řidičský průkaz

Za čtyři roky přibude na 200 kilometrů nových dálnic na zelené louce, výrazně se pohne příprava prvních staveb vysokorychlostních tratí a zlepší se kvalita veřejné dopravy. Takové plány má nově jmenovaný ministr dopravy Martin Kupka, kterého dnes do funkce uvedl předseda vlády Petr Fiala.

„Musíme pohnout s dostavbou Pražského okruhu, za čtyři roky bude rozestavěna klíčová část mezi Běchovicemi a D1, severní část okruhu bude připravena k výstavbě. Stejně tak potřebujeme dokončit D1 u Přerova a rozestavět co nejvíce úseků na D35, která je alternativní spojnicí východu a západu země,“ říká ministr dopravy Martin Kupka s tím, že ambicí je za čtyři roky postavit až 200 kilometrů nových dálnic na zelené louce.

Přečtěte si také:  Německá policie začala vyšetřovat rychlou jízdu Radima Passera po německé dálnici

Plánované investice do dopravní infrastruktury přesahující významně 100 miliard korun mají u nového ministra jasnou podporu a musí podle něj zůstat v obdobné výši i pro další léta. Zároveň chce vyhodnotit první PPP projekt na dostavbu 32 kilometrů dálnice D4 a zvážit použití stejné formy financování a provozování u dalších dopravních projektů.

„Chceme také zatraktivnit železnici pro cestující, nakoupit moderní a pohodlné vagóny. Výrazně pokročit se stavbami na IV. železničním koridoru s cílem zkrátit jízdní dobu z Prahy do Českých Budějovic na 1,5 hodiny. Rozestavíme také většinu staveb budoucího železničního spojení na letiště Václava Havla Praha. A především, připravíme první stavby vysokorychlostních tratí,“ vypočítává své plány ministr Kupka.

Martin Kupka (2021)
Foto: Wikipedia – David SedleckýVlastní dílo, CC BY-SA 4.0, Odkaz

Za použití moderních aplikací a digitálních map chce také nový ministr zlepšit plánování a koordinaci silničních a železničních uzavírek. Cílem nastupující vlády bude také zatraktivnit veřejnou dopravu například postupným rozšiřováním jedné jízdenky OneTicket, rychlejší obnovou kolejových vozidel nebo zdravou soutěží na železnici.

Do roku 2025 bude podle nového ministra dopravy také kompletně digitalizovaná dopravní agenda. „Pro nový nebo vyměněný řidičský průkaz už nebude nutné chodit na úřad obce s rozšířenou působností, stejně tak zmizí povinnost nosit průkaz při řízení vozidla u sebe. Zápisy a změny v registru vozidel půjdou také vyřídit přes internet bez návštěvy úřadu,“ vysvětluje Kupka.

Přečtěte si také:  Neomezená rychlost na německých dálnicích bude možná minulostí

Martin Kupka přichází na Ministerstvo dopravy z pozice prvního náměstka hejtmanky Středočeského kraje zodpovědného právě za dopravu. Zároveň byl dlouholetým starostou Líbeznic a od roku 2017 je také poslancem. Podílel se na přípravě důležité legislativy – např. Zákona o právu občana na digitální služby, Bank ID a digitalizace stavebního řízení. Prosadil dva dny účinnosti zákonů a také automatické upozornění na konec platnosti osvědčení o technické způsobilosti vozidla pro držitele datových schránek. Kupka vystudoval žurnalistiku na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy, pracoval v Českém rozhlase jako moderátor a redaktor, byl také mluvčím několika institucí a krátce i mluvčím vlády. Je ženatý, má dvě děti, volný čas tráví v přírodě, na kole nebo na lyžích.

