V posledních letech se ovladače v autech změnily z mechanických na digitální a ta pak dokonce pouze na doteková. Koncern Volkswagen je jednou z těch automobilek, která tento trend následovala a použila jej takřka do všech svých modelů. Ale to by se tady mohlo opět změnit.
Nejnovější modely Volkswagen ovládají prakticky vše dotekem anebo přes displej, fyzických anebo snad dokonce mechanických ovladačů je v kabině minimum, ale německý výrobce se i tak pozvolna k fyzickým ovladačům vrací. Už v několika modelech je vrátil na volant (kam dal také dotekové plošky) a měl by v tom i nadále pokračovat.
Moderní doba a digitalizace se samozřejmě musí projevovat i v autech, zaspat dobu nelze, ale nic se nesmí přehánět. Souhlasíme s tím, že některé funkce není nutné ovládat vyhrazeným fyzickým tlačítkem nebo ovladačem, ale u některých jiných funkcí by naopak fyzický ovladač zůstat měl – například u spousty funkcí, které se týkají ovládání klimatizace a topení (ať už je to změna teploty, vnitřní cirkulace vzduchu anebo ofuk čelního skla). To jsou totiž funkce, které chce (a vlastně i potřebuje) řidič udělat co nejrychleji a co nejjednodušeji. A nakonec, vlastně otočný ovladač by se hodil i na ovládání hlasitosti médií.
Zatímco ve škodovce tohle pochopili a v nejnovějších modelech (v nových generacích Superbu a Kodiaqu) přidali ovladače Smart Dials, u VW se to zatím asi jen chystá. I tak ovšem, zdá se, svítá na lepší časy, protože koncept Volkswagen ID. 2all by měl přinést dva velké displeje a opět dokonce i několik běžných tlačítek. Přestože bude středový displej dotekový, měl by se dát ovládat i otočným ovladačem na středovém tunelu, podobně jako tomu bývalo dříve ve všech BMW.
Šéfdesignér značky Volkswagen Andreas Mindt řekl pro britský magazín Autocar, že „zákazníci říkají, že pouze dotekové displeje nejsou dostatečné a očekávají i fyzické ovladače pro ovládání důležitých funkcí.“ VW by také podle dostupných informací mělo přestat využívat pro své modely tvrdé pasty, přírodní kůži i chrom. To jsou prý totiž neekologické a neudržitelné materiály.