Test Renault Captur Energy TCe 120

Renault Captur prošel po čtyřech letech na trhu modernizací. O co decentnější byla na vzhledu, o to výraznější byla pod kabátem. Captur dostal pořádnou dávku výbavy navíc, ale také například novou nejvyšší verzi Initiale Paris. Tu jsme sice v testu neměli, ale na faceliftovaný vůz jsme si posvítili.

Co je nového?

Modernizace z hlediska vzhledu nepřinesla žádné výrazné změny, přesto auto opravdu ožilo. Podívejte se na verzi před modernizací a po ní vedle sebe a jistě budete souhlasit. Auto dostalo nová přední světla s technikou LED (od třetí výbavy Intens výše v základu), ale také jiný nárazník a LED denní svícení, které tvoří ovály ve spodní části nárazníku. Nová jsou také zadní světla a nebo designy kol. A konečně jsou v ceníku také některé nové barvy laků karoserie. Zajímavé také je, že různé verze výbav mají různé provedení masky chladiče.

Interiér je na tom podobně. Zatímco základní vzhled a tvary zůstaly, mění se drobnosti jako například nová hlavice řadící páky a nebo LEDky namísto žárovek ve čtecích lampičkách. Zůstal výsuvný šuplík namísto výklopného kastlíku před spolujezdcem, do kterého se nejen lépe přistupuje, ale je také hodně objemný. Všimnout si lze také přepracovaných dveřních panelů.

Test Renault Captur Energy TCe 120

Do ceníku přibyly také některé nové bezpečnostní asistenty jako je například hlídání mrtvého úhlu (Blind Spot Warning) či samočinný parkovací asistent (Easy Park Assist). Potěší fakt, že tempomat i omezovač rychlosti jsou v základní výbavě. Modernizace se dotkla i multimediálního systému, protože Captur dostal (za příplatek) nejnovější verzi infotainmentu R-Link Evolution s podporou Android Auto.

Vnitřní prostor

Renault Captur vychází z malého Clia, na což odkazuje nejen tvar přední části exteriéru, ale také interiér. Je ale o 6 cm delší a o 12 cm vyšší. Oproti Cliu má také posuvná zadní sedadla a to dokonce v rozmezí 16 cm, díky čemuž se dá poměrně jednoduše zvětšit zavazadlový prostor. Jeho objem se právě v závislosti na posunutí zadních sedadel pohybuje od 377 do 455 litrů v základním uspořádání. Sklopením opěradel zadních sedadel se dá zvětšit až na 1 235 litrů. Díky standardně dodávané mezipodlaze v zavazadlovém prostoru se opěradla sklápějí do roviny. Pokud by bylo potřeba mít zavazadelník hlubší, dá se mezipodlaha vyjmout a nebo snížit.

Pro posádku je místa vpředu poměrně dost, trpět nebudou ani ve směru podélném, ale ani v přímém. Dokonce i pro hlavu průměrně vzrostlého člověka je tu dostatečný prostor. Horší je to však na zadních sedadlech, kde se může 180 cm vysoký člověk dotýkat stropnice. Ačkoliv je auto pětimístné, doporučuji cestovat spíše maximálně ve čtyřech a prostřední zadní místo nechat například pro bundy a jiné oblečení. Sedadlo je vyvýšené, poměrně nepohodlné a na šířku Captur také nijak neoslní.

Test Renault Captur Energy TCe 120

Pohonné ústrojí

V rámci pohonného ústrojí je možné vybírat ze čtyř výhradně přeplňovaných motorizací – jednoho tříválce a tří čtyřválců – které se dají kombinovat s manuální nebo automatickou převodovkou EDC. Pohon budou zajišťovat výhradně kola přední nápravy, čtyřkolka v nabídce není.

Do redakčního testu jsme si vybrali model s výkonnějším benzinovým motorem z nabídky: Energy TCe 120. Jde o čtyřválec s objemem 1,2 litru a výkonem 87 kW/118 koní. Maximum točivého momentu 205 Nm je k dispozici od 2000 ot./min. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou necelých 10 sekund a maximální rychlost je 182 km/h. A to jsou nejlepší hodnoty z celé motorové palety.

Motor je po startu tichý a kultivovaný, odhlučnění je povedené. Nejednou se při postávání na semaforech zdá, že motor byl deaktivován systémem Start/Stop, ale motor byl přitom stále nastartovaný.

Test Renault Captur Energy TCe 120

Motor má poměrně plochou křivku výkonu, ovšem je třeba překonat dvoutisícovou hranici otáček, protože do té doby toho moc nepředvede. Od dvou tisíc výše motor táhne, ale bez gradace, bez vzrušení. Je tu jasně vidět, že tohle auto nemá bavit, ale má řidiče i posádku pohodlně a bezpečně přepravovat. A nutno uznat, že to mu jde velmi dobře.

Jak jezdí?

Podvozek je totiž naladěn spíše komfortně, měkčeji. Rychlé průjezdy zatáček se mu příliš nelíbí a už vůbec ne, pokud ho v nich při ostřejším tempu překvapí nějaká nerovnost. Kolo se pak odlehčí a chvíli mu trvá, než se opět pevně spojí se silnicí. Při klidné jízdě, která autu sedne, si naopak podvozek s takovými nerovnostmi poradí velmi dobře. Od náprav se ale i tak občas ozve tlumená rána.

Renaultu Captur sedí spíše klidná jízda, čemuž odpovídá nastavení a naladění celého auta. A pokud budete jezdit s lehkou nohou na plynovém pedálu, očekávat můžete spotřebu paliva kolem šesti litrů. A to vlastně docela odpovídá 5,5 l/100 km, které udává automobilka ve své brožuře.

Test Renault Captur Energy TCe 120

Závěr a cena

Po týdenním soužití je třeba říci, že Renault Captur vypadá po faceliftu moderněji a nabízí soudobé prvky výbavy. Potěší také vyšším posezem i podvozkem, což zájemci od crossoveru chtějí a očekávají, třebaže se s takovým autem budou pohybovat po silnici a nebo po nějaké polní cestě. Automobilka navíc nabízí poměrně bohaté možnosti personalizace nejen v rámci sestavování automobilu, ale také v rámci dodatečného příslušenství.

A co prozradí pohled do ceníku? Nejnižší cena je 314 900 Kč ve výbavě LIFE s tříválcovým benzinovým motorem. Tato základní verze ale nemá ani klimatizace, která se nicméně nabízí ve speciálním paketu Pack Advantage za 20 tisíc Kč. Vyjde vás to levněji než vyšší výbava Zen, za níž se stejným motorem zaplatíte od 342 900 Kč. Kromě několika prvků základní výbavy je ale v druhé nejnižší výbavě pořídit mnohem více motorizací, chybí pouze vrcholný diesel Energy dCi 110. Ten je vyhrazen pouze pro dvě nejvyšší výbavy X-Mod a Initiale Paris. Jeho cena je 517 900 Kč, respektive 584 900 Kč.

+
Tichý a kultivovaný motor Příliš nevýrazný a plochý zátah motoru
Komfortní jízdní projev Rychlá jízda se mu nelíbí
Reálná spotřeba paliva se blíží té udávané Od podvozku se občas ozývají rány
Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Renault
Typ: Captur Energy TCe 120
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1 197 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: nafta
Pohon: přední
Výkon: 87 kW/118 koní v 5 000 ot./min
Točivý moment: 205 Nm v 2 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 9.9 s
Maximální rychlost: 182 km/h
Převodovka: šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km): 7.0 / 4.7 / 5.5
Emise CO2: 125 g/km
Objem palivové nádrže: 45 litrů
Délka: 4 122 mm
Šířka: 1 778 mm
Výška: 1 566 mm
Rozvor: 2 606 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 195 kg
Objem zavazadlového prostoru: 377 – 455 / 1 235 litrů
Ceník: k nahlédnutí zde