Test Peugeot 5008 1.6 THP 165 (AT)

Autor: Pavel Srp - 6. 8. 2017


Peugeot 5008 nové generace sice přijíždí se stejným jménem, ale vše ostatní je jiné. Z rodinného MPV v minulé generaci se stal poměrně velký crossover.

V rámci první jízdy jsme vyzkoušeli nejvýkonnější vznětové provedení , v redakčním testu se nám do rukou dostala naopak verze zážehová. Jak nový Peugeot 5008 1.6 THP 165 s automatickou převodovkou funguje? To jsme se pokoušeli zjistit.

Design i konstrukce = revoluce

Nový designový jazyk Peugeot postupně aplikuje na nové modely, samozřejmě se mu nevyhnula ani nová 5008, která navazuje na tvary 3008 a dále je rozvíjí. To, jak se Peugeot 5008 mezigeneračně proměnil, si ostatně můžete prohlédnout na fotografiích.

Peugeot 3008 i 5008 stojí na stejné podvozkové platformě EMP2. 5008 je ale větší ve všech směrech. Na délku měří 4641 mm (3008: 4 447 mm), široký je 1844 mm (3008: 1841 mm) a na výšku naměříte 1646 mm (3008: 1623 mm). Nejvíce se natáhl rozvor náprav, který činí 2840 mm, což o 165 mm více než v případě 3008, ale také o 40 mm více než v případě Škody Kodiaq. 5008 nabídne oproti 3008 navíc až sedmimístnou verzi.

Stejný technický základ ale skýtá i jednu z možných nevýhod – minimálně pro určitou část případných zájemců o koupi tohoto crossoveru. Peugeot totiž nenabízí klasický pohon všech kol ani do jednoho ze svých osobních modelů. U modelů 2008, 3008 i 5008 ho za příplatek v jednotkách tisíc korun nahrazuje tzv. funkcí Grip Control, která prostřednictvím otočného ovladače auto nastaví tak, aby ve ztíženém terénu projelo co nejlépe. Upravuje nastavení řídících jednotek ABS, stabilozačního systému, ale i reakci na plynový pedál a podobně. Mezi další pomocníky pro jízdu v náročnějších podmínkách může být auto vybaveno také například systémem Hill Assist Descent Control (HADC – kontrola jízdy se svahu).

Také interiér se u 3008 i 5008 podobá, v obou případech je velmi futuristický. U Peugeotu už jsme si zvykli na kapličku přístrojů umístěnou až na vrchu palubní desky. V některých modelech na ni nemusí řidiči dobře vidět – záleží na tom, jak jsou vzrostlí – v Peugeotu 5008 jsem ale problém neměl. „Budíky“ mohou být v rámci příplatkové výbavy digitální (nazývané jako „i-cockpit“). Jejich úhlopříčka bude více než 12 palců a bude možné měnit design zobrazení. Na výběr je pět režimů, z toho čtyři jsou připravené, pátý je možné si do jisté míry upravit. Změna zobrazení je jednoduchá, stačí použít kolečko v levé části volantu.

Může to být rodinné auto?

Peugeot 5008 nabízí o něco více místa než 3008, v druhé řadě tři samostatná sedadla a další dvě sedadla, která jsou za běžných okolností schovaná v podlaze v kufru. Sedadla se ale dají nejen vyklopit a z pětimístného auta udělat sedmimístné, ale dají se naopak také zcela vyjmout a dá se tím zvětšit zavazadlový prostor. Pokud byste to chtěli provést, není na tom nic složitého a s trochou tréninku vám to bude trvat jen chvíli, následná manipulace se sedadly je ale složitější, protože nejdou nijak zaaretovat a v rukách se budou stále „otevírat“. Jedno sedadlo váží 11 kg. Nicméně možnost úplného vyjmutí šestého a sedmého sedadla dnes nenabízí prakticky žádný z konkurentů (alespoň, co je nám známo).

V sedmimístném provedení se dá odjet i na delší cesty, jen je třeba prostřední řadu sedadel posunout o něco dopředu, případně naklopit opěradlo. Na zadní sedadla je také dobré posadit spíše menší cestující, protože kolena budou mít poměrně vysoko a nad hlavou ubírá místo konstrukce (příplatkového) panoramatického střešního skla (není to okno, nedá se otevřít).

Pokud je pro vás důležitou hodnotou objem kufru, pak vás cifry, které uvádí výrobce, jistě potěší. Základní objem je 702 litrů, po odsunutí druhé řady sedadel zcela vpřed se dá zvětšit na 952 litrů. Pokud ale třetí řadu sedadel vyjmete, může být objem až 780, respektive 1060 litrů. Po sklopení opěradel sedadel v druhé řadě se objem dostane až ke dvěma tisícům litrů.

Benzínový motor? Je to dobrá volba?

V nabídce pro běžnou verzi (GT má vlastní ceník) jsou celkem čtyři pohonné jednotky, dvě spalující benzín a dvě naftu. V obou případech se slabší jednotky dají kombinovat s automatickou i manuální převodovkou. Výkonnější benzinový motor se nabízí výhradně s automatem, výkonnější diesel naopak pouze s manuální převodovkou.

Testovaný motor 1.6 THP 165 je přeplňován turbodmychadlem. Nabízí výkon 121 kW/165 koní a točivý moment 240 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h tohoto auta vážícího 1,5 tuny je 9.2 sekundy, maximální rychlost 201 km/h. Nejde tedy o žádného trhače asfaltu, ale dynamická jízda mu přílišné problémy nedělá. To, čím motor vyniká nejvíce, je ale jeho tichost a kultivovanost při klidné jízdě.

A při klidné jízdě potěší i spotřeba paliva, která se může držet pod 7 litry na 100 kilometrů. Díky přeplňování, velikosti i hmotnosti auta ale bude samozřejmě hodně záležet na tom, jaký styl zvolíte. Pokud naopak potenciál motoru budete často využívat, spotřeba paliva se bude dotýkat dvouciferných hodnot. Nastavení a naladění auta ale k tomu svádět nebude. Zábavné auto to není.

Vadilo mi ale fungování startovacího tlačítka. Dnes je běžné, že stačí šlápnout na brzdu a startovací tlačítko krátce stisknout. Pryč jsou doby, kdy se muselo držet po celou dobu startování. V Peugeotu 5008 je to ale někde uprostřed. Tlačítko je třeba při startování, ale i při vypínání motoru podržet o něco déle.

Závěr

Peugeot 5008 nové generace dokáže převážet rodinu i se všemi jejími zavazadly na pořádné dlouhé cesty v klidu a pohodě. Pomůže tomu nejen bohatý vnitřní prostor, ale také příjemně nastavený podvozek (ačkoliv na větších nerovnostech je záď občas neklidnější) a klid na palubě. Řidičské zážitky ale za volantem nečekejte.

Ceník startuje na částce 560 tisíc Kč ve verzi Access s přeplňovaným tříválcem 1.2 PureTech 130. Za naftový motor 1.6 BlueHDI se připlácí 60 tisíc Kč. Testovaná verze 1.6 THP v nejvyšší výbavě Allure vyjde minimálně na 735 tisíc Kč.

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Povedený design vozu,Příliš mnoho ovladačů pod volantem
Vnitřní prostor,Startovací tlačítko je potřeba držet
Klid na palubě při jízdě,Absence pohonu všech kol
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Peugeot
Typ:,5008
Motor:,1.6 THP 165
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 598 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,předních kol
Výkon:,121 kW/165 koní při 6000 ot./min
Točivý moment:,240 Nm při 1400 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,9.2 s
Maximální rychlost:,201 km/h
Převodovka:,šestistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,10.1 / 5.7 / 7.3
Emise CO2:,165 g/km
Objem nádrže:,56 litrů
Délka:,4641 mm
Šířka:,1844 mm
Výška:,1646 mm
Rozvor:,2840 mm
Pohotovostní hmotnost:,1500 kg
Objem zavazadlového prostoru:,702 (780) / 1862 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru