V novém roce 2022 čeká řidiče otevření 25,5 kilometrů dálničních úseků, především další pokračování dálnice D35 nebo obchvat Frýdku-Místku. Otevřou se také obchvaty Církvic, Olbramovic nebo Chýnova. Stavět se začne dalších 50 kilometrů nových dálnic a 92,8 kilometrů silnic I. třídy.
„V roce 2022 i v těch dalších nepolevíme s nastartovanou dostavbou zbývajících dálničních úseků. ŘSD se kromě prodloužení D35 v úseku Časy – Ostrov nebo zprovoznění řady obchvatů měst zaměří i na start staveb úplně nových. Odstartuje další část jihočeské D3 mezi Třebonínem a Kaplicemi-nádražím, stavět se začne u Chlumčan na D7 nebo na D6 u Krupé či na D55 mezi Moravským Pískem a Bzencem,“ vypočítává ministr dopravy Martin Kupka plánované stavby v roce 2022.
Kromě nových dálničních úseků bude zahájena výstavba celkem u dalších 23 staveb silnic I. třídy v celkové délce 92,8 kilometrů. Mezi nimi bude obchvat Jaroměře navazující na nedávno prodlouženou dálnici D11, čtyři stavby silnice I/53 v Jihomoravském kraji v souhrnné délce 27,8 kilometrů nebo například stavba I/43 Hradec nad Svitavou – Lačnov v Pardubickém kraji.
Přibyde kontrolních dnů na stavbách
Ministr dopravy Martin Kupka bude sledovat průběh staveb prostřednictvím kontrolních dnů. „Jakožto ministr dopravy na plný úvazek budu s generálním ředitelem ŘSD a jednotlivými zhotoviteli pravidelně kontrolovat průběh staveb a řešit případné komplikace. Zároveň na měsíční bázi budu kontrolovat průběh přípravy klíčových infrastrukturních projektů,“ dodává Kupka.
Zprovoznění dálnic v roce 2022: 25,5 km dálnic
Zprovozněné dálnice 2022 | Km |
D48 Frýdek-Místek obchvat – I. etapa | 4,3 |
D48 Frýdek-Místek obchvat, II. etapa | 4,3 |
D56 Frýdek-Místek, obchvat – připojení na D48 | 2,2 |
D35 Časy-Ostrov | 14,7 |
Zprovoznění silnic I. třídy v roce 2022: 19,6 km silnic I. třídy
Zprovozněné silnice I. třídy 2022, příklady | Km |
Církvice, obchvat | 4,2 |
Olbramovice, obchvat | 3,4 |
Chýnov, obchvat | 3,6 |
Třanovice – Nebory | 5,4 |
Zahájené dálnice 2022: 50,1 km nových dálnic
Zahájené dálnice 2022, příklady | Km |
D55 Moravský Písek – Bzenec | 4,1 |
D35 Vysoké Mýto – Džbánov | 6 |
D6 obchvat Hořosedly, Hořovičky | 14 |
D6 přeložka Krupá | 6,5 |
D3 Třebonín – Kaplice nádraží | 8,6 |
D1 Říkovice – Přerov | 10 |
D1 Brno centrum – Brno jih, rozšíření na trojpruh | 1,5 |
D7 Chlumčany, zkapacitnění | 4,4 |
D55 Moravský Písek – Bzenec | 4,1 |
Zahájené silnice I. Třídy 2022: 92,8 km silnic I. třídy
Zahájené silnice I. třídy 2022, příklady | Km |
Znojmo – Lechovice I/53 | 7,2 |
Jaroměř – obchvat | 6,6 |
Mošnov – obchvat | 3,3 |
Lišov-Vranín I/34 | 9,3 |
I/11 Postřelmov – Chromeč | 4 |
Nová Paka – obchvat | 8,5 |
Nový Bor – Svor, zkapacitnění, I/9 | 3,5 |
Časy – Holice | 3,4 |
Branišovice – Pohořelice | 7,8 |
Znojmo, Znojmo, Znojmo
Tvůrce tohoto článku nejen, že se v textu rád opakuje, viz přehled výčtu staveb dálnic, kde je 2x uvede úsek D55, ale taktéž neumí počítat, protože ve výčtu příkladů dálničních staveb dává součet uvedených km víc, jak uváděných 50,1 km.
Co třeba obchvat České Lípy zastavený darebákem Bártou?
A co silnice 2 a 3 třídy?? 80% jsou v havarijním stavu !!!! Je to ostuda České Republiky !!!
Ty spravují kraje, takže zkuste svůj požadavek přesměrovat jinam.