Test Volkswagen Tiguan 2.0 BiTDI 4Motion R-Line (DSG)

Autor: Pavel Srp - 31. 8. 2017


Volkswagen nedávno vybavil dvěma turbodmychadly přeplňovaným naftovým motorem také Tiguan. Rozhodli jsme se ho vyzkoušet v rámci týdenního testu.

2.0 BiTDI standardně s 4Motion a DSG

Stejně jako u Passatu nebo Arteonu je i u Tiguanu nejvýkonnější pohonná jednotka dodávána výhradně s pohonem všech kol a dvouspojkovou převodovkou DSG. Tiguan v takové konfiguraci dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 7.2 sekundy a zrychluje až k 228 km/h. Hodnoty „na papíře“ a praktická osobní zkušenost jsou často velmi rozdílné věci a v případě aut to platí dvojnásob. Byli jsme zvědaví na to, jak si motor s Tiguanem vážícím 1,7 tuny poradí.

Motor je po už startu příjemně odhlučněn, ačkoliv víte, že se pod kapotou vznětový čtyřválec nachází. Je však prost jakýkoliv vibrací a k posádce se jeho zvuk dostane jen velmi vzdáleně. A to nejen na místě, ale zejména při jízdě. Motor se zdá dokonce pocitově tišší než v Arteonu.

Spojení motoru se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou se zdá být velmi dobrou volbou. Při běžné jízdě se DSG snaží držet nízké otáčky a využívat vysoký točivý moment. Jeho 500 Nm je dostupných v rozmezí 1750 až 2500 ot./min. Zátah motoru je značný už přibližně od 1200 ot./min, jeho chuť zrychlovat navíc nepolevuje až k hranici 5000 ot./min. Předjíždět tak není vůbec žádný problém, k čemuž není třeba dlouho přemlouvat ani převodovku. Je však potřeba jí „dát pokyn“ sešlápnutím plynového pedálu až k podlaze, aby podřadila a vytočila motor do vyšších otáček. Řidiči jsou k dispozici ale samozřejmě také páčky pod volantem. Ve vyšších otáčkách totiž ke slovu přichází 177 kW/240 koní výkonu.

Potěší i spotřeba paliva, která se dá při běžném ježdění s občasným využitím schopností motoru bez problémů udržet kolem osmilitrové hranice.

Adaptivní podvozek a 20″ kola

Testovaná verze ve výbavové linii R-Line, která přidává několik designových prvků. V našem případě šlo o R-Line vycházející z vyšší výbavy Highline (nabízí se také výbava R-Line Comfortline). Tuto výbavu lze poznat na první pohled hlavně podle předního nárazníku s velkým černým otvorem. Z boku navíc vyniknou také velké 20″ příplatkové disky.

Podvozek na testovaném autě byl adaptivní. Ten ale za příplatek 30 tisíc korun rozhodně stojí. Auto se s ním i na 20″ discích chová skvěle, dovolí i poměrně komfortní jízdu. Jeho tuhost, respektive nastavení lze ovládat ovladačem jízdních režimů a vězte, že rozdíl mezi sportovním a komfortním nastavením je poměrně značný. Jistě, velká kola mají raději kvalitní povrch, kde se Tiguan předvádí ve skvělé formě, ale ani na nekvalitnějších a děravějších silnicích se nechová špatně. Od kol se přitom na běžných nerovnostech silnic neozývají žádné rány. Jistota podvozku potěší v zatáčkách, kde je možné s Tiguanem držet i svižnější tempo. Jeho nastavení je spíše neutrální.

Mimo silnici…

Pohon všech kol zajišťuje mezinápravová spojka Haldex 5. generace. Díky tomu je nejen přenos vysokého točivého momentu na silnici bezproblémový, ale také je Tiguan připraven na výlety mimo silnici. Vzhledem k velkému průměru kol a nízkým pneumatikám je však třeba dbát zvýšené opatrnosti. V nabídce je ale samozřejmě také linie off-road, která se k výletům na nezpevněné cesty hodí o poznání více. Dostane totiž například jiný přední nárazník zvyšující nájezdový úhel a některé další drobnosti.

Všem verzím je naopak společný otočný ovladač na středovém tunelu, prostřednictvím kterého se ovládají nejen již zmíněné jízdní režimy, ale také nastavení režimu 4×4. Je možné navolit režimy jako sníh, běžnou silnici a nebo nezpevněnou cestu.

Praktické rodinné auto

Volkswagen Tiguan stojí na platformě MQB. I díky tomu nabízí interiér dostatek prostoru na předních i zadních sedadlech. Testované auto mělo opravdu pěkný interiér s čalouněním hnědou kůží, vybaveno bylo také 12,3palce velkým digitálním přístrojovým štítem Active Info Display s možností výběru toho, co bude zobrazovat.

Zadní lavice je posuvná, takže umí nejen vytvořit více místa pro nohy zadních cestujících, ale také zvětšit zavazadlový prostor. Pokud je lavice posunuta úplně vzad, pak je prostoru pro kolena cestujících na zadních sedadlech opravdu hodně. Ovšem i nadprůměrně vzrostlí cestující nebudou trpět nedostatkem prostoru v žádném směru.

Základní objem zavazadelníku je 615 litrů. Po sklopení opěradel zadních sedadel se nicméně dá prostor zvětšit až na 1655 litrů. Podlaha přitom bude rovná, bez schodu. Zcela sklopné může být i sedadlo spolujezdce – ovšem pouze v případě, že si nepřiplatíte za ergoActive sedadla – a tak je možné odvézt i opravdu dlouhé předměty.

Závěr a cena

Když jsme Volskwagen Tiguan testovali přibližně před rokem s nejvýkonnějším motorem TDI s přeplňováním jedním turbodmychadlem (140 kW), motor nás příliš nepřesvědčil. Tentokrát jsme ale jezdili s biturbo motorem a ten naopak potěšil nejen příjemným zátahem, ale také klidem a kultivovaností. Tiguan R-Line vypadá velmi hezky, bílá barva karoserie skvěle kontrastuje s černými doplňky, ale do většího terénu bychom se s ním i díky 20″ docela báli.

Základní cena Volkswagenu Tiguan startuje na 582 900 Kč. Za to se nabízí verze s benzinovým motorem 1.4 TSI s 92 kW a manuální šestistupňovou převodovkou ve výbavě Trendline. To testovaná verze je ze zcela opačného spektra ceníku, protože se nabízí výhradně v nejvyšších výbavách Highline nebo R-Line Highline za cenu startující na 1 142 900 Kč, resp. 1 244 900 Kč.

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Design karoserie a kvalita interiéru,Vzhled základních verzí
Vnitřní prostor,Cena se může vyšplhat vysoko
Příjemný motor,Spotřeba paliva by mohla být nižší
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]

Typ vozu:,Nový
Značka:,Volkswagen
Typ:,Tiguan 2.0 BiTDI 4Motion R-Line
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 968 ccm
Plnění motoru:,bi-turbo
Palivo:,nafta
Pohon:,všech čtyř kol (4Motion)
Výkon:,176 kW/240 koní při 4000 ot./min
Točivý moment:,500 Nm při 1750 – 2500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,7.2 s
Maximální rychlost:,228 km/h
Převodovka:,sedmistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km):,7.4 / 5.8 / 6.4
Emise CO2:,167 g/km
Objem nádrže:,64 litrů
Délka:,4486 mm
Šířka:,1839 mm
Výška:,1643 mm
Rozvor:,2681 mm
Pohotovostní hmotnost:,1720 kg
Objem zavazadlového prostoru:,615 / 1655 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru