Elegance, moderní systémy a levnější výroba. Za to všechno výrobci schovávají neustálý úbytek klasických fyzických tlačítek v interiérech svých modelů. Došlo to tak daleko, že některá auta už mají dotykové takřka veškeré ovládání infotainmentu a systémů auta (ano, Volkswagene, na tebe se díváme), což je z pohledu uživatele otravné, nepříjemné a hlavně nebezpečné. Problém je v tom, že i jen ke změně teploty musíte odhlédnout od silnice, očima najít správnou dotykovou plošku, nastavit teplotu a pak teprve vrátit svůj zrak zpět k provozu. Paradox, když se přitom výrobci neustále ohánějí tým, jak jsou auta bezpečná.
Proti neustálému rozmachu dotykových ploch se ozvala řada designérů. Šéf designu značky DS Automobiles Thierry Metroz označil stále narůstající počet dotykových plošek a ovladačů za hloupý. A podobné hlasy před časem zněly z designérského oddělení značky BMW. Stejně se vyjádřil i bývalý designér Applu Jony Ive, podle kterého zašlo rozšíření dotykového ovládání až příliš daleko a je čas se vrátit zpět ke klasickým tlačítkům.
A směřují k tomu i další studie, podle kterých neexistuje žádná lepší náhrada za fyzická tlačítka, především pak u systémů, jakými jsou klimatizace nebo ovládání hlasitosti audiosystému. Jakkoliv nejsou všechny dotykové špatné, některé má v autě řidič spíše za trest. Podle řady odborníků, včetně designéra Jony Ivea, je takovou ideální zlatou střední cestou zkombinovat dotekové ovládání a klasická fyzická tlačítka. Ta mohou být právě na hlasitost, topení nebo stop start. Zbytek, který není potřeba tak často, může zůstat schován v Menu a v dotekové obrazovce.
Bohužel je ale pravděpodobné, že se masivnějšího návratu klasických tlačítek nedočkáme. Důvodem je stále rozšířenější konektivita. Vždyť i některé funkce aut se budou předplácet a aktivovat na dálku, propojení s mobilním telefonem a spoustou aplikací je nutnost. Ostatně, některá auta jsou spíše pojízdné aplikace. Bylo by to v konečném důsledku podobné, jako návrat k tlačítkovým mobilům. Také by to řada uživatelů uvítala, ale ve světě už pro něco takového bohužel není místo. A navíc by to bylo velmi drahé.