Test Škoda Kodiaq 1,4 TSI 110 kW (DSG)

Autor: Martin Binder - 18. 7. 2017


Škodu Kodiaq jsme již v redakci měli, a to v nejvýkonnější dieselové verzi s pohonem všech kol. Od té doby již Škoda zahájila předprodej dalšího, menšího SUV Karoq a Kodiaqa už na silnicích potkáváme častěji, jak je u škodovek obvyklé. Nyní jsme ale dostali možnost otestovat pomyslně opačný konec nabídky, tedy základní benzínový motor 1,4 TSI pouze s pohonem přední nápravy.

Škoda Kodiaq je postavena na patformě MQB-B, kterou používá také například Škoda Superb. Díky tomu je v interiéru opravdu dostatek místa. Při pohodlném nastavení sedačky dvoumetrového řidiče, si za ním v klidu sednete i s taškou. To ale nebude nutné, neboť zavazadelník nabízí opravdu dostatek místa a zajímavé detaily pro ukládání všemožných věcí. Najdete zde posuvné háčky na bocích, prostorné kapsy s možností rozdělení dle potřeby a oka pro zavěšení sítí. Všechno příslušenství je úhledně srovnáno v prostoru na dně zavazadelníku spolu s dojezdovou rezervou (na přání).

Objem kufru je v pětimístné verzi 720 litrů. Po sklopení zadních sedadel, což zvládnete i z kufru, vzroste objem až na 2065 litrů. Užitečná je i možnost sklopit pouze prostřední díl zadních sedaček pro přepravu dlouhých předmětů jako jsou třeba lyže. Nevýhodou je oproti sedmimístné verzi absence místa pro uložení rolety. Tu tedy budete muset nechat doma nebo ji uložit mezi ostatní náklad.

Interiér

Škoda Kodiaq má oproti ostatním současným modelům umístěný displej multimédií nejvýše ve středovém panelu. Výdechy klimatizace se tak přemístily vertikálně po stranách displeje a díky této změně nemusíte při manipulaci tolik odvracet pohled od dění před vozem. V testovaném modelu byl druhý největší displej v nabídce s uhlopříčkou 8“. Má příjemnou odezvu, kvalitní grafiku a je dobře čitelný i při ostřejším světle. Škoda nabízí i větší 9,2“ displej bez dvou otočných ovladačů. Pak se z ovládání celých multimédií stává napínavá hra. Díky multifunkčnímu volantu ale na displej sahat vlastně ani nemusíte. Co se opravdu povedlo, je dekor palubní desky a dveří. Černé panely s pískovanými léty jsou konečně pěknou náhradou za „dřevo“ z luxusních vozů minulosti.

Motor

Škoda pro pohon Kodiaqa nabízí zážehové motory 1,4 TSI (110 kW) a 2,0 TSI (132 kW) a vznětové motory 2,0 TDI (110 kW nebo 140 kW), které lze kombinovat s pohonem všech kol prostřednictvím spojky Haldex nebo s pohonem přední nápravy. U čtyřkolek si pak můžete vybrat mezi manuální či automatickou převodovkou DSG (u nejsilnějších motorů dokonce 7°). Předokolka je pouze s 6° převodovkou DSG.

V redakci jsme testovali verzi se zážehovým čtyřválcem 1,4 TSI s automatickou 6° převodovkou DSG. Na tak velké auto bychom ale uvítali o pár koní více. 150 koní Kodiaqa pohání s klidem i při plném obsazení, na předjíždění jsme se ale moc necítili. Tabulky udávají průměrnou spotřebu 6,3 l/100 km. My jsme se však v běžném provozu a mimo města drželi kolem 8 l/100 km. Na tak velký vůz a malý motor přijatelné hodnoty…

Pohodlí

O adaptivním podvozku již bylo psáno mnoho. Vyšší stavba karoserie, adaptivní podvozek DCC a „jen“ 18“ kola dělají z Kodiaqa jeden z nejpohodlnější modelů značky Škoda. Nerovnosti českých silnic pohlcuje opravdu bravurně, přesto se ani v komfortním režimu přehnaně nehoupe. Kodiaq nabízí různá nastavení jízdních režimů. My jsme nejčastěji používali normální režim. V komfortním režimu byl už tak rozvážný motor ještě línější, ve sportovním se zase zbytečně vytáčel s téměř žádným výsledkem. Poslední skvrnka na jinak opravdu povedených jízdních vlastnostech je nedotáčivost. V každé ostřejší zatáčce jsme měli pocit, že ji nevytočíme a museli točit volantem o něco víc, než jsme původně čekali.

Jednoduše chytré…

Po delší době jsme na jednom místě s radostí objevovali důkazy sloganu Škody Auto – „Simply Clever“. Projde nám rukama opravdu velké množství aut, ale všemožné vychytávky škodovky nás prostě baví. Deštníky schované ve dveřích už automobilka nabízela v první generaci Superbu, ale vyndavací zabudovaná svítilna v zavazadlovém prostoru, která je pro použití vždy nabitá, nebo háček, který drží otevřené dno kufru, když v něm potřebujete něco najít – to nám opravdu vykouzlilo úsměv na rtech. Posuvné háčky s jednoduchou aretací jsme využili nejednou. Škrabka ve víčku nádrže už je škodováckou klasikou.

V Kodiaqu také najdete nedávno představené online služby ŠKODA Connect. Ty umějí např. při vážné nehodě automaticky alarmovat dispečink nouzového volání. Na konec bychom ještě rádi zmínili výsuvnou plastovou ochranu dveří. Velice užitečný prvek na dnešní přeplněná parkoviště.

Závěr

Škoda Kodiaq je prostorné, poměrně velké a rozhodně pohodlné auto. Rychle padne do ruky a s výbavou testované verze nám nedělali potíže ani zácpy. Adaptabilní tempomat s DSG převodovkou jsou v dnešním provozu jednoduše nepostradatelní pomocníci.

Cena je o něco vyšší než v případě Superbu. Nejnižší cenovka je 693 900 Kč, za níž dostanete Kodiaq 1,4 TSI 110 kW s DSG a nebo Kodiaq 1,4 TSI 4×4 s manuální 6° převodovkou. Testované provedení ve výbavě Style a se vší příplatkovou výbavou ale už překračuje hranici jednoho milionu Kč.

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Vnitřní prostor,Motor nemá výkonovou rezervu
Odhlučnění vozu,Spotřeba paliva při svižnější jízdě nebo při zátěži
Pohodlný podvozek,Vyšší cena
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Škoda
Typ:,Kodiaq
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 395 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,předních kol
Výkon:,110 kW/150 koní při 5000 – 6000 ot./min
Točivý moment:,250 Nm při 1500 – 3500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,9.6 s
Maximální rychlost:,198 km/h
Převodovka:,šestistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km):,7.5 / 5.6 / 6.3
Emise CO2:,141 g/km
Objem nádrže:,58 litrů
Délka:,4 697 mm
Šířka:,1 882 mm
Výška:,1 676 mm
Rozvor:,2 791 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 546 kg
Objem zavazadlového prostoru:,720 / 2 065 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru