Test Peugeot 2008 GT Line 1.2 PureTech 110k EAT6

Autor: Pavel Srp - 7. 12. 2016


Peugeot 2008 je crossover, který po modernizaci na jaře letošního roku umí být hodně stylový. Platí to zejména pro verzi GT line, která do nabídky  modernizací přibyla. V příplatkové červené barvě Ultimate, kterou obléklo testované auto, vypadá 2008 vážně dobře.

Modernizace nepřinesla žádné radikální změny

Peugeot 2008 vychází z modelu 208 a je to na něm znát nejen zvenku, ale i uvnitř. Oproti němu je ale o 10 cm vyšší a o 20 cm delší. Zvenku přitom vypadá ještě mohutněji, za což mohou různé ochranné plasty a olemování (pouze ve výbavách Allure a GT Line).

V rámci letošní modernizace ale Peugeot zůstal nohama na zemi a nic výrazně neměnil. Vlastně nebylo třeba, protože 2008 se stále skvěle prodává. Upravená je tak grafika světlometů, jiná je maska chladiče včetně umístění, protože je více vystrčená před auto a kolmá, ale decentně pozměněná je také střecha i zadní spojler.

Největší změnou je však již zmíněná výbava GT Line, která hraje na sportovní notu. Jde o novou vrcholnou výbavu, která doplňuje verze Access, Active a Allure, jež se v ceníku nacházely i před modernizací. GT Line mimo jiné přidává černá 17″ kola, černou masku chladiče, černé kryty vnějších zpětných zrcátek a nebo černé střešní podélníky. Zajímavá je také koncovka v zadním nárazníku. Ta je ovšem falešná, výfuk ústí směrem dolů ještě před ní.

GT Line přináší změny také do interiéru, ačkoliv jich není mnoho. Vlastně jde – kromě prvků výbavy – o sportovněji tvarovaná přední sedadla s čalouněním v kombinaci látka/kůže. A ta jsou na posez velmi příjemná.

Interiér s malým volantem

Modernizace se interiéru prakticky nedotkla, stále tu tak můžeme nalézt maličkatý volant s budíky i-cockpit, které se nacházejí až na vrchu palubní desky. Některým řidičům mohou vytvářet nové vrásky na čele, protože na ně přes volant nemusejí dobře vidět.

Samotná kaplička přístrojů je přehledná, čísla jsou dobře čitelná a navíc je okolí ciferníku osvíceno (dá se vypnout). Podobná světelná linka se táhne i kolem panoramatického střešního skla. To sice nelze otevřít ani vyklopit, ale umí dokonale prosvětlit interiér. Pokud naopak světlo nechcete, můžete ho zastínit elektricky ovládatelnou clonou (ovládá se tlačítkem na středovém tunelu). Škoda, že místo střechy nebo budíků nejsou podsvětleny ovladače na volantu.

Řidičská pozice není úplně ideální. Malý volant se dá sice nastavit ve dvou osách, ale na mě je stále poměrně daleko. Místa je však vpředu dostatek, ale chyběla mi nějaká loketní opěrka. Místo ní je ve středovém tunelu velká, i když designově tvarovaná páka ruční brzdy. I díky tomu nejsou v interiéru prakticky žádné odkládací prvky a na nápoje je k dispozici jen pár velmi malých otvorů před voličem automatické převodovky. A tam se vejdou skutečně jen nějaké malé kelímky.

Turbodmychadlem přeplňovaný tříválec

Vůz poháněl přeplňovaný motor 1.2 PureTech s přeplňováním turbodmychadlem. Jeho výkon je Výkon 81 kW/110 koní a točivý moment 205 Nm. V případě testovaného auta byl spojen s automatickou šestistupňovou převodovkou. Jde o převodovku s klasickým hydrodynamickým měničem, nikoliv robotizovanou skříň jako v minulosti. A to je vážně dobrá zpráva, protože řazení není doprovázeno všemožným cukáním, ale probíhá hladce. Pokud nechete automat, v základu je pětistupňový manuál.

