test-renault-captur-12-tce-edc

Test Renault Captur 1,2 TCe EDC: Švihák městský (2013)

Autor: Pavel Srp - 7. 10. 2013


Když se na Renault Captur poprvé podíváte, mohlo by se zdát, že zrovna ujel z nějakého autosalonu… Na první pohled by se mohlo zdát, že jde o koncept, který se do výroby teprve chystá. Jeho tvary i celkové pojetí jsou hodně odvážné, nikoliv však vulgární. Barvičkami a všemožnými kombinacemi se nešetřilo – a to ani v exteriéru ani v interiéru. Nám se jeho design líbí, ale líbí se nám auto i z pozice od volantu?

Renault Captur je novinkou letošního roku, která po vzoru ostatních automobilek, útočí na segment malých SUV (B-SUV). Má ztížit úlohu soupeřům v podobě například Opelu Mokka, Chevroletu Trax, Nissanu Juke nebo Škodě Yeti. Na rozdíl od nich ale nenabízí pohon všech kol (je to výhoda nebo nevýhoda?), a to ani za příplatek. Spíše tedy svede souboj s další letošní novinkou – Peugeotem 2008, který na „to“ jde vlastně hodně podobně.

Tato malá SUV vznikají vlastně se stejným receptem. Základem je vždy malý hatchback, v případě Capturu to je Clio, ale podvozková platforma byla dále upravena, delší je rozvor a širší je rozchod kol. Podle Renaultu je Captur kombinací hned tří aut: SUV, MPV a hatchbacku. Díky tomu se v něm budete cítit příjemně, jako v Cliu, ale s vyšším posezem a díky tomu i pocitově lepším rozhledem.

test-renault-captur-12-tce-edc-04

Pod kapotou byl moderní motor 1,2 TCe, který je spojen výhradně s dvouspojkovou převodovkou EDC. Jeho výkon je 88 kW/120 koní a točivý moment 190 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 10,9 sekundy a maximální rychlost je 192 km/h. Nejlépe je motoru ve středních otáčkách, kde se řidiči odmění příjemným zátahem, avšak se zvyšujícími se otáčkami polevuje. Ve spojení s automatickou převodovkou působí motor línějším dojmem a při kickdownu je možná lepší si manuálně podřadit.

Jedna-dvojka je v Capturu velmi kultivovaná a tichá a při klidné jízdě možná není lepší kombinace. Základní benzínový tříválec 0,9 TCe nabídne „jen“ 66 kW/90 koní s manuální převodovkou a naftový motor je hlučnější, i když úspornější – i když zase ne o tolik!

Spotřebu paliva Renault slibuje 6,6 l/100 km ve městě, 4,7 l/100 km mimo město a 5,4 litru v kombinovaném režimu. Jako každý jiný turbomotor, je i ten v Capturu náchylný na jízdní styl. Když s autem pojedete klidně, dá se jezdit do 7,0 litrů, pokud budete využívat všech 120 koní, pak spotřeba vyletí.

test-renault-captur-12-tce-edc-19

Příjemným překvapením bylo jízdní chování auta. I když jde o vyšší vůz, v zatáčkách se příliš nenaklání a zatáčky dokáže projíždět svižněji než čekáte.

V interiéru je poměrně hodně místa, sedačky nejsou nepohodlné a zavazadelník nabízí objem od 377 až 455 litrů – podle toho, jak jsou posunuta zadní sedadla – až po 1 235 litrů v případě sklopených opěradel.

Renault Captur nabízí velkou řadu možností individualizace od jednobarevných nebo dvoubarevných laků karoserie (až 24 kombinací) a jejich polepů, přes nepřeberné množství designů a barev litých kol až po měnitelné potahy sedadel. Ptáte se, co myslím slovem měnitelné? Potahy sedadel jsou totiž na sedadlech připevněny zipem, takže je možné je vyměnit za jiné. No, a nebo vzít a hodit do pračky, pokud se vám ušpiní… Chytré, že?

test-renault-captur-12-tce-edc-38

V interiéru se najde i pár nedostatků. Ovládání hlasitosti rádia je umístěno na straně spolujezdce (jasně, řidič má pod volantem „vlastní“ ovládání) a ovládání tempomatu je typicky renaultovsky na středovém tunelu, ale jsou to jen dvě malé pihy na jinak krásném těle…

Potěší vás možná i pohled do ceníku. Za základní Captur totiž nedáte více (i když ušetříte jen stovku) než 300 tisíc Kč a testované provedení s nejvyšší výbavou, nejsilnějším motorem a novou dvouspojkovou převodovkou EDC vyjde nejméně na 409 tisíc Kč, za naftu připlatíte jen 10 000 Kč (manuální převodovka, za EDC to bude už 45 tisíc Kč).

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru