Test Hyundai IONIQ 6 Power 4×4 | elektromobil (2023)

Zákaz spalovacích motorů podle Rakouska není cesta. Elektromobilní ideologie EU prý klimatu nijak nepomůže

Autor: Anina Russová - Zdroj: Rakouský kancléř Karl Nehammer - Foto: Pavel Srp - 6. 6. 2024


S tím, jak se blíží evropský zákaz prodeje nových aut se spalovacími motory začínají také postupně sílit hlasy, které tvrdí, že je to nesmysl. A to jak z řad politiků, tak ale i automobilek. Proti zákazu se staví někteří němečtí politici, ale třeba i Bugatti. A nově se proti elektromobilní ideologii postavili i rakouští politici.

Velmi hlasitě se proti zákazu prodeje aut se spalovacími motory v posledních dnech postavil rakouský kancléř Karl Nehammer, který kvůli tomu dokonce svolal velkou debatu jak kolegů politiků, tak odborníků. Účastníci summitu diskutovali především o tom, jak zastavit přílišnou snahu o regulaci ze strany EU. Sám Nehammer už před časem zdůrazňoval, že Rakousko je automobilová země a takovou i zůstane. V rámci setkání se tak řešilo, že všechna evropská nařízení by měla projít přezkoumáním a vyhodnocením, zda nejsou pro Rakousko, potažmo Evropu spíše škodlivá. Podle Rakouska je totiž potřeba si uvědomit, že Evropa je výrazně průmyslově založená a nový unijní nařízení tak podkopávají technologickou otevřenost, kterou členské státy z důvodu stabilní ekonomiky potřebují.

Auta budou potřeba

Rakouská Lidoví strana pod vedením Nehammera na summitu také kritizovala ty státy, které jdou zákazu prodeje aut se spalovacími motory bez výhrad na ruku. Podle strany stojí v cestě „inovativní a technologicky otevřené průmyslové politice“.

Mottem Nehammera je umožnění technologické otevřenosti a okamžité zastavení regulace. A důvod pro to je podle něj prostý. Evropa se musí připravit na velký boj s konkurenty z Číny a Ameriky. Je totiž zatím otázkou, zda evropští výrobci zvládnou onen blížící se konkurenční tlak vůbec ustát. Auta budou potřeba, ale je otázkou, jaká to budou a jaký to bude mít dopad na ekonomiku evropských států.

Pokud totiž zákazníci hromadně přesedlají na čínské nebo americké elektromobily, bude to mít dopad i na pracovní místa v EU, tisíce míst může snadno a rychle zaniknout. A tomu se Rakousko snaží zabránit. S tímto názorem souzní například i rakouský ministr práce a hospodářství Martin Kocher. Ten se v rámci summitu vyjádřil tak, že politika EU by neměla zakazovat nebo přikazovat nějaké technologie. Měla by spíše stanovit jasné cíle a pobídky tak, aby ekonomika mohla i nadále růst, a to ruku v ruce s udržitelným způsobem orientovaným na budoucnost.

Štítky: , , , , , , ,

2 názory na “Zákaz spalovacích motorů podle Rakouska není cesta. Elektromobilní ideologie EU prý klimatu nijak nepomůže”

  1. Ivan Hubinský

    ElAuta skvělá věc. Projede kolem nečmoudí. Skýtají vyšší technologický pokrok. V budoucnu přijdou určitě efektivnější, lepší bateriové zdroje. Infrastruktura a samotné dobíjecí stanice dosáhnou lepších technologií. Rok 2035 je stále daleko. Ukončení výroby v roce 2035 neznamená ukončení provozu aut se spalovacími motory. Když byly v provozu parní lokomotivy, tak se též vyřadily poměrně promptně. Nevidím důvod, proč by spalovací motory nemohly ještě nějaký čas existovat a potom je též promptně vyřazovat ze života. Elektrika má příznivější budoucnost než pohonné hmoty. Připomenu a pozměním, co nás učili ve škole: ELEKTRIFIKACE + Správná ekonomická rozhodnutí=blahobytný život.

    1. Jaké dobíjecí stanice? Z deseti žádostí o fotovoltaiku je jich osm zamítnuto z důvodu nedostatečné kapacity rozvodné sítě.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru