Veterány

skoda_favorit- (1)

Škoda Favorit byla přelomovým autem, ale start výroby provázely problémy

Spuštění výroby nového modelu je dnes plánováno téměř na sekundy, ale koncem 80. let minulého století se to v Československu odehrávalo jinak. Zahájení výroby nového modelu Škoda Favorit provázely problémy, o nichž často a ráda informovala i televize. Škoda Favorit byl revolučním modelem, vždyť šlo o první model po více než dvaceti letech, který opustil […]

Škoda Favorit byla přelomovým autem, ale start výroby provázely problémy Přečíst celý článek...

Formule-SKODA_F3-typ_992-1966-moderni

Škodovka závodila v 60. letech s čistokrevnou formulí. Používala techniku ze Škody 1000 MB

Na změnu řádů tradiční monopostové kategorie Formule 3 v roce 1964 zareagovala díky chystanému modelu Škoda 1000 MB i mladoboleslavská továrna. Během sezóny 1965 se objevily tři zbrusu nové formule s osvědčenými jezdci Václavem a Jaroslavem Bobkovými a Miroslavem Fouskem. Existence této třídy byla ojedinělou příležitostí poměřit síly i se západoevropskou konkurencí. Mezinárodní automobilové a

Škodovka závodila v 60. letech s čistokrevnou formulí. Používala techniku ze Škody 1000 MB Přečíst celý článek...

Skoda_1101-Tudor-historie- (1)

Před 75 lety začala z mladoboleslavské výrobní linky sjíždět Škoda 1101 „Tudor“

Před 75 lety, na jaře roku 1946, zahájila Škoda výrobu prvního poválečného modelu Škoda 1101 „Tudor“. Produkci továrny v Mladé Boleslavi doplnily nově přičleněné závody Kvasiny a Vrchlabí. I v náročných provozních podmínkách spolehlivé, komfortní a ekonomické „Tudory“, úspěšné u zákazníků ve více než 70 zemích a v závodech i soutěžích, zahájily novou etapu rozvoje

Před 75 lety začala z mladoboleslavské výrobní linky sjíždět Škoda 1101 „Tudor“ Přečíst celý článek...

Škoda Superb je tu s námi už 20 let. První generace měla naftové i benzinové šestiválce

Psal se rok 2001, kdy automobilka Škoda představila zbrusu nový model, který se v hierarchii značky postavil nad bestseller v podobě modelu Octavia. Šlo o návrat automobilky do vyšších segmentů. Škoda představila první generaci modelu Superb na frankfurtském autosalonu v roce 2001. Předcházel tomu na březnovém autosalonu v Ženevě koncept Montreux, který už prakticky jako

Škoda Superb je tu s námi už 20 let. První generace měla naftové i benzinové šestiválce Přečíst celý článek...

ferrari-f40-modra (2)

Jediné modré Ferrari F40 bylo v aukci prodáno za rekordní sumu. Majitel zůstává v utajení

Co se vám vybaví, když se řekne Ferrari? Placaté italské supersporty? Plnotučné motory? Fantastický zvuk? A co třeba červená barva? Ferrari dalo světu ikonický odstín červené barvy, který má dokonce označení Ferrari Red. Právě touto barvou byly lakovány úplně všechny vyrobené modely F40, kterých bylo 1311. Přesto jich pár později dostalo jinou barvu. Některé barevné

Jediné modré Ferrari F40 bylo v aukci prodáno za rekordní sumu. Majitel zůstává v utajení Přečíst celý článek...

jan_kopecky-skoda_1100-ohc-a-Skoda_Slavia- (6)

Závodní speciál Škoda 1100 OHC poháněl 1,1litrový čtyřválec s výkonem 92 koní. Byl určen pro vytrvalostní závody

Na sklonku roku 1957 dospěla do finále stavba závodního vozu Škoda 1100 OHC. Automobil s interním typovým označením 968 byl určený původně pro vytrvalostní závody na okruzích. Nejprve vznikly dva otevřené vozy, na něž v roce 1959 navázala dvě kupé. Červený otevřený speciál je možné obdivovat ve sbírkách Škoda Muzea v Mladé Boleslavi. Vývoj dvoumístného

Závodní speciál Škoda 1100 OHC poháněl 1,1litrový čtyřválec s výkonem 92 koní. Byl určen pro vytrvalostní závody Přečíst celý článek...

Tatra T600 - Tatraplan

Tatru poháněl naftový motor už v 50. letech minulého století. Byl pod kapotou Tatraplanu

V dřívějších dobách se naftovým motorům příliš nevěřilo, bývali jsme k nim skeptičtí. Tatra ale předběhla dobu a do svého automobilu jej integrovala již v 50 letech. Šlo ovšem pouze o prototypy. Proudnicová karoserie a vzduchem chlazený zážehový plochý čtyřválec uložený za zadní nápravou. Přesně tak vypadala Tatra T600, jež vešla ve známost pod přezdívkou

Tatru poháněl naftový motor už v 50. letech minulého století. Byl pod kapotou Tatraplanu Přečíst celý článek...

SKODA_RAPID_OHV- (1)

„Autem normálně jezdím, protože jiné nemám,“ říká majitel Škody Rapid OHV z roku 1940

V roce 1978 si Miroslav Strouhal koupil zbědovaný automobil Škoda Rapid OHV z roku 1940, aby měl čím jezdit za dívkou. Tu si později vzal a auto 30 let renovoval. Podívejte se, s jak parádním veteránem dodnes jezdí na chatu i na nákupy. Získala cenu na veteránské soutěži Concours d’Elegance na německém zámku Bensberg, kde

„Autem normálně jezdím, protože jiné nemám,“ říká majitel Škody Rapid OHV z roku 1940 Přečíst celý článek...

porsche_917_k-rm_sothebys-aukce-1

Jak se startuje závodní historické Porsche 917 K. Je to složité, ale ten zvuk stojí za to

Závodní auta jsou naprosto odlišná od těch, kterými jezdíme po silnicích. Třeba samotné startování je věda a je jedno, jestli jde o nejnovější okruhový speciál anebo historický závoďák. U těch historických kousků je to ale ještě zajímavější, na což se můžeme podívat při startování Porsche 917 K. U moderního auta se jen posadíme na sedadlo

Jak se startuje závodní historické Porsche 917 K. Je to složité, ale ten zvuk stojí za to Přečíst celý článek...

Letošní festival rychlosti v Goodwoodu byl pořádně tvrdý. Při exhibičních jízdách bouralo několik aut

Festival rychlosti v Goodwoodu není jen legendární přehlídkou krásných aut, ale také místem, kde se velmi ostře závodí. Letošní ročník si bohužel vyžádal hned několik obětí z řad krásných klasických aut, ale i několika těch novějších. Naštěstí se při těch nepěkně vyhlížejících nehodách nikomu nic vážného nestalo. Jeden z incidentů se odehrál během posledního dne

Letošní festival rychlosti v Goodwoodu byl pořádně tvrdý. Při exhibičních jízdách bouralo několik aut Přečíst celý článek...

1961-Skoda_Felicia-kabriolet- (11)

Anketa ukázala, že průměrnému vlastníkovi veteránu je 52 let a žije na vesnici. Co dalšího průzkum ukázal?

Česká republika se účastnila aktuálního celosvětového socioekonomického průzkumu Mezinárodní federace historických vozidel FIVA. A jeho výsledky jsou opravdu zajímavé. Tyto průzkumy, konané v pěti až osmiletých intervalech, jsou základním pramenem pro jednání s politiky, zákonodárci, státními orgány na všech úrovních a slouží k odborné argumentaci při novelizaci legislativy. Jsou realizovány v gesci legislativní komise FIVA. Na základě

Anketa ukázala, že průměrnému vlastníkovi veteránu je 52 let a žije na vesnici. Co dalšího průzkum ukázal? Přečíst celý článek...

koncept-SEAT-Tango-1

SEAT Tango byl snový koncept roadsteru, jehož jsme se bohužel nikdy nedočkali

V roce 2001 působil značně futuristicky, nemusíme se bát říct, že předběhl dobu. Téměř všichni, kdo ho viděli, z něj byli nadšení, přesto se SEAT Tango nikdy nedostal do výroby. Jaký byl jeho příběh? SEAT Tango byl představen v roce 2001 na frankfurtském autosalonu a způsobil obrovský poprask. Nenavrhl ho nikdo jiný než italský designér

SEAT Tango byl snový koncept roadsteru, jehož jsme se bohužel nikdy nedočkali Přečíst celý článek...

Přejít nahoru