Motor je velmi tichý a kultivovaný a s převodovkou si rozumí. Ta ho totiž zbytečně netrápí neustálým podřazováním a při přidání plynu nechá vyniknout točivý moment. Teprve pokud plyn sešlápnete více, podřadí, aby nechala vyniknout naopak výkon. Je to poměrně příjemné chování, které posádku neobtěžuje neustálým řazením a změnou otáček motoru. Spotřeba paliva se ustálila na 6.7 l/100 km.

Motoru se však dá vytknout pomalý start/stop. Po uvolnění nohy z pedálu brzdy reaguje poměrně pomalu a startuje motor až po drobné pauze. Díky tomu pak auto při rozjezdu cukne.

Podvozek není tvrdý

Při pohledu na auto, kde je vidět mnoho znáčků GT Line jsem se obával toho, že kromě přiostřeného vzhledu bude upraven také podvozek. Očekával jsem rovnici: GT Line = sportovnější = tužší. Naštěstí se tak neděje a GT Line je tedy opravdu „pouze“ výbava. A to je pro mě příjemné překvapení.

Podvozek je naladěn komfortně, přesto je jistý a nenechá se jen tak rozhodit. A to dokonce ani pokud se vám v zatáčce do cesty postaví nějaký výmol. Zapomeňte ale na sportovní jízdu, Peugeot 2008 je spíše autem, které vás převeze jednoduše a bez práce. Příjemně, pohodlně, levně, ale bez výraznějších emocí.

Mimo silnici? Jde to, ale opatrně!

Peugeot do žádného ze svých modelů nenabízí pohon všech kol. Důvod je prý jednoduchý: zvýší se hmotnost. Místo toho lze v autech nalézt otočný ovladač „Grip Control“, který má čtyřkolku nahradit. A to nejen v 2008, ale také třeba v 3008, ale i v chystaném 5008.

Grip Control je ve výbavě GT Line v sérii, v ostatních výbavách je za příplatek (navíc je spojen výhradně s pneumatikami M+S). Nabízí pět různých nastavení auta, které upravují ABS, ESP a další jednotky. K dispozici jsou režimy „Standard“, „ESP OFF“ (vypnutý stabilizační systém do 50 km/h, potom se opět sám aktivuje), „sníh“, „bláto“ a „písek“.

Závěr

Peugeot 2008 je jízdně příjemným autem – a to jak v právě testované verzi GT Line, tak i ve výbavě Allure s vrcholným naftovým motorem. A myslí si to také zákazníci, protože prodejní čísla jsou opravdu vysoká.

Jenže základní cena není z nejnižších, a tak výbava GT Line začíná aktuálně na akčních 455 900 Kč. Za to dostanete testovanou motorizaci s manuální převodovkou, za automat se připlácí 30 tisíc Kč. Naftové verze začínají na 480 000 Kč.

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Vzhled výbavy GT Line,Vyšší cena výbavy GT Line
Pohodlný podvozek,Nedostatek odkládacích prostor
Tichý a vcelku úsporný motor,Absence pohonu 4×4
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Peugeot
Typ:,2008
Motor:,řadový tříválec
Objem válců:,1 198 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,předních kol
Výkon:,81 kW/110 koní při 5 500 ot./min
Točivý moment:,205 Nm při 1 750 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,10.9 s
Maximální rychlost:,191 km/h
Převodovka:,šestistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.6 / 4.4 / 5.2
Emise CO2:,121 g/km
Objem nádrže:,50 litrů
Délka:,4 159 mm
Šířka:,1 739 mm
Výška:,1 570 mm
Rozvor:,2 537 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 235 kg
Objem zavazadlového prostoru:,360 / 1 194 litrů
Ceník:,on-line k nahlédnutí zde
Konkurence např.:,Renault Captur; Nissan Juke; Citroën C4 Cactus a další
[/table]

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru