skoda-1000-mb-na-prodej-slovensko-01

Na prodej je Škoda 1000 MB. Nemá najeto ani 6400 km a stojí přes 420 tisíc korun

Autor: Pavel Srp - Zdroj: blog.autobazar.eu - Foto: mascus.com - 6. 7. 2020


Představení nového sedanu Škoda 1000 MB na jaře 1964 byla československá automobilová revoluce. Ve své době ho poháněl nejmodernější motor litrové třídy a dostal samonosnou karoserii. Jedna tisícovka je aktuálně na prodej na Slovensku a za svých 51 let najela jen 6388 kilometrů.

Revoluční model

Škoda 1000 MB nahradila ve výrobě model Octavia s páteřovým rámem, na němž byla připevněna karoserie, s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Tisícovka měla naopak samonosnou karoserii s motorem umístěným vzadu a pohonem zadních kol. Všechna čtyři kola měla navíc nezávislé zavěšení.

Jak se v roce 1964 vyráběla a testovala Škoda 1000 MB? Podívejte se na video

Za poháněnou zadní nápravou byl podélně uložen kapalinou chlazený řadový čtyřválec OHV s objemem 988 cm³, jenž v počátku výroby poskytoval výkon 27 kW/37 koní. V roce 1966 došlo ke zvýšení výkonu na 32 kW/43 koní a nabídka byla také rozšířena o verzi Škoda 1100 MB s 1,1litrovým motorem a výkonem 38 kW/52 koní.

Auto na prodej

Na prodej je Škoda 1000 MB z posledního roku výroby (1969). Ten se vyznačuje například širokým zadní C-sloupkem s menším zadním oknem. Na druhé straně ale auto nemá – na rozdíl od jiných modelů z roku 1969 – lištu s nápisem Škoda mezi předními blikači – a jiné jsou také kliky dveří. Věcí, které na autě nesedí, je ale ještě více.

Ačkoliv prodejce tvrdí, že auto má najeto jen 6388, není doložená historie. Divný je také výkon, který prodejce v inzerátu udává, protože 39kW motor se do Škody 1000 MB nikdy z výroby nemontoval.

Auto stojí na Slovensku a prodejce za něj chce 15 900 eur, což je v přepočtu něco málo přes 420 tisíc korun. Inzerát najdete zde.

Štítky: , , , , ,

1 názor na “Na prodej je Škoda 1000 MB. Nemá najeto ani 6400 km a stojí přes 420 tisíc korun”

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru