Vzhledem k tomu, že aktuální generace oblíbené supersportu od Audi, model R8 se prodává pouze s desetiválcem, Audi se už nějakou tu dobu netají tím, že chce do svého portfolia zařadit základní verzi s menším motorem. Jenže už to nebude jako v případě předchůdce osmiválec…
Upřímně ono je to asi úplně jedno. I tak zaslouží Audi svatořečení za to, že se jim podařilo umístit do produkčního vozu atmosférický desetiválec. Audi R8 pro „plebejský lid“ tak pravděpodobně nabídce šestiválec o objemu 3,0 litru, kterému bude pomáhat dýchat dvojice turbodmychadel. Tento motor můžete znát například z modelu S4. Ve „sportovnější A4„ nabídne šestiválec výkon 354 koní (260 kW) a točivý moment rovných 500 Nm. Podle prvních zpráv by se ale v modelu R8 měl dočkat výrazného dopingu, který by měl zvýšit výkon až na 450 koní (331 kW). A to už zní zajímavě. Samozřejmostí bude pohon všech čtyř kol quattro a sedmistupňová dvouspojková převodovka.
Audi původně zvažovalo také výborný pětiválec o objemu 2,5 litru z RS 3. Nicméně marketing dal zelenou šestiválci a to z důvodu bratrovraždy. Pětiválec Audi plánuje do ostrého TT RS a prý by si byly až moc podobné. Slabší verze s vidlicovým šestiválcem by se na silnice měla dostat na začátku roku 2018. Aktuálně probíhá intenzivní testování.