacita je 11,8 kWh a podle technických údajů byste měli být schopni ujet čistě na elektřinu až 43 km. Ze zkušeností s nenaloženým autem je třeba počítat spíše kolem třiceti kilometrů. Nabíjet lze z wallboxu nebo z běžné elektrické zásuvky. Jenže nabíjení je pomalé, maximum je totiž jen 3,7 kW, takže dobití do 100 % vám zabere minimálně čtyři hodiny.

Mimochodem, na první pohled tohle auto vypadá jako běžný Ford Ranger. Že to není úplně běžný Ford Ranger poznáte z levé strany, protože tady jsou dvě otevírací víčka. Jedno z nich se dá otevřít běžně vyklopením a slouží pro nabíjení, to druhé se otevírá tlačítkem v kabině a slouží pro tankování paliva. Jiná jsou oproti ostatním Rangerům také kola, která jsou tady „plnější“, tedy s lepším aerodynamickým odporem.

test-ford-ranger-stormtrak-2-3-ecoboost-phev-2025-16

Pojízdná elektrocentrála

To, že moderní elektromobily dokážou posloužit jako mobilní powerbanka, už nás nepřekvapí, ale Ford u plug-in hybridního Rangeru udělal totéž. A nepotřebujete k tomu ani žádný konektor jako u elektrických aut. Ranger má totiž čtyři klasické zásuvky – dvě uvnitř na zadních sedadlech, dvě venku vlevo na korbě. Ty venku jsou navíc zakryté a izolované tak, aby se do nich nedostala jednoduše voda a nemohla je zkratovat. Na korbu tak může pršet, ale můžete ji klidně i čistit tlakovou myčkou. To ale samozřejmě jen ve chvíli, kdy nemáte nic zapojeno.

Ford tomu říká Pro Power Onboard. Na výběr je varianta o výkonu 2,3 kW, která umožňuje dobíjet baterie a napájet většinu elektrického ručního nářadí, ale právě i varianta s výkonem 6,9 kW, která dokáže napájet celou řadu těžších zařízení jako brusné nástroje, klimatizační jednotky, vzduchové kompresory, kempingová kamna anebo třeba nabíjet elektrokola.

Elektrickou energii si auto bere z velké trakční baterie a podle automobilky může být dodávka elektřiny téměř nekonečná. Auto totiž neslyšně stojí na místě, dodává elektřinu, ale pak si jednou za čas nastartuje, aby dobilo baterii, a jede dál. Nejste tak omezení samotnou trakční baterií jako u elektromobilů, které po dosažení 30 % nebo 20 % „funkci powerbanky“ poskytovat a deaktivují ji.

test-ford-ranger-stormtrak-2-3-ecoboost-phev-2025-22

Ještě praktičtější

Plug-in hybridní verze je oproti nafťákům těžší asi o tři metráky, ale jako řešení tady Ford zvedl maximální zatížení zadní nápravy o 200 kg, tím pádem i celkovou hmotnost na 3500 kilogramů. Znamená to, že nebudete výrazněji omezení v tom, jak těžký náklad budete moci odvézt. Užitečné zatížení je až 989 kilogramů, přičemž některé naftové verze nabízejí jen o několik desítek kilogramů navíc.

Pokud by to přeci jen nestačilo, nabízí se i přívěs. Ten, i díky tomu, že jde o pick-up s rámovým podvozkem, může táhnout brzděný přívěs s hmotností až 3,5 tuny. Navíc je tu asistent s názvem Trailer Backup Assist, který vám pomůže s couváním s přívěsem. Trailer Backup Assist zatáčí při couvání za vás. Vy jen zařadíte zpátečku, stisknete tlačítko parkovacího asistenta a pomocí ovladače vnějších zpětných zrcátek zvolíte směr, kterým by se měl přívěs pohybovat. Auto pak bude otáčet volantem samo a budete jen ovládat zrychlování a brzdění.

Mimochodem, tohle auto umožní jednoduše převážet dlouhé předměty, aniž byste s sebou museli vozit příčníky na střechu a podobně. Tady jsou totiž vestavěné. Rám za kabinou se dá jednoduše posouvat po celé délce ložné plochy a z podélníků na kabině se dají udělat příčníky. Vše je jednoduché, skvěle vymyšlené a lehce se to ovládá. Jak to vypadá a funguje, se můžete podívat v tomto videu:

Za volantem

Uvnitř to vypadá jako v běžném Rangeru, nechybí ani volič jízdních režimů nebo ovládání pohonu všech čtyř kol e-4WD. Standardně je auto zadokolka, ke které se přiřazuje přední náprava, pokud je potřeba. Ono písmenko „e“ v názvu ale prozrazuje, že tohle je chytrá čtyřkolka (éčko nemá nic společného s elektřinou, čtyřkolka je čistě mechanická), která funguje automaticky jako třeba u úplně běžného SUV. Musí ale být přepnutá ve 4A. V tomto režimu standardně pohání zadní kola a v případě potřeby automaticky připojuje přední.

A co znamenají ostatní režimy? 2H je čistá zadokolka, k níž se přední kola nikdy nepřidají. 4H je stálá čtyřkolka s rozdělením točivého momentu 50:50 a 4L k tomu ještě přidává redukční převod do opravdu náročných podmínek. Nechybí ani uzávěrka zadního diferenciálů, která se ovládá přes displej multimediálního systémů, stejně jako elektronický asistent sjíždění kopců.

Mimochodem, jsou tady i speciální jízdní režimy, které nastavení auta přizpůsobí: Normální, Eco nebo Sport pro jízdu na běžných silnicích, Tažení/vlečení pro jízdu s přívěsem, Kluzký povrch pro jízdu v dešti nebo režimy Bahno/vyjeté koleje a Písek pro náročnější jízdu v terénu. Jako jediný Ranger má ten plug-in hybridní právě i sportovní jízdní režim. ale také režimy ovládající hospodaření s elektřinou. Vybrat si můžete, zda chcete jen čistě na benzin, kdy se elektřina nebude do pohonu zapojovat (aby se třeba ušetřila na později do města), případně čistě elektricky, kdy se spalovací motor zapojí pouze v případě, kdy dojde elektrická energie nebo bude potřeba maximální akcelerace. A pak je tu ještě hybridní režim, kdy se oba způsoby pohonu budou co nejideálněji doplňovat, nebo ještě poslední režim, ve kterém bude spalovací motor sloužit jako generátor a bude sloužit nejen k samotnému pohonu, ale také bude dobíjet trakční baterii.

test-ford-ranger-stormtrak-2-3-ecoboost-phev-2025-27

Jízdu začínáme na silnici. A tady jsme byli velmi překvapení tím, jaký je v kabině auta klid. Pick-up je hlavně pracovním autem, ale odhlučnění Rangeru Plug-in Hybrid je opravdu skvělé. Motor není při běžné jízdě skoro slyšet, často se navíc (hlavně ve městě) úplně vypne. Překvapením ovšem je, že motor není nijak výrazněji slyšet ani pod plným plynem. Tady se naftové verze vůbec nechytají. Kde se to srovnává, to je pak dálnice, protože do kabiny začne pronikat aerodynamický hluk. Přesto to ani tak není – a to i na poměry osobních aut – vůbec špatné.

Problém není ani s dynamikou, protože tenhle pick-up dokáže být až překvapivě pružný a i svižný. Pokud na plyn budete šlapat zlehka, povezete se na vlně točivého momentu. Pokud ale sešlápnete plynový pedál až na zem, převodovka se nebojí podřadit, nechá motor vytočit do vyšších otáček, aby se ke slovu dostal maximální výkon. Předjet potom pomalejší auto na okresce nebude problém. A to ani s naloženým autem.

Líbilo se nám i naladění podvozku. Ten je na silnici spíše komfortní. Ani zadek u nenaloženého auta není až tolik neklidný, jak by se od konstrukce nápravy s listovým odpružením dalo čekat. A pak vyjedete mimo silnici, kde sice nemáte tak skvělý podvozek jako u Rangeru Raptor, ale ani tak se od podvozku na rychleji projížděných polních cestách s nerovnostmi, výmoly a vyjetými kolejemi neozývají žádné rány a tlumiče i pružiny skvěle tlumí padající kola do děr i to, jak se zpět vrací. Tohle je rozhodně skvělé.

test-ford-ranger-stormtrak-2-3-ecoboost-phev-2025-32

A pak je tu spotřeba paliva. A i to je velké překvapení, protože ta je nižší než u naftových verzí – a je jedno, jestli mluvíme o dvoulitrovém čtyřválci, který jezdí za 10 l/100 km, nebo o naftovém šestiválci, který spotřebuje kolem 11 l/100 km. S plug-in hybridem se totiž, i když nebudete nabíjet, dokážete držet mezi 9 a 10 l/100 km. Mimochodem, je tady i poměrně velká palivová nádrž. Ta má objem 70 litrů, což je jen o 10 litrů méně než u běžných verzí.

Závěr a cena

Plug-in hybridní Ford Ranger tak působí jako nejuniverzálnější verze v nabídce. Kombinuje velmi dobrou dynamiku s tichou a kultivovanou jízdou. Navíc nabízí možnost čistě elektrického dojezdu (reálně kolem 30 km). Pro řemeslníky se skvěle hodí unikátní funkce Pro Power Onboard s klasickými elektrickými zásuvkami pro napájení nářadí či kempingové výbavy. Navíc je to pořád pracovní auto s pohonem všech čtyř kol, které uveze až 989 kg a utáhne až 3,5 tuny. Nevýhody? Vyšší hmotnost, o něco výše položená nakládací hrana a pomalé AC nabíjení (max. 3,7 kW).

A co prozradí pohled do ceníku? Nejlevnější naftový Ford Ranger se dá pořídit do jednoho milionu korun s daní. Plug-in hybridní verze je ale samozřejmě dražší, aktuálně se u ní v ceníku v nejnižší výbavě XLT udává cena 1 124 090 Kč s DPH (929 000 Kč bez DPH), což není vůbec špatné. Testovaná výbava Stormtrak (jiná motorizace se v této výbavě pořídit nedá) začíná na 1 390 290 Kč s DPH (1 149 000 Kč bez DPH).

 

Technické údaje:

Auto:

Ford Ranger Stormtrak 2.3 EcoBoost PHEV

Motor:

benzinový čtyřválec + elektromotor

Objem válců:

2261 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

plug-in hybrid (benzin + elektřina)

Pohon:

všech čtyř kol

Výkon:

207 kW/281 koní (celkový výkon pohonné soustavy)

Točivý moment:

697 Nm (celkový točivý moment pohonné soustavy)

Zrychlení 0-100 km/h:

9,2 s

Maximální rychlost:

170 km/h

Převodovka:

10stupňová automatická

Spotřeba paliva (kombinovaná):

6,4 – 6,5 l/100 km

Kapacita akumulátoru:

11,8 kWh

Objem nádrže:

70 litrů

Délka:

5370 mm

Šířka:

1910 mm (bez zrcátek)
2208 mm (včetně zrcátek)

Výška:

1884 mm (bez antény)
2021 mm (s anténou)

Rozvor:

3270 mm

Pohotovostní hmotnost:

2657 kg

Platíte za autopojištění zbytečně moc?

Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.

🔍 Porovnat ceny zdarma

Nezávazné srovnání • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru