Veterány

ford-mustang-mach-1-pod-vodou-video

Z řeky po 40 letech vytáhli Ford Mustang Mach 1. Nezbylo z něj skoro nic

Když auto skončí ve vodě, rozhodně to pro něj není nic dobrého a může to znamenat konec života. A to i v případě, že tam zůstane jen chvíli. Co když tam ale zůstane desítky let? Přesně takovou dobu tam byl Ford Mustang Mach 1, než byl vytažen. Voda je pro elektrické a elektronické systémy, ale […]

Z řeky po 40 letech vytáhli Ford Mustang Mach 1. Nezbylo z něj skoro nic Přečíst celý článek...

Škoda Rapid

Poslední kupé vyrobila Škoda před 30 lety. Skončila s ním i éra motorů umístěných vzadu

Současná modelová nabídka automobilky Škoda je opravdu bohatá. Od malých městských modelů, přes běžné hatchbacky, liftbacky, kombíky, až po SUV. Auto s karoserií kupé byste ale v nabídce hledali marně. To poslední skončilo před 30 lety. Dnešní automobilový svět – nebudeme-li řešit tu opravdu aktuální situaci, kdy jsme zasaženi koronavirovou epidemií – se výrazně proměňuje.

Poslední kupé vyrobila Škoda před 30 lety. Skončila s ním i éra motorů umístěných vzadu Přečíst celý článek...

1975-Mercedes-Benz-600-Pullman-interier-Maybach-62-na-prodej- (1)

Tento Mercedes-Benz 600 dostal výbavu i interiér z moderního Maybachu 62

Prodloužená limuzína Mercedes-Benz 600 je jeden z těch vůbec největších mercedesů, který kdy opustil továrny automobilky. Jde o kultovní auto, které mohli využívat ti „nej“ na světě – lhostejno, zda nejbohatší, nejmocnější anebo snad ti nejobávanější diktátoři. A jedna limuzína šestistovky je na prodej. Je ale velmi speciální, protože tenhle veterán dostal interiér z moderního

Tento Mercedes-Benz 600 dostal výbavu i interiér z moderního Maybachu 62 Přečíst celý článek...

Woodham_Mortimer-WM_Sport_GT-Jaguar_E-type- (1)

Citlivě upravený Jaguar E-type dostal mimo jiné 400koňový motor i lepší brzdy

Jaguar E-type, který si můžete prohlédnout v přiložené fotogalerii, je klasika s moderní technikou a 400koňovým motorem. Má ho na svědomí malá britská firma Woodham Mortimer, pojmenovala ho WM Sport GT a má s ním poměrně velký úspěch. Dlouhá kapota s šestiválcovým, později až s dvanáctiválcovým motorem, kabina posunutá hodně vzad a ladně klesající záď.

Citlivě upravený Jaguar E-type dostal mimo jiné 400koňový motor i lepší brzdy Přečíst celý článek...

peugeot-403-cabrio-porucik-colombo

Peugeot 403 Cabrio: Auto, kterým jezdí poručík Columbo

Asi každý z nás někdy viděl americký seriál ‚Poručík Colombo‘ o detektivovi z oddělení vražd. Je pro něj typický nejen ošuntělý baloňák, ale také kouření doutníku nebo starý kabriolet. Možná víte, že jde o Peugeot 403 Cabrio. Letos je to už 65 let, kdy byl světu Peugeot 403 poprvé představen. Bylo to ve stejném roce,

Peugeot 403 Cabrio: Auto, kterým jezdí poručík Columbo Přečíst celý článek...

rajveteranu-skoda-12-aut-prodej-sbirky- (1)

V Česku je na prodej balíček 12 starých škodovek. Zaplatíte za ně jako za pěkný Kodiaq

Staré Škodovky jsou u nás velmi oblíbeným a ceněným zbožím. Jakkoliv se před lety dávaly za přepis nebo za flašku rumu, dnes jejich ceny stoupají na desetitisíce. Našli jsme ale také inzerát na prodej sbírky 12 aut za bezmála 800 tisíc korun. Inzerent z Opavy v Moravskoslezském kraji zveřejnil inzerát, v němž se rozhodl prodat

V Česku je na prodej balíček 12 starých škodovek. Zaplatíte za ně jako za pěkný Kodiaq Přečíst celý článek...

1998-bmw-740i--casova-kapsle-na-prodej-ebay-01

Na prodej je legendární BMW 740i s najetými 255 km. Celý život bylo zavřené v „kapsli“

Tu a tam se stane, že se objeví na prodej starší auto s minimem najetých kilometrů. To splňuje i toto BMW 740i, navíc jedné z nejoblíbenějších generací E38. To bylo ale navíc prakticky po celý život zabaleno ve vzduchovém vaku s cirkulací vzduchu. Vypadá stále jako nové. Tyto vzduchové vaky nahrazují klimatizované haly, ale dělají

Na prodej je legendární BMW 740i s najetými 255 km. Celý život bylo zavřené v „kapsli“ Přečíst celý článek...

SKODA-1100-OHC- (2)

Škoda 1100 OHC: Jezdila na letecký benzin a s rychlostí až 200 km/h vyhrávala závody

Vývoj dvousedadlového otevřeného závodního vozu Škoda 1100 OHC s interním označením 968 začal v roce 1956. Koncem roku následujícího spatřil světlo světa prototyp Škoda 1100 OHC. Stál na podvozku, jehož základem byl rám svařený z tenkostěnných trubek a byl určen pro vytrvalostní závody na okruzích. Červený roadster byl 3,88 metru dlouhý, 1,43 metru široký a

Škoda 1100 OHC: Jezdila na letecký benzin a s rychlostí až 200 km/h vyhrávala závody Přečíst celý článek...

oslavy-100-leti-citroen-2019-praha-letnany- (45)

Citroën BX 4TC byl širší, výkonnější a nepříliš úspěšný homologační speciál skupiny B

Když chtěly v 80. letech minulého století nasadit do závodů rallye skupiny B svůj model, musely ho vyrobit také v sérii alespoň 200 kusů pro použití na běžných silnicích. A do skupiny B se chystal i Citroën, takže vznikl homologační speciál Citroën BX 4TC. Citroën BX byl po 2CV druhým nejprodávanějším modelem značky, když mezi

Citroën BX 4TC byl širší, výkonnější a nepříliš úspěšný homologační speciál skupiny B Přečíst celý článek...

1970-subaru-360-police-car

Tohle roztomilé policejní Subaru může být vaše. Je na prodej

Víte, jaké bylo před více než 60 lety vůbec první Subaru? Byl to model Subaru 360, malé a roztomilé autíčko, které se do už tehdy přeplněných japonských měst skvěle hodilo. A jedno takové Subaru bude na prodej na začátku května v aukci, navíc jde o bývalý policejní vůz. Subaru 360 se začalo prodávat v roce

Tohle roztomilé policejní Subaru může být vaše. Je na prodej Přečíst celý článek...

historie -4x4-skoda

Historie čtyřkolek sahá v Mladé Boleslavi až do konce 30. let minulého století

Současná obliba vozů třídy SUV jde ruku v ruce s rostoucí popularitou pohonu všech kol. Značka Škoda je už několik let jedním z lídrů evropského trhu 4×4, ale myšlenka pohonu všech kol sahá v Mladé Boleslavi až do 30. let minulého století. Škoda aktuálně nabízí verzi 4×4 v modelech Octavia, Octavia Combi, Octavia Scout, Octavia

Historie čtyřkolek sahá v Mladé Boleslavi až do konce 30. let minulého století Přečíst celý článek...

skoda-1203-sanitka-video

Sanitky Škoda 1203 byly nespolehlivé už jako nové. Z továrny v Trnavě do Prahy občas ani nedojely

V dobách minulých, kdy nám vládl poněkud jiný režim, jsme se museli spokojit s tím, co vyráběly tehdejší socialistické státy. I na silnicích tak jezdily hlavně škodovky a další modely vozů z východního bloku. A to i jako sanitky, kdy šlo zejména o modely Škoda 1201, 1202 a později 1203. Ta se ve službách záchranářů

Sanitky Škoda 1203 byly nespolehlivé už jako nové. Z továrny v Trnavě do Prahy občas ani nedojely Přečíst celý článek...

Přejít nahoru