Elektromobily jsou drahé, takže si je ti sociálně slabší zdaleka nemohou dovolit. Ve Francii ale přišli s tím, že je pro ty, kteří nevydělají ročně víc než 15 400 €, dají za takřka směšnou měsíční splátku. Je to výsledek spolupráce francouzské vlády a koncernu Stellantis.
Elektrické modely budou mít lidé, kteří nevydělávají více než 15 400 € ročně (průměrný plat ve Francii je přitom 39 800 € ročně) zapůjčeny v rámci tzv „sociálního leasingu“. Půjde o tříletou smlouvu bez jakékoliv akontace, přičemž měsíční splátka bude začínat na 54 €. Takovou částku budou platit za Citroën ë-C3. Nejdražší bude naopak Peugeot e-2008 nebo Jeep Avenger, jejichž měsíční splátka bude 149 €. V této částce je zahrnuto i pojištění.
Modelů je v současnosti 8, ale chystají se další. Stellantis potvrdil, že přijdou ještě další modely. Hovoří se zejména o malých elektromobilech Fiat (600 nebo elektrická Panda), ale konkrétně zatím potvrzeny nebyly.
Zajímavé je, že pro modely Opel Corsa-e, Opel Mokka-e a Citroën ë-C4 je v ceně splátky i nabíjecí stanice, zákazník si bude muset zaplatit pouze částku za její instalaci.
Bude to platit Francie
A proč je cena tak výhodná? Cenu elektromobilu profinancuje koncernová finanční společnost Stellantis Finance & Services, které zaplatí Francie akontaci ve výši 13 tisíc a z toho vychází ona měsíční splátka. Má to samozřejmě další podmínky než jen výši platu. Musíte být obyvatelem Francie, ročně najezdit minimálně 8 tisíc kilometrů a musíte mít zaměstnání vzdálené alespoň 15 kilometrů od domova.
Pokud bude zájemce chtít, bude si moci svůj zapůjčený elektromobil po skončení tříletého pronájmu odkoupit do soukromého vlastnictví.
A jak vysoký je sociální leasing na jednotlivé elektromobily?
Vůz | Měsíční splátka |
---|---|
Citroën ë-C3 | 54 € (1327 Kč) |
Fiat 500 | 89 € (2188 Kč) |
Opel Corsa-e | 94 € (2311 Kč) |
Peugeot e-208 | 99 € (2434 Kč) |
Opel Mokka-e | 119 € (2926 Kč) |
Citroën ë-C4 | 129 € (3172 Kč) |
Jeep Avenger | 149 € (3663 Kč) |
Peugeot e-2008 | 149 € (3663 Kč) |
Cena v Kč je v přepočtu podle aktuálního kurzu ČNB.
Pod čarou se mluví i o tom, že by do programu mohl být zahrnutý i model, který nepochází z koncernu Stellantis. Sociální leasing by mohl zahrnovat i chystaný malý elektromobil Renault Twingo E-Tech.
Kdyby to nekdo s ekologii myslel važně, tak omezi letadla a velke prepravni lode, tim by meli zacit. Tohle je pouze omezeni volneho cestovani, protoze dojezd techto aut je do 250km v lete a v zime 140km, zkusenost s eGolfem, Je to cele jeden velky podvod.