Ze všech stran se na nás valí informace o problémech, v jakých je koncern Volkswagen. Aby udržel konkurenceschopnost, bude pravděpodobně muset propouštět a zavírat některé své továrny. Jakkoliv je ale Škoda Auto také členem koncernu VW, hlásí naopak lepší hospodářské výsledky než v minulém roce a žádné podobné propouštění neb zavírání fabrik se nechystá.
Stále platí, že koncern Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě, ovšem snižování nákladů se mu bohužel nevyhne. Provozní zisk celého koncernu Volkswagen v prvních třech čtvrtletích letošního roku klesl zhruba o pětinu z 16,24 miliardy eur na 12,91 miliardy eur. Srovnání je se stejným obdobím letošního a loňského roku. Šéfka závodní rady Volkswagenu Daniela Cavallová navíc nedávno uvedla, že podnik plánuje zavřít v Německu nejméně tři továrny a zrušit desítky tisíc pracovních míst.
Nicméně ne každá značka koncernu Volkswagen má problémy. Velmi dobré hospodářské výsledky naopak hlásí mladoboleslavská Škoda Auto. Její tržby se zvýšily na 20,399 miliardy eur z 19,659 miliardy v minulém roce. Automobilka v období od ledna do září dodala zákazníkům 671 264 vozů, tedy o 4,5 procenta více než před rokem. Jen v tuzemsku zaměstnává zhruba 3000 lidí a v České republice provozuje tři výrobní závody. Má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství.
V září byla v ČR překonána meta jednoho milionu vyrobených vozidel. Stalo se to dřív než loni
„Volkswagen se nachází ve složité situaci, která si žádá razantní kroky. Pokud opatření spojená s redukcí nákladů v Německu nebudou úspěšná, mohou se snahy o restrukturalizaci v rámci koncernu posunout i za hranice Německa. Konečné slovo bude ale mít ziskovost jednotlivých výrobních závodů. V prospěch Škody hraje to, že díky její nabídce se jí daří udržovat silnou pozici na evropském trhu,“ uvedl pro ČTK analytik XTB Tomáš Cverna.