O víkendu se konal sraz klasických BMW. Byla to akce, na níž přijela celá řada vpravdě krásných klasických „bavoráků“, a opravdu hodně účastníků se přijelo pochlubit se svými BMW řady 7. A to s přehledem. Tolik „sedmiček“ na jednom místě jsme už dlouho neviděli, což můžete posoudit i z této fotogalerie. Žádná ovšem nebyla v tak dokonale původním stavu, jako tato, generace E32 z roku 1992, která je na prodej v Polsku.

Důvodem, proč je auto v tak dokonale původním stavu je ten, že jeho vůbec první majitel, který byl tehdy z Velké Británie, zemřel ještě před tím, než si jej měl jet od dealera vyzvednout. Prodejce ovšem auto u sebe nechal uskladněné pro případ, kdyby se ozval některý z dědiců a nárokoval si jej. Jenomže se nikdo neozval a prodejce auto, uklizené úplně vzadu ve vytápěném skladu neřešil.

Test BMW 750i xDrive (2019)

A to dlouhých 23 let! Až v roce 2015 jej koupil jeho současný majitel, ale ani on s ním moc nejezdil. Počítadlo ujetých kilometrů ukazuje po 28 letech, kdy je auto na světě, jen 482 mil, tedy 775 kilometrů. Tomu odpovídá i prakticky nulové poškození. Prodejce jen uvádí několik minimálních škrábanců na karoserii a lehké zaprášení interiéru. Nic víc, žádná rez, žádné defekty, prostě nic.

Faktem je, že provedení interiéru, tedy modrý semiš v kombinaci s černým plastem a dřevěným obložením, nemusí být pro každého. Dalším mínusem je chybějící rádio, ale plusem je naopak poměrně bohatá výbava zahrnující elektrické sedačky, vyhřívané přední i zadní sedačky, automatická dvouzónoví klimatizace, velký palubní počítač, ale také třeba přítomnost pětistupňové automatické převodovky.

Jde o verzi 740i, což znamená, že pod kapotou je 4litrový osmiválec, který byl v továrně naladěn na výkon 286 koní a točivý moment rovných 400 Nm, což z něj i po letech dělá vcelku svižnou limuzínu.

Inzerát auta najdete zde. Jde o aukci a v době psaní článku byla nejvyšší suma necelých 8 tisíc eur. Do konce aukce ale ještě pár dní zbývá. Přihodíte si?