Spotřebitelské skupiny začínají tlačit výrobce, aby používali jednotné názvy pro asistenční systémy. Panuje v tom prý velký zmatek

Od Anina Russová | Zdroj: Consumer Reports, J.D. Power, National Safety Council - Foto: Citroën - 6. 8. 2022


Ruku v ruce s vývojem a zaváděním stále nových technologií a asistentů jdou i jejich označení a pojmenování. A v tom začíná být trochu problém, respektive zmatek. Automobilky se snaží odlišit, a tak často pro jeden a ten stejný asistent existuje hned několik označení. A kdo se v tom pak má vyznat? Na tento problém začaly upozorňovat některé velké spotřebitelské skupiny, které by to chtěly změnit.

Dohromady se daly americké organizace Consumer Reports, J.D. Power, National Safety Council a další a společně chtějí automobilky dotlačit ke změně. Podle nich stačí si projít weby a ceníky jednotlivých výrobců a na první pohled je jasné, že se v tom vyzná jen málokdo. Spotřebitelé tak mohou být zmateni a v konečném důsledku nemusí správně chápat některé funkce svého auta. A to už se mimochodem v několika studiích potvrdilo. Zákazníci často neví, co který asistent dělá, jak jej správně používat a kdy.

Přečtěte si také:  Podle nového reportu dělá nejlepší auta Subaru. Vyhrálo i díky armádě bezpečnostních asistentů

Výše zmíněné organizace dále upozorňují na to, že se do popisů a názvů jednotlivých asistentů často až příliš propisují marketingové aktivity, což jejich funkce přikrášluje. Nová standardizace názvů jednotlivých asistentů by se nutně nemusela týkat úplně všech. Spotřebitelské skupiny chtějí, aby se sjednotily názvy pro přednárazové systémy, asistenty řízení, parkovací asistenty, monitorování únavy řidiče a podobné především bezpečnostní funkce.

Pokud by byly jejich názvy sjednoceny, byly tak odstraněny jakékoliv nejasnosti ohledně toho, jak fungují a jak je správně používat.