5 komentáře

  1. Ostatně… Co se té nesmyslné výměny řidičáků týká – proč, Irenko, já se ptám proč??? Kdyby to bylo (logicky) navázáno na opakované školení a přezkoušení (což by nemalá část „řidičů“ ignorujících zip v vůbec jízdu v pruzích, připojováky, kruháče atd. potřebovala jako prase drbání), pak by to smysl mělo. Ale takhle akorát má někdo kšeftíček na kartičky a občan je otravován bezdůvodným navštěvováním ouřadů, které na jeho (ne)schopnost řídit má vliv asi jako loňský sníh.

    Na všechny pracovní kvalifikace se vztahuje nějaká perioda školení BOZP, více či méně přísné ověření znalostí, jen u ŘP se nějak prapodivně očekává, že všichni poctivě sledují každou novelizaci zákona, obvykle tak 2 do roka. Za 21 let má zákon již 52. verzi. Kdo nevěří, ať tam běží…

    https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361

    Denně potkávám dmnty, co nezaregistrovali za 2 dekády zip a ani to, že na kruháči se bliká jen a pouze při výjezdu či při změně pruhu u vícepruhového. Kolik mamlasů neví vůbec, že existuje připojovací pruh a buď někde u pumpy okouní, až široko daleko nic nejede, nebo to do průběžného pruhu dálnice mrsknou bez podívání, ono to nějak dopadne. Nebo nechápání, že potkávací světla jsou potkávací/tlumená od toho, aby neoslňovala. A mlhová do mlhy, ne jen tak aby toho na autě víc svítilo… A tak by se dalo pokračovat do nekonečna. Na co je, že se chodí jen tak měnit kartička, když nemusí nikdo posedět si na školení, připomenout si základy, případně zjistit, že dotyčný na to nemá a měl by chodit pěšky. Ta výměna kusu plastu fakt nezpůsobí, že by se mantáci/pasivní agresoři probrali, začali aspoň něco dělat správně…

  2. Tedy něco, co mělo být standardem už nejméně 15, ať nežeru 10 let. Místo toho se v r. 2021 můžeme elektronicky objednat, abychom jako v r. 1960 vypisovali lejstro žádosti, kterou ouřada za okénkem předatlí do počítače, aby pak výstup byl zase papír…

    Tenhle Kocourkov je fakt neuvěřitelný. V 21. století musíme kvůli každé banalitě na úřad osobně, nemluvě o množství zcela zbytečných úkonů a práci pro práci, co úředníci si vytvářejí. Ve finále se člověk diví, že je zde snažší přihlásit dovoz než káru z vedlejšího okresu, páč světe, div se, ouřadové bazírující na ověření plné moci apod. se vůbec u dovozu nezajímají (páč si to nenechali předepsat, aby se zajímat museli) nad polskou evidenčkou, nezajímá je žádná plná moc…

  3. Když vládli „hloupí“ komunisté, tak řidičák platil celý život bez omezení, ale to neměly lepé slečny práci v teple?!

  4. Zase jenom prázdné řeči. Zažádat o výměnu řidičáku jde z domova už teď. Ale nějak ho musím dostat a ten starý vrátit! Takže si pro něj stejně budu muset dojít. Nebo se bude posílat poštou? Při kvalitě České pošty se ho také nemusím dočkat a co potom? Spíš by měl zrušit pravidelnou výměnu řidičáku. K čemu to je když za stejnou kartičku dostanu zase stejnou? A proč, když mám „C“, tak mi budou měnit ŘP každých 5 let, ale ostatním každých 10 let? jenom proto, aby úředníci měli práci? A přepis vozidel? To si budu do velkého TP ty změny zapisovat sám? Nebo ho budu posílat poštou a čekat, až mi ho vyplněný zase vrátí? Jak říkám, zase jenom prázdné řeči.

    • Lépe bych to nenapsal. Jsou lidé, kteří na jeho blábol skočí, nakonec vymyslí evidenční známku na řidičák za poplatek, aby se částečně pokryli náklady na digitalizaci. Ze své zkušenosti vím, pošli něco meilem úřadu a nikdy se to nenajde u úřadu.

Přidat komentář