Skoda_Favorit-VR6- (3)

Na prodej je Škoda Favorit s šestiválcem. Prodejce za ni chce půl milionu

Autor: Pavel Srp - Zdroj: Autoscout24 - Foto: Krištof Radai - 16. 8. 2021


Do Škody Favorit jste si mohli vybrat jakýkoliv motor, pokud to byl atmosférický čtyřválec s objemem 1,3 litru. Ovšem na prodej je kus s 2,8litrovým šestiválcem, navíc vypadá na první pohled jako úplně obyčejný Favorit.

Škoda Favorit bylo přelomové auto, protože po éře již přežitých škodovek s motorem vzadu a pohonem zadních kol, přišel tehdy moderní hatchback s pohonem předních kol. Jeho tvary navrhoval Bertone a technika mohla konkurovat ostatním modelům. Pod kapotou to ale žádná hitparáda nebyla, mohl tam být jen 1,3itrový motor.

V Maďarsku je ale teď na prodej Škoda Favorit z roku 1991, která má pod kapotou motor více než dvakrát tak velký než původně. Pohání ji totiž 180koňový 2,8litrový motor VR6 z třetí generace Volkswagenu Golf.

Motory VR6 byly vlastně takovou znouzectností, protože Volkswagen potřeboval posílit model Corrado, aby byl kokurenceschopným a dostatečný rychlým kupé. Jeho motorový prostor byl ale příliš malý na to, aby se tam vešel vidlicový nebo řadový šestiválec. Nakonec tedy vznikl „hybrid“, který řadový i vidlicový motor kombinuje. Motor je jen o něco delší než čtyřválec, přičemž rozevření válců je jen 15°. A tento motor pak začal montovat nejen do Corrada, ale i do dalších modelů jako Golf, Vento, Passat a podobně. S podobnou konstrukcí vydržel až donedávna.

Jak vidno motorový prostor Favoritu také není velký, ale motor VR6 se do něj tak úplně nevejde. Umístění motoru je tak někde před přední nápravou, což mu rozhodně neumožňuje nijak dobré jízdní vlastnosti v zatáčkách. Na druhou stranu to nevadí, protože naopak při závodech ve sprintu bude přední náprava alespoň dostatečně zatížena.

Pokud byste tuto Škodu Favorit chtěli koupit, připravte si 20 tisíc euro, což je aktuálně v přepočtu lehce přes půl milionu korun. Na první pohled – kromě větších a širších kol – skoro ani nepoznáte, že je tohle auto tak výjimečné. Inzerát najdete zde.

Štítky: , , , ,

33 názorů na “Na prodej je Škoda Favorit s šestiválcem. Prodejce za ni chce půl milionu”

  1. V Mladé Boleslavi je vystaven prototyp Formana 1.6. Kdo ví, jestli by ta karosérie zvládla vůbec tu 1.6.

    1. Já jezdil a měl Formana v 1.6 ale provedení pickup,tam ty motory se dodávali v sérii. 😉

      1. Tak to teda fakt sorry a nic ve zlém ale na to bych řekl jen že: ,,to asi těžko…“ Žádný forman až na jednoho co je v muzeu neměl motor 1.6 a natož pick up !!!! Takže nohy z5 na zem s takovou kravinou…

  2. Měl bych strach že to karoserie dlouho nevydrží, přecejen na to není stavěná a pak je to jak ty různé sprzněniny Golfů kdy je v tom nacpáno peněz že by za to bylo něco slušného továrního a stále je to jen Golf.

    1. Aspoň sa rozhodni v akom jazyku chces písať lebo tá hatmatilka ktoru si použil je hrozna … A píše sa double nie doble 😃

  3. U Formanu je problém podvozek. Ten příliš nedrží na vozovce. Když to srovnám s kloubovým podvozkem u Mazdy, tak Mazda drží na zemi jako přibitá.

    Pokud s tím Formanem někdo vjede rychleji do zatáčky, tak může ze silnice vyletět smykem. Už s původním motorem ostré zatáčky smyk způsobovaly i v nižších rychlostech. Z toho auta bude tak akorát „widow maker“. Nechtěl bych to ani zadarmo. I když před 20 lety by takové auto byla rozhodně bomba.

  4. Proti gustu žádný disputat, ale za půl milionu si koupit starsi motor s obalem ? Nevím kdo tohle koupi. Zase ale uznávám, že to muselo dát mnoho hodin práce. Pro autmobiloveho kutila zajisté radost.

  5. Za půl mega mohu mít dnes úplně nové jiné auto,třeba SUV Mitsubishi ASX,1600cm3 v benzínu,což úplně stačí na naše silnice a dálnice,kde je rychlost omezena na 130km/hod.Ovšem chápu,že v r.89 na výběr moc nebylo….

      1. Za 20000e jsi koupíš M3 E 46 ne kdoví jakou,ale sehnat jse dá a né Krumpl do kterého někdo narval motor vr6

  6. Já budu šťoura jo,tak nemá 180,ale 174koní.Ty kola na autě vypadají katastrofálně,vůbec se k tomu nehodí,jsou příliš velká.Dost nevkusné na mé estetické cítění.